Hogyan mérhető az Employer Branding folyamat? Mérjük meg magunkat!
Őszindító sorozatunkban az Employer Branding folyamathoz kapcsolódó mérhetőség kérdéskörét vizsgáljuk. Megnézzük, hogyan lehet visszamérni és ellenőrizni a munkáltatói márkaépítési stratégiánk eredményeit.
Miért szükséges mérhetővé tennünk és megmutatnunk a munkáltatói márkaépítési folyamatot és annak eredményeit?
A legfontosabb az alap mutatók meghatározása, kiinduló helyzetben való lemérésük és rögzítésük. Cégenként eltérő fontossággal bírhatnak bizonyos számok, azok körét tehát mindenkinek az adott vállalati környezetben szükséges definiálnia.
Egyes KPI-oknál érdemes lehet akár már a negyedéves kontrollszámokat is figyelemmel kísérni, de amennyiben egy komplett Employer Branding stratégia felépítéséről beszélünk, a mért eredmények minimum 12 hónap után adnak átfogó és hiteles képet az egész folyamatot illetően.
Tanácsadói tapasztalataink szerint – összehasonlítható adatok nélkül a HR-COM tevékenység nem válik igazán kézzelfoghatóvá. Így más döntéshozó területek könnyen mondhatják, hogy nincs konkrét eredmény, erőfeszítéseink csak szubjektív megítélés alapjául szolgálhatnak.
Employer Branding KPI-ok HR területen
Az Employer Branding HR mérőszámait érdemes a következőkre összpontosítani:
- fluktuáció mérése: havi vagy kumulált százalékban (általában éves időszakra)
- minőségi felvételek (quality per hire - munkaviszony hossza, pályázatok száma)
- minimum short list létszám, pótlás - ideje (time to hire), a döntési folyamat időtartama,
- a döntés és az ajánlat kiadása közti időtartam, kiadott ajánlatok visszamondások aránya,
- toborzási költségek alakulása (cost per hire, össz. hirdetési, kiválasztási tesztek, AC-k költsége)
- belső ajánlások számának és beválásának alakulása
- belső mozgások alakulása (karrierlépcsők vertikális vagy horizontális irányba)
KPI-ok a belső-kommunikációs területen
A munkáltatói márkaépítés belső kommunikációs oldalát figyelembe véve a teljesség igénye nélkül az alábbi lehetőségeket vehetjük számba a szakterület mérésével kapcsolatban:
- Belső újság kiadásainak száma / Megírt cikkek száma
- Belsős rendezvények száma / Belső közlemények száma
- Lefordított anyagok/cikkek száma
- Intranet (használati idő mérése)
- Facebook (dolgozói like-ok száma, dolgozói hozzászólások száma, vállalati moderálások száma, követő dolgozók száma)
- Megnyitott dolgozói mailek száma
- Karrier oldal egyes menüpontjainak látogatottsága, visszafordulási arány stb.
- Kérdőívezés belső kommunikációhoz (érthetőség, elérhetőség, vizualitás, CSR, informáltság…)
- Kérdőívek rendezvényekhez és azokból levezethető mérőszámok
Konklúzióként a következőket állapíthatjuk meg és ajánljuk a felelős szakemberek figyelmébe
- Az Employer Branding folyamat megkezdése előtt fel kell mérni a cég és az Employer Branding számára legfontosabb KPI-okat.
- A kiinduló értékek folyamatos és objektív monitorozásával mind a fejlődés mind a tennivalók, mind pedig egy pozitívan alakítható tendencia kirajzolódik, mely számos témában segítheti láthatóvá tenni az EB szakmai és a gazdasági hasznosságát a vállalat szempontjából.
- Ennek hiányában sem a folyamat hatékonysága sem a befektetett anyagi, szakmai és munkaerő energia megtérülése nem lesz követhető.
Hogy néz ez ki a gyakorlatban?
A tavalyi évben a Generali Biztosító Zrt. az itt található a pályamunkávalnevezett és nyerte el az Employer Brandig Award 2015 díjat. A nyilvános prezentáció végén található egy kiváló minta a KPI-ok kimutatására a munkáltatói márkaépítés folyamatban.
Az idei pályázati felhívást itt olvashatják.
Kádár Balázs
Managing Partner - Bindermann The Employer Branding Company
MPRSZ Employer Branding Tagozat vezetője
Takács Szabolcs
Senior Partner - Bindermann The Employer Branding Company
MPRSZ Employer Branding Tagozat, Stratégiai tanácsadó
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk
Első alkalommal kerül kiosztásra a Boldog Munkahely Díj, amelyet a Digital Média Hungary támogatásával működő HR és cégvezetési projekt, a Human... Teljes cikk
Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk
- How much does a failed recruitment cost? 2 hónapja
- Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel? 2 hónapja
- Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni! 3 hónapja
- Idén a fizetések még az eddiginél is fontosabbak lesznek 4 hónapja
- Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján 4 hónapja
- Frissítő lendülettel robbant be a Diageo első pénzügyi meet-up sorozata, a Flavours of Finance Meet-up Series 4 hónapja
- Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést 4 hónapja
- Titok, ami nem is titok: Így gondoskodhat egy vállalat munkavállalói jövőjéről! 5 hónapja
- Munkáltatói igazolás 6 hónapja
- Sikeres toborzás a KKV-knál: élményt nyújtani költséghatékonyan 6 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 7 hónapja