kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

A tehetség, a piac, a célcsoportok és az ötletek sokszínűsége



Rina Goldenberg Lynch szerint a szervezeten belüli sokszínűség különösen fontos akkor, ha az adott piac is színes és szerteágazó, illetve a vállalat célcsoportja is különféle. Több olyan példát hozott, ahol a diverzitás és bevonás stratégiai céllá vált, hatalmas profitnövekedést és dolgozói elégedettség növekedést teremtve.

A szakértő négy megatrendet hangsúlyozott: a piac, a célcsoportok, az ötletek és a tehetség diverzitását.

A kutatások szerint 2025-re a világ középosztálybeli lakossága, a 2009-ben mért 1,8 milliárdhoz képest, 3,2 milliárdra nő. A legnagyobb növekedés Ázsiában, Afrikában és Latin-Amerikában várható. A bérek növekedésével a vásárlók igényei is megváltoznak. Jelentős kulturális, politikai és gazdasági különbségekre lehet számítani, és nehéz lesz helyben kiemelkedő tehetségeket találni.

2050-re a teljes népesség 22%-a a 65+ korosztály lesz (most 10%). 2030-ra többen diplomáznak le Kínában, mint ahányan le tudnák fedni az Egyesült Államok teljes munkaerőpiacát. 2020-ra Indiában négyszer annyian szereznek felsőfokú végzettséget, mint az Egyesült Államokban, és ekkorra a globális munkaerőpiac 50%-át a millenniumi nemzedék fedi majd le.
Az empátia, a kapcsolódás és a tervezői gondolkodás kulcsfontosságúvá válik a fogyasztók mélyebb megismeréséhez

A célcsoportok is egyre sokrétűbbé válnak. Mivel a digitális eszközöknek egyre több funkciója van, a vásárlók egyre komolyabban igénylik, hogy választott eszközük személyre szabható legyen, visszajelzéseiket pedig építsék be a fejlesztésekbe és frissítésekbe. A vállalatok így új kihívások elé kerülnek: olyan eszközöket kell kifejleszteniük, melyek eleget tesznek mind a vásárlók egyéni igényeknek, mind a vállalatok a gazdasági elvárásainak. Az empátia, a kapcsolódás és a tervezői gondolkodás (design thinking) kulcsfontosságúvá válik a fogyasztók mélyebb megismeréséhez és az eljövendő igények kielégítéséhez.

Egy 2014-ben készült kutatás szerint, a megkérdezett 1500 vezérigazgató 75%-a emelte az innovációt a három legfontosabb stratégiai prioritás közé, ám közülük 83% azt vallotta magáról, hogy innovációs képessége átlagos, vagy gyenge.

Az innováció korában, az újítások utáni eszeveszett versenyben a diverzitás és a sokszínű gondolkodás alapvető stratégiai elemmé válik, mely megvédi a vállalatokat attól a jelenségtől, melyet Orwell csak „csoportgondol”-nak hívott volna. A diverzitás és a bevonás már nem luxus, és nem is a csupán „szerencsés-ha-van”, hanem nélkülözhetetlen és kulcsfontosságú az elvárt áttörések megvalósításához, a dolgozók elégedettségéhez, a profitnövekedéshez és alapvetően a hosszú távú sikerhez.

Tánczos Éva

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Ítélkezés helyett kíváncsiság: diverzitás és bevonás
2. oldal - A tehetség, a piac, a célcsoportok és az ötletek sokszínűsége
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk