Munkaviszony mint párkapcsolat
Élményalapú álláskeresés: mivel a modern világban minden mindennel össze van kötve, a munkaerőpiac kihívásai is egyre inkább globálisak. A digitalizáció és következtében a távmunka megteremtette a lehetőséget a globális toborzásra. Így az ezzel foglalkozóknak számos igénynek, elvárásnak kell megfelelniük ezen a piacon.
Karrieroldal mint mágnes
Thomas Delorme, a karrieroldalakat építő Redancy elnökhelyettese egyenlőségjelet tett a recruitment és a marketing közé - a recruiTECH konferencián tartott előadásában - és kiemelte, hogy újra kell keretezni a gondolkodást a toborzásban, ugyanis az emberek többsége alapvetően látogató, esetleg az adott cég, márka termékének használója, jóval nagyobb arányban, mint amennyire álláskereső vagy jelölt. Vagyis ahhoz, hogy egy karrieroldal valóban mágnesként tudjon működni az kell, hogy általánosan a felhasználókhoz szóljon, és lehetőleg győzze meg őket arról, hogy az adott cégnél érdemes lenne dolgozni is, vagyis a márka és a munkáltatói márka szorosan összekapcsolódik.
Az oldalaknak pedig olyan egyszerűen és felhasználóbarát módon kell működniük, ahogy egy utazástervező vagy –foglaló oldalnak, ahol megadhatom a kritériumokat, és megkapom a leginkább a keresésemre szabott válaszokat. Hangsúlyozta: valójában nem is a konkurenciával kell versenyezni manapság a munkavállalókért, hanem az egész internettel, egyáltalán a figyelem megszerzéséért. Így az ott található legjobb gyakorlatokat kell felhasználni.
Valamint a marketingen túl a társkeresést is behozta a képletbe a szakember, ahol mint mondta szükséges, hogy az ember a lehető legjobb színben tüntesse fel magát, de ne hazudjon, elfogadva saját hibáit és korlátait. Ugyanis a valódi kapcsolódás, ahogy egy párkapcsolatban, a munkahely esetében is kölcsönös döntés, a munkaviszony idejére (ha és amennyiben) exkluzivitás.
Az álláskeresők nagy része általában egy hirdetés vagy Google keresés (80%) nyomán érkezik a karrieroldalra és nem az egész oldalt látja, hanem csak az állást. Így nagyon fontosak azok az információk, amit ezen a „találkozáson” keresztül meg tudnak szerezni a látogatók. Delorme microsite-ok létrehozását javasolja, akár egy-egy álláshoz, ahol lehetőség szerint minél teljesebb információhalmaz álljon rendelkezésre, akkor is, ha az illető mélyebbre szeretne ásni a vállalatról. Ráadásul, mint mondta, nem érdemes egy karrieroldalt a végletekig csinosítgatni, inkább amilyen gyorsan lehet elindítani, majd a működés során finomhangolni, különben mire „kilőjük” már idejétmúlt lesz. Elengedhetetlen a gyors alkalmazkodás, például ahhoz is, hogy a fiatalok viszont már álláskereséshez is gyakran a TikTokot használják, vagyis szükségszerű a megfelelő célzás, a CRM rendszerek használata a hatékony toborzáshoz.
A kereslet-kínálathoz kell a folyamatokat igazítani
Norman Mauer, az Indeed.com Senior Talent Strategy Advisora elmondta, hogy az Indeed 60 országban van jelen, összesen több mint 30 millió álláshirdetéssel. Magyarországon havi két millió látogatójuk van, és a legfontosabb céljuk, hogy a keresletet és kínálatot összehangolják, ami globális hirdetőplatformként csakis állandó adatelemzéssel és adatvezérelt döntések meghozatalával működhet.
Norman Mauer, Indeed
A hirdetésekre vonatkozóan felvázolta az AIDA koncepciót: Attention-Interest-Desire-Action – ami a figyelem megragadását, az érdeklődés kialakítását, a vágyat és az ennek nyomán keletkező cselekvést (vagyis jelentkezést az állásra) takarja. Az álláshirdetésnek mindezen kritériumok tekintetében jól kell teljesítenie ahhoz, hogy elvezessen a pályázásig. Ehhez fontos a munkakör megnevezése – vagyis a hirdetés címe, hogy a benne lévő információk mennyire relevánsak, mennyire értékesek a jelentkező számára. Minél inkább azok, annál többen fognak a jelentkezés gombra kattintani. A tartalom és a funkció mindenképpen meg kell, hogy előzze a formát.
Kiemelte azt a munkáltatók számára nyilván nem könnyen emészthető tényt, hogy a munkavállalók jelentős része a munkahelyén keres állást, Magyarországon 69% mobilon, így minél rövidebb egy álláshirdetés annál hatékonyabb tud lenni, akár 30%-kal többen jelentkeznek egy rövidebb posztra. További 10%-kal növeli a jelentkezési kedvet, ha adott a távmunka lehetősége, és még eredményesebb, ha a fizetési információkat is tartalmazza. Az Indeeden a hirdetések 75%-ában szerepelnek a bérezéssel kapcsolatos adatok. A szakember szerint 46% számára fontos a wellbeing így azt is érdemes megemlíteni a szövegben. Mindezt annak fényéban átgondolni, hogy egy jelentkezési folyamat a top vállalatokhoz mindössze 5,25 percet vesz igénybe.
Nyitóképen Thomas Delorme
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Márciusról áprilisra 33 089-ről 36 166-ra nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez 3077-tel több az előző hónapnál, egy évvel... Teljes cikk
Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 33 százalékról.... Teljes cikk
Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk
- Mr. Irrelevant és társai: mit tanulhat a HR az amerikai foci állásbörzéjéből? 2 hete
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 2 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 2 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 3 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 3 hete
- Motivációs levél minta, letölthető: rendezvényszervező 4 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 4 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 4 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 1 hónapja
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 1 hónapja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja