Próbavásárlás: innovatív megoldás, amire sokan nem gondolnak, pedig lépéselőnyhöz juttathat
Próbavásárlással ma már nemcsak a kereskedelmi szolgáltatásokat lehet vizsgálni, hanem sok más szektort, így a HR területén is innovatív megoldást jelenthet: segíthet tisztábban látni az esetleges problémákat, és meglátni az alkalmazottak teljesítményére, viselkedésére ható elakadásokat is.
Nem kell ahhoz visszaeséseket vagy stagnálást tapasztalni egy vállalat toborzásában, hogy a vezetőség kíváncsi legyen arra, min változtatnának a kollégák, mit csinálnának másként. Erre jók például a féléves vagy negyedéves értékelések, ahol a dolgozók is elmondhatják a gondolataikat, és esetleg mind munkaadói, mind munkavállalói oldalról születhetnek megoldási javaslatok is. Bár ezek a beszélgetések is előre visznek, így ritkán lehet pontos, objektív képet kapni arról, hogyan működik egy-egy részleg a gyakorlatban. Itt jöhet a képbe egy olyan kutatási módszer, mint például a próbavásárlás, amivel – a nevével ellentétben – korántsem csak kereskedelmi tevékenységet lehet vizsgálni.
Sok esetben a felkészült próbavásárlók telefonhívása vagy személyes érdeklődése, illetve az ezek alapján kitöltött tesztek eredményeinek összegzése után mutatkozik meg, ha egy-egy cégnél a kollégák túlterheltek, nincs elég információjuk, vagy nem kaptak arra vonatkozóan tájékoztatást, pontosan hogyan járjanak el a személyes adatokkal vagy a „problémás esetekkel” kapcsolatban.
Ezek gyakran olyan hétköznapi nehézségek, amelyek nem verbalizálódnak. De amint egy megbízható cég, mint például a Secret Shopping tapasztalt próbavásárlói fényt derítenek ezekre, az nemcsak a munkaadóknak lehet előnyös, hanem a munkavállalóknak is. Hiszen így kiderülhet, milyen erőforrások, személyügyi fejlesztések vagy információk lennének szükségesek, amelyekkel a munkavégzés sokkal hatékonyabbá válhatna a HR-es munkatársak számára.
Ez a fajta innovatív erőforrás vizsgálat külföldön már elterjedt, hazánkban viszont még számos cégnél csak most ismerkednek vele. Ezért nagy előnyhöz juthat a piacon, aki időben elkezdi alkalmazni a próbavásárlást, mint kutatási módszert a HR területén is.
Mely területeken lehet különösen hatékony a próbavásárlás?
Ahogy azt már sokan tudják, próbavásárlással hatékonyan tesztelhető a fogyasztói élmény azoknál a cégeknél, ahol valamiféle termékeladás történik. Ez nem csak a bolti bevásárlást jelenti, hanem magában foglalja például az autókereskedések, biztosítások, banki szolgáltatások széles palettáját is.
De a próbavásárlás beválhat kutatási módszerként azoknál a vállalatoknál is, ahol ügyfélszolgálat vagy direkt ügyfélkapcsolat/-tájékoztatás működik. Ide sorolható például az egészségügyi szolgáltatásokra való bejelentkezés: a próbavásárlók tesztelik többek közt, mennyire gördülékeny az időpontfoglalás, milyen stílusban kommunikálnak az ügyintézők, illetve, hogy minden szükséges információt továbbadnak-e.
Ezen kívül különösen hatékony lehet a próbavásárlás azoknál a szervezeteknél is, amelyeknél több helyen folyik a munkavégzés, mint mondjuk egy franchise rendszerben működő hálózat vagy a több üzlettel működő kiskereskedelmi hálózatok esetén. Ilyenkor a tulajdonosok többnyire arról várnak eredményeket, hogy az egyes üzletekben vajon ugyanolyan fogyasztói élményt jelent-e a vásárlás, vagy vannak boltok, szalonok, ahol a vevőtájékoztatás vagy a vállalat minőségi sztenderdjeinek betartása elmarad a várttól. Próbavásárlások segítségével ez is kideríthető, sőt, akár a konkurencia tesztelésére is van lehetőség
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Olvasási idő: 6 perc - Szerző: Molnár Veronika. Teljes cikk
Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk
- Így változtatja meg az ügyfélszolgálati munkát a mesterséges intelligencia 11 hónapja
- Ezreket képzett át call centeresből lakberendezési tanácsadóvá az IKEA 12 hónapja
- Az energiakrízis jó oldala: 400 embert vesz fel az MVM 1 éve
- Családtámogatási online ügyfélszolgálat indul 2 éve
- Ügyfélszolgálati munkatárs 2 éve
- Mobil ügyfélszolgálati busszal is készül az idegenrendészet a menekültek fogadására 2 éve
- Továbbra is nagy az igény a hagyományos call centerekre 3 éve
- Szerény, de érezhető fejlesztésekre ösztönözte a járvány az ügyfélszolgálatokat 3 éve
- A telefonos ügyfélszolgálatok negyedénél áthágják a működési szabályokat 4 éve
- Chatbotot vetett be a Nébih az ügyfélszolgálatán 4 éve
- Kiégés megelőzési stratégiák és munkavállalói élmény a call centerekben 4 éve