kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 2 éve

Nem bizalmat kell szerezned, hanem bizalomról indulsz - így kezdődik a munka az Audi Hungariánál

Együttműködés, nyitottság és elismerés – ezek az Audi alapértékei, amit már a belépés első napjától igyekeznek átadni a kollégáknak. Az új munkatárs, legyen fizikai, szellemi vagy éppen menedzsmentben dolgozó munkavállaló, ugyanazon a beléptetési folyamaton megy át az első két napban.

Csizmadia Vilmos, Audi-
images

Egy kis fogaskereket is megtisztelve fogadtak

Csizmadia Vilmosnak az édesapja 20 éve az Audinál dolgozik, így a családban már gyerekkorától jelen volt a cég, és elég hamar tudta, hogy itt szeretne majd a későbbiekben munkát vállalni. A fiatalember először hat hónapot gyakornokként dolgozott, majd már több mint fél éve főállásban tevékenykedik beszerzőként. Így számára a vállalat megismerése nem a hivatalos belépéssel kezdődött, de így is végigment a kötelező folyamatokon. Nagy élményt jelentett számára, hogy az első munkahelyén, felnőttként, már a kapunál várták; elsőnapos gyakornokként a területi vezetők is odajöttek üdvözölni, ami kellemes meglepetésként érte. „Mint kis fogaskereket, ilyen megtisztelve fogadtak.

Az onboarding folyamatot 2012-ben kezdték el tudatosan kialakítani, mivel ekkor épült fel  a vállalat új járműgyára, ami egyszerre nagylétszámú beállítást eredményezett, és akkor derült ki, hogy szükség van tudatos, központilag meghatározott folyamatokra - mondta el Dreska Marianna, vezető, HR Business Partner - Központi területek, Audi Hungaria. A beállítási program eredetileg három nappal indult, ami később kétnaposra szűkült. Ezen minden munkavállaló, pozíciótól függetlenül részt vesz. 

Dreska Marianna, Audi

A folyamat a szerződéskötéssel indul, amikor az egészségügyi vizsgálatokon túl a HR terület kollégái számos információt átadnak az új belépőnek, többek között arról is, hogy mi várja majd őket a beállítási napon. Így nem érik váratlanul az események, ez pedig biztonságérzetet nyújt a kezdetektől. Az első két napon még nem a szakterületére kerül az új kolléga, hanem oktatásokon, előadásokon vesz részt. Itt megismerkedik olyan alapvető információkkal, mint a cég története, a fő termékek, hogy át tudja látni a teljes működést. Már az első napokon betekintést adnak a vállalati értékekbe és kultúrába, és játékos formában a szabályozásokkal is megismerkedik a munkavállaló. 

 

 

Beállítás, Pate – egyedi fogalmak az Audinál

Az új belépő a harmadik napon kerül saját szakterületére. A szellemi munkavállaló megkapja a munkaeszközeit, a vezetőjétől a betanulási tervet és kapcsolatba kerül a Patejával vagyis mentorával. Ő az, akitől az új dolgozó átveszi a feladatköröket vagy aki a legnagyobb tapasztalattal rendelkezik az adott munkakörben, és segít a feladatokba való betanulásában. Vilmosnak is van Pateja, akihez bármilyen kérdéssel fordulhat. Mint mondta, nagyjából fél- egy évig kíséri a mentor az új dolgozót, ez a munkakör komplexitásától is függ, hiszen meg kell tanulni, át kell látni rendszereket. Ugyanakkor jelezte, hogy a csapatban bárkihez fordulhat segítségért, és egyértelmű az eszkalációs lista is, amerre tovább lehet lépni, ha saját szintjén nem kapja meg a számára megfelelő választ. Így például a már kisebb csapatot összefogó koordinátorhoz, majd a közvetlen illetve területi vezetőhöz is fordulhat szükség esetén. 

Vilmos számára nagyon sokat jelentett, hogy már az első napokban megtörténik a munkakör tisztázása, hogy mit is jelent beszerzőnek lenni, mit, miért csinál, és hogyan helyezkedik el a nagy egészben, a társterületekhez képest. Például az egyik legfontosabb dolog átlátni az alkatrész életútját, a felmerülő igénytől kezdve, a beszerzés lépésein át, a felhasználásig. Ez megmutatja a teljes folyamat szoros összefüggéseit, összefonódásait. A beszerzők legalább hét-nyolc képzésen vesznek részt a belépés után, írott és digitális anyagokat kapnak, majd az első feladatokat a Pateval együtt végzik, majd fokozatosan történik az önállósulás. Fontos értéknek tartja a nyíltságot, amit szakmailag és emberileg is érzékel, a vezetők részéről is. 

A nyitottság fontosságát Dreska Marianna is megerősítette, mint mondta a vállalat kultúrájában benne van, hogy lehet segítséget kérni, kérdezni. Ebben a személyesség is kiemelt szerepet kap, ezért is szokta ő közvetlenül üdvözölni az új belépőket a beállítási napokon. Ő maga 15 éve lépett be a céghez, és mint mondta az odatartozás érzését nagyban erősítette például egy olyan egyszerűnek látszó „eszköz”, mint egy ruhadarab, egy névre szóló, hímzett „audis kabát”, amit büszkén viselhetnek a kollégák. Kiemelete az attitűdöt, hogy cél mindenkinek segíteni megtalálni a saját útját, együtt alakítani a lehetőségeket. 

„Érzésre is egy csapat”

Csizmadia Vilmos jól érzi magát a munkahelyén, úgy érzi sikerült beilleszkednie. Sok a feladat, sok mindenre kell odafigyelni, ezért embert próbáló a munkakör, de erős a csapat, akikkel együtt, közösen le tudják küzdeni a nehézségeket. Úgy érzi befogadó, egymást támogató csapat alakult ki, akikkel nem csak munkaidőben, hanem a munkahelyen kívül is összetartanak. 

A következetességet, korrektséget is nagyra értékeli, amit a cég részéről tapasztal. Úgy érzi, nem spórolnak a munkavégzéshez megfelelő környezet kialakításán. Minden feltétel adott a jó munkához. Ezért azt gondolja, nem hazudtolta meg a vállalat azt a képet, amit kommunikál magáról, illetve, amire a cég által kapott díjakból következtetni lehet. Amit eddig látott, tapasztalt az megfelelt ennek imázsnak. Hangsúlyozta a hozzáállást, mely szerint az új kollégáknak nem bizalmat kell szerezniük, hanem arról indulnak, amit persze nem szabad elrontani. Ez fontos motiváció, ami a belső motiváltságot is erősíti. 

Dreska Marianna elmondta, a próbaidő végén mérik a beillesztési folyamat hatékonyságát, amikor megkérdezik az új kollégát számos soft tényezőről, többek között arról is, hogy hogyan sikerült az integrációja, ezt értékelje egy skálán. Hangsúlyozta, a próbaidő alatti felmondás a munkavállalók részéről minimális (2020-ban pl. az összes felmondás 0,5%-a volt csak ilyen), ha mégis előfordul, akkor sem kaptak eddig olyan visszajelzést, hogy ennek oka beilleszkedési nehézség lenne. A vállalatnál eltöltött évek száma magas, több mint 12 év, és ahogy ezt Vilmos példája is bizonyítja, többgenerációs foglalkoztatás is előfordul. 

Nyitóképen Csizmadia Vilmos

  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk