kapubanner for mobile
Megjelent: 1 hete

A HR szakemberek kulcsszerepet kell, hogy játszanak a technológiai stratégia kidolgozásában

A HR-nek kulcsszerepet kell játszania a vállalat technológiai stratégiájában. A mai üzleti világ a technológiától függ, ami azt jelenti, hogy az alkalmazottak munkavégzése is a technológia függvénye. A technológia egyre inkább része a szakmai életünknek, legyen szó akár csak egy okostelefon használatáról - írja legfrissebb bejegyzésében a hrbartender.com bloggere, aki egy HR-szakemberek számára készült technológiai képzést mutat be.

Technológiai stratégia és HR - nem válhat külön-

A Society for Human Resource Management (SHRM) a közelmúltban a California Institute of Technology (CalTech) intézménnyel együttműködve létrehozott egy képzést HR szakemberek számára. A program neve SHRM CalTech Advanced Technology Credential. 

Az SHRM lehetőséget adott Sharlyn Lauby HR-tanácsadónak, a HR bartender blog írójának, hogy elvégezze a képzést és megossza tapasztalatait. Fontos információk, hogy a képzés körülbelül 20-24 óra alatt online végezhető el és önköltséges.

Tartalma 5 szakaszra van felosztva

  • Kiberbiztonsági alapok
  • Felhőalapú számítástechnika
  • Rendszergondolkodás
  • Mesterséges intelligencia
  • Adatelemzés

Van még egy hatodik választható rész a virtuális és kiterjesztett valóságról, amin a blogger szerint érdemes végigmenni.

Mindegyik szekciót a CalTech karának egy-egy oktatója vagy szakértője (SME) vezeti, aki elméleti és gyakorlati elemeket egyaránt lead az anyagban. Az egyes részek végén néhány, a program végén pedig körülbelül egy tucat kérdésre kell válaszolni. A szerző korábbi tanfolyami vizsgáihoz képest ezt sokkal lazábbnak érezte, a hangsúly a gyakorlati kérdéseken volt. 

A blogger úgy gondolja, hogy ez a képzés nagyszerűen egyensúlyba hozta a technológiai alapokat és a stratégiai szempontokat. Például a felhőalapú számítástechnika szekcióban az előadó a különböző modelleket (SaaS, PaaS és IaaS) és azok felhasználási lehetőségeit tárgyalta a szervezetekben. "HR-szakemberként ezeket az információkat most és a jövőben is tudnunk kell. Ez hatással van a technológiai stratégiánkra és a döntéshozatalra" - írja.

Az utolsó (fakultatív) részben az az előadó megosztotta a virtuális valóság (Virtual Reality, VR), a kibővített valóság (Augmented Reality, AR), a kiterjesztett valóság (Extended Reality, XR) és a metaverzum közötti különbségeket. Ezután összekapcsolta ezeket a fogalmakat a munkavállalók képzésével, és azzal, hogy a szervezetek hogyan használják a technológiát a tanulási környezetek szimulálására. Bár a vállalatok nagy része még nem gondolkodik ezen, de a VR-headsetekhez való hozzáférés egyre általánosabbá válásával ez talán már nincs is olyan messze, mint gondolnánk.  

(Mik a legfontosabb különbségek az AR és az XR között? A kibővített valóság (Augmented Reality, AR) egy olyan technológia, amely digitális információkat helyez a felhasználó valós környezetére, míg a kiterjesztett valóság (Extended Reality, XR) egy sor magával ragadó technológiát foglal magában, beleértve az AR-t, a virtuális valóságot (Virtual Reality, VR) és a kevert valóságot (Mixed Reality, MR).)

A munkavállalók elvárják, hogy a munkahelyen technológiában a felhasználói élményük hasonló legyen az otthoni környezetükhöz. Ez azt jelenti, hogy a szervezeteknek át kell gondolniuk, hogyan fog kinézni a jövőben az alkalmazottak felhasználói élménye. Most van itt az ideje, hogy tájékozódjunk ezekről a fogalmakról - olvasható a blogbejegyzésben.

A szervezeteknek rendelkezniük kell technológiai stratégiával - nemcsak az ügyfelek számára, hanem az alkalmazottak számára is.

A HR-szakembereknek kulcsszerepet kell játszaniuk a munkavállalói technológiai stratégia kidolgozásában.

"Tudom, hogy sok szó esik arról, hogy az emberi tényezőt meg kell tartani a humán erőforrásban. A technika ismerete nem az emberi rész kiiktatásáról szól. A technológia ismerete olyan munkakörnyezet megteremtéséről szól, amelyben a technológia azt végzi, amire a leginkább alkalmas. Így az időnk többi részét az emberi tényezőre összpontosíthatjuk" - zárja bejegyzését a HR szakember. 

Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége - olvassa el korábbi cikkünk!

fotó: freepik

  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az AI-tudás a gyorsabb előléptetéshez is hozzásegíthet

A Z generációsoknál még nagyobb előnyt jelenthet a mesterséges intelligencia ismerete. Teljes cikk

A dolgozók fele készen áll, hogy átképezze magát az AI miatt

A vezetők 90 százaléka szerint a következő öt évben a munkaerő felét is át kell képezni, ahogy a mesterséges intelligencia fejlesztései... Teljes cikk

Robotoktól való félelem súlyosbíthatja a munkaerőhiányt a vendéglátásban

Azok a dolgozók, akik attól tartanak, hogy robotok helyettesítik őket, nagyobb valószínűséggel számolnak be stresszről és nagyobb eséllyel... Teljes cikk