Négy tipp, ami segít alkalmazkodni cégünk természetes növekedéséhez
Egy vállalat bővülése önmagában hatalmas siker, hiszen azt jelenti, a munkánk, amelyet végzünk, illetve a termék vagy szolgáltatás, amelyet kínálunk, megtalálta a célközönségét. A növekedés persze nem csak örömmel jár: újabb kihívásokkal is, hiszen a terjeszkedés mindenképp a munkafolyamatok átszervezését, delegálását igényli hosszú távon. Nézzük, melyek azok a tényezők, amelyekkel érdemes foglalkozni, ha vállalatunk bővülés előtt áll.
Folyamatok automatizálása
Ha a különböző munkafolyamatok kapcsán egyes lépések már határozottan körvonalazódtak és egyfajta protokoll mentén zajlanak, akkor sokat segíthet, ha a modern technika segítségével automatizálunk egyes tevékenységeket. A marketing kapcsán például sok terhet vehet le a vállunkról, ha egy jól megválasztott marketingautomatizációs szoftverre támaszkodunk.
Ennek segítségével az e-mail-marketinget, az automata értékesítést, az analitikát vagy a tesztelést egyaránt kiadhatjuk a kezünkből, hiszen egy kész rendszer várja, hogy az utasításokat megkapva a lehető legpontosabban végezze el a feladatot. A hasonló programok sablonok segítségével teszik lehetővé a könnyebb használatot, miközben személyre szabhatóak, ráadásul az angol nyelvű verziók mellé ma már anyanyelvű támogatás is elérhető.
Az AI használata
Az AI – azaz mesterséges intelligencia – egy bővülő vállalkozásban szintén hatékonyan tehermentesíthet minket: egyrészt remekül alkalmazható az adatgyűjtés- és elemzés terén. Emellett az ügyfelekkel való kommunikáció egy részét is elvégezhetik az AI-n alapuló chatrobotok, amelyek a leggyakoribb kérdésekre választ tudnak adni, valamint a megfelelő felületekre tudják irányítani az érdeklődőt. Ezzel lehetővé teszik, hogy a humán erőforrás a bonyolultabb és emberi körültekintést igénylő problémákra tudjon koncentrálni.
Továbbá egyes asszisztensi feladatok elvégzésére is képes: több tízezer dokumentumot dolgoz fel és elemez, valamint prezentációt készít – természetesen ezt a megfelelő adatok hozzáadásával tudja megvalósítani. A mesterséges intelligenciát egyébként a döntéshozatalban is hatékony tényezőnek tartják, hiszen az általa elemzett hatalmas mennyiségű adat megfelelő háttérként szolgálhat az üzleti stratégia hosszú távú alakításában.
Kiszervezés
Saját vállalkozás esetén a feladatok delegálása az egyik legnehezebb lépcsőfok, hiszen nagy bizalmat kíván, valamint szükségessé teszi, hogy az addig általunk kontrollált lépések egy részét kiengedjük a kezünkből. Éppen emiatt, ha hasonló döntést hozunk, mindenképp professzionális módon valósítsuk azt meg. Azaz inkább válasszuk egyes munkafolyamatok teljes körű kiszervezését egy ezzel foglalkozó cég felé, mint a részfolyamatok szétosztását. A belefektetett költség biztosan megtérül, hiszen a saját energiáinkat a termelés növelésére, vagy a szolgáltatás fejlesztésére tudjuk fordítani, miközben abban is biztosak lehetünk, hogy adott tevékenység profi kezekben van.
Egy webshop esetén például ilyen lehet a raktározás, logisztika, illetve a szállítás teljes körű kiszervezése. Az említett cégek minden esetben rendelkeznek csomagdíj-kalkulátorokkal: ezek segítenek abban, hogy pontosan lássuk a költségeket, amelyeket a havi megrendelések száma, illetve az átlagos termékszám alapján határoznak meg. A csomagdíj-kalkulátorok jó támpontot adnak abban, hogy a vállalkozás anyagi hátterét tekintve készen áll-e már egy következő nagy lépésre.
Hiring folyamat
Amennyiben egy cég jelentősen növekszik, a technikai eszközök és programok igénybevétele mellett az emberi erőforrás bővítésére is mindenképp szükség lesz idővel. Ha van rá lehetőségünk, akkor ehhez segítséget is igénybe vehetünk: alkalmazhatunk olyan szervezetfejlesztésben jártas szakembert, akinek a feladata az adott cég struktúráját a változásokhoz alakítani. A hasonló HR-területről érkező szakemberek általában néhány hónap vagy fél év alatt végigviszik a feltérképezés, a megtervezés és az átstrukturálás folyamatát.
Ha kapunk külső segítséget, ha nem: a felvétel folyamatát mindenképp a hosszú távon való gondolkodásra alapozzuk, és tegyük gördülékennyé. Amennyiben időben és energiában túl sokat vonnak el tőlünk a hasonló feladatok, úgy a növekedést tehernek fogjuk érezni, nem pedig a siker egyik kihívásokkal teli lépcsőfokának.
Ne féljünk változtatni, de tervezzünk előre!
A változás mindig kétségekkel jár, de ha sikeresen alakul az üzleti életünk, ne torpanjunk meg csupán a félelmeink miatt. A jól átgondolt lépések megadják a megfelelő biztonságot: akad, amikor egy szoftver, egy létszámbővítés vagy egy csomagdíj-kalkulátor adta megnyugtató költségek nyitnak új utat és mutatják meg az irányt. Máskor egy nagyobb lélegzetű átszervezés vagy szakmai támogatás segít: a lényeg, hogy mindig átlássuk a következő lépésünket, miközben a hosszú távú célokat is határozottan kitűzzük.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk
A Tatabányai Járási Ügyészség súlyos testi sértés bűntette miatt nyújtott be vádiratot azzal a férfival szemben, aki tréfából meggyújtotta... Teljes cikk
A háztartásban és a gyereknevelésben végzett munkát, melyet gyakran "láthatatlan munkaként" is emlegetnek, ritkán lehet pénzbeli fizetésre váltani.... Teljes cikk
- Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport 2 hete
- Mesterséges intelligenciával alkotott műsorvezető mutatkozott be a köztévén 3 hete
- Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége 1 hónapja
- Cégvezetők Csúcstalálkozója - 2024. Könnyebb vagy nehezebb lesz a pálya? 1 hónapja
- Jelentős leépítésbe kezd a Citigroup 1 hónapja
- Új vezérigazgató Magyarország legnagyobb HR-szolgáltatójánál 1 hónapja
- Az emberi tényező egyelőre nem pótolható, a mesterséges intelligencia nem fenyegeti az ügyvédi munkát 1 hónapja
- Az ENSZ elfogadta az első határozatát a mesterséges intelligencia fejlesztéséről és szabályozásáról 2 hónapja
- A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon? 2 hónapja
- Sämling Solution Szervezetfejlesztő (OD) tanácsadó képzés - Miért érdemes Szervezetfejlesztővé válni? 2 hónapja
- Új trend: bérszámfejtés mellett a HR-folyamatok kiszervezése 2 hónapja