kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Mentoring, mobilitás és márkaépítés: ezekkel teheti hatékonyabbá a toborzást

A Beck and Partners első Interaktív webináriumán a résztvevők saját toborzási helyzetük javítására kérhettek tanácsot a munkaerő-közvetítő cég tapasztalt toborzóitól közvetlenül. Az elhangzott konkrét javaslatok mellett szóba kerültek érdekes tendenciák, megfontolandó fejlesztési pontok, amelyek bármilyen munkáltató számára hasznosíthatók. Ilyen a mentoring rendszer, a mobilitás ösztönzése és a márkaépítés fontossága.

beck and partners-

A gazdasági káosz ellenére sem áll meg az élet; amennyiben szükség van céges fejlesztésre, vállalati hatékonyságnövelésre, nem lehet eltekinteni a toborzástól. Instabil környezetben toborozni nem kis kihívás, minden olyan intézkedés, amely az álláskeresők cégbe vetett bizalmát erősíti, segítheti a HR-osztály munkáját. A Beck and Partners munkaerő-közvetítő cég szakértői három olyan javaslattal álltak elő, amely szektortól függetlenül valamennyi cég számára megfontolandók. 

A fiatalok akarnak tanulni, csak legyen, aki tanítsa őket

Alapjában hatalmas kihívást jelent – ezzel együtt súlyos kitettséget –, ha egy cégben akadozik, vagy szélsőséges esetben egyáltalán nincs tudásmegosztás a kollégák között. Elég egy kulcsember távozása, hogy hosszú időre visszavesse a termelést, hatékony munkát. A versenyképesség zálogát jelentheti a cégek által koordinált, egységes alapon nyugvó szakmai know-how átadása a tapasztalt és a még betanuló kollégák között. Ennek legolcsóbb és legkézenfekvőbb megoldását jelentik az e-learning rendszerek alkalmazása. Ezt kiegészítendő érdemes egy vállalatnak a személyességre is hangsúlyt fektetni, és mentoring rendszerben is gondolkodni. Egy mentoring rendszer előnye az eddig soroltak mellett, hogy a mentor személyére és teljesítményére is pozitívan hat, ha rendszeresen érzi, megtapasztalja, hogy elismerik őt, felnéznek a munkájára. 

Ha szükséges, menjen a hegy 

A magyar dolgozókra általánosan jellemző, hogy nem szeretnek sokat utazni munkába. Ha mégis tömegesen van szükség munkaerőre, akkor ennek kiküszöbölésére érdemes megfordítani az eddigi gondolkodást, és az utazástámogatás helyett munkásszállást biztosítani a dolgozóknak. Különösen az energiaárak elharapódzása miatt lehet hatalmas plusz juttatás egy dolgozó számára – amely részint kiválthatja a béremelés igényét. Érdemes kikalkulálni, hogy hosszútávon mivel jár jobban egy cég: egy ilyen beruházásnak nem pusztán a toborzás és bértömeg költségének racionalizálása lehet a megtérülése, ezek mellett a munkáltatói márkára is nagyon pozitívan hat. 

Felelős, gondos munkáltatók, ideje kiemelkednetek! 

A munkáltatói márkát a közkeletű tévhittel ellentétben nem csak a toborzási kommunikáció jelenti: minden, a munkáltató iránt érzett érzelem, benyomás és tapasztalat hatással van rá, alakítja. Nem csak a beosztottaké, hanem az adott márkára munkáltatóként tekintő bármilyen személyé. Hogy a meglévő és leendő beosztottak egyaránt pozitív kontextusban gondoljanak a munkáltatóra, minél több nekik szóló, számukra vonzó gesztusra, élmény közvetítésére van szükség. Ha tudja, mi okoz elégedettséget a dolgozói körében, akkor tudja azt is, hogy a leendő kollégái mire vágyhatnak – hiszen egy közösséget akar belőlük megalkotni a hasonló tapasztalatok, tudás és érdeklődés mentén. Ezt a tudást kell megvillantani a toborzási kommunikációban. Így pozitív képet alakít ki azokban, akikre igazán szüksége van – ez pedig jelentősen megkönnyíti a toborzásukat. 

Még több tippért és személyre szabott toborzási megoldásokért keresse a Beck and Partners csapatát

 

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Próbavásárlás: innovatív megoldás, amire sokan nem gondolnak, pedig lépéselőnyhöz juttathat

Próbavásárlással ma már nemcsak a kereskedelmi szolgáltatásokat lehet vizsgálni, hanem sok más szektort, így a HR területén is innovatív... Teljes cikk

Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk