kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Szituációs interjú a jelölttel

Az interjúhelyzetnek egy olyan speciális fajtája, amikor az interjúvoló a jelöltnek nemcsak elméleti felkészültségét vizsgálja, hanem célja egy-egy probléma (pl. konfliktushelyzet, vezetéstechnika) konkrét gyakorlati megvalósításának megismerése is.

A módszer sajátossága, hogy rengeteg plussz információt tartalmaz, viselkedési mintákat tár fel, ugyanakkor kellő előkészítés híján az interjúval járó stresszhelyzet fokozódhat és jelentősen csökkenhet a jelölt teljesítménye és komfortérzete.

A szituációs interjú célja, hogy felmérje a jelölt kompetenciáit, készségeit, attitűdjeit és értékeit, valamint azt, hogy hogyan viselkedne a valós munkahelyi szituációkban. A szituációs interjú előnye, hogy jobban megmutatja a jelölt gyakorlati alkalmazkodóképességét, mint a hagyományos interjú, amely inkább a múltbeli tapasztalatokra és a szakmai tudásra fókuszál.

A szituációs interjú a jelölttel a következő lépésekből áll:

•  A szituáció bemutatása: Az interjúztató elmondja a jelöltnek a szituációt, amely általában egy olyan probléma, amely a meghirdetett állás betöltése során gyakran előfordulhat. A szituáció lehet egyszerű vagy bonyolult, konkrét vagy általános, de mindig relevánsnak kell lennie az álláshoz.

•  A kérdés feltevése: Az interjúztató megkérdezi a jelölttől, hogy mit tenne a szituációban, és miért. A kérdés lehet nyitott vagy zárt, de mindig arra kell irányulnia, hogy megismerje a jelölt gondolkodásmódját, döntéshozatali folyamatát, prioritásait és értékrendjét.

•  A válasz értékelése: Az interjúztató figyelmesen hallgatja a jelölt válaszát, és értékeli, hogy mennyire logikus, kreatív, hatékony, etikus és megfelelő a szituációhoz. Az interjúztató további kérdéseket is feltehet a jelöltnek, hogy pontosítsa, kiegészítse vagy indokolja a válaszát.

A szituációs interjú a jelölttel egy hatékony módszer a legjobb jelöltek kiválasztására, de csak akkor, ha jól van előkészítve, lefolytatva és kiértékelve. Ehhez szükséges, hogy az interjúztató ismerje a szervezet céljait, kultúráját és elvárásait, valamint a meghirdetett állás kompetenciáit és feladatait. Emellett fontos, hogy az interjúztató legyen tisztában a szituációs interjú előnyeivel és hátrányaival, valamint a lehetséges csapdákkal és hibákkal, amelyek befolyásolhatják az interjú eredményét.

  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek