kapubanner for mobile
Megjelent: 1 hete

Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére

A kutatásban megkérdezett HR-szakemberek több mint fele azt mondta, hogy egy év alatt átlagosan hat változásprogram van folyamatban egy vállalatnál.

Minden negyedik HR-szakember (23%) szerint a vezetők, akikkel együtt dolgoznak, nem állnak készen arra, hogy a szervezeten belüli változásokat (amelyek lehetnek strukturális, technológiai, korrekciós vagy kulturális változások) irányítsák, míg egyharmaduk (33,2%) úgy érezte, hogy a munkavállalók sem állnak készen az ilyen stratégiai szervezeti változásokra - írja a HR News.

Az eredmények a Censuswide által a Right Management globális vezetési szakértők megbízásából végzett felmérésből származnak. A felmérés mintája 1000 olyan brit HR-szakemberből került ki, akik szerint szervezetük jelenleg (vagy hamarosan) változáson vagy átalakuláson megy keresztül. A felmérésből az is kiderült, hogy minden ötödik HR-szakember azt állította, hogy a szervezetük nem biztosít speciális továbbképzést a vezetőik számára a változások kezeléséhez.  

A közelmúltban mindannyian nagyon nehéz időket éltünk át a megélhetési válság, a növekvő geopolitikai feszültségek és a globális világjárvány miatt, ezért meglepő és egyben aggasztó, hogy ilyen sok HR-szakember úgy érzi, hogy kollégái nincsenek felkészülve a munkahelyi változásokra” - kommentálta a felmérést Lorraine Mills, a Right Management vezető tanácsadója.   

Az eredményekből az is kiderül, hogy sok, jelenleg munkahelyi átalakuláson áteső szervezet nem használja ki a legtöbbet azokból a tervekből és eszközökből, amelyekre valóban szükségük van a változáshoz” - teszi hozzá Mills.

A megkérdezett HR-szakemberek szerint, ha több prioritást élvező terület közül választhattak a változásprogramjuk irányításához, a folyamatok a legfontosabbak, majd a kommunikáció és az emberek következnek. A válaszadók közül azonban minden ötödik (20%) azt mondta, hogy szervezetének nincs kommunikációs terve a változásprogram megvalósításának támogatására.

A HR-szakemberek azon 80%-a, akik szerint a vállalatuk rendelkezik kommunikációs stratégiával, a többség (35%) azt állítja, hogy az elmúlt évben mindössze háromszor tekintették át azt. A megkérdezettek fele (50%) azonban azt mondta, hogy legalább havonta egyszer frissíti a változásprogramját, ami rávilágít arra, hogy nincs összhang az átfogó változási terv megvalósítása és a kommunikáció között.

Mills szerint: „Bármilyen változás is zajlik egy vállalaton belül, elengedhetetlen, hogy a vezetői csapat szilárd és hatékony kommunikációs tervvel rendelkezzen, amely segíti a döntéshozatal és a szándékok közvetítését, és biztosítja, hogy a munkatársak minden szinten részt vegyenek a változásban"

A felmérés azt is megállapítja, hogy a változásprogramon áteső szervezetek kétharmada (75%) nem rendelkezik a munkaprogram irányítására kijelölt, kifejezetten a változással foglalkozó csapattal. A kutatás során megkérdezett HR-szakemberek több mint fele azt mondta, hogy egy év alatt átlagosan hat változásprogram van folyamatban. E változások több mint fele új gondolkodást vagy teljesen új megközelítést igényel.

 

HR News

fotó: unsplash

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk