Eljött a csendes felmondók kora
Tíz munkavállalóból közel hatan saját bevallásuk szerint nem kötődnek igazán a szervezethez, ahol dolgoznak.
A csendes felmondás, vagyis quiet quitting vírusszerűen kezdett terjedni tavaly, mostanra azonban mintha kifogta volna a mozgalom vitorlájából a szelet az infláció és a megélhetési nehézségek növekedése. Ez azonban csak a látszat - írja a Portfolio.
A csendes felmondás jellemzői:
- egyre többet hibázó, lelkesedésüket vesztett, csak a szükséges minimumot teljesítő kollégák,
- romló szociális kapcsolatok a munkatársakkal,
- az új és pluszfeladatok hárítása,
- passzivitás az ötletelések során.
A csendes felmondás vagy csendes kilépés kifejezés vírusszerűen kezdett terjedni 2022-ben, felkerülve a címlapokra és uralva a hashtageket. Az egész hamarosan egyfajta becsületbeli üggyé, divattá, trendi ellenállássá vált.
Katie Bailey, a londoni Kings College munka- és foglalkoztatástudományi professzora szerint a csendes felmondás népszerűségét az alapozta meg, hogy az emberek a világjárvány idején átértékelték a munkával kapcsolatos tapasztalataikat, a munkáltatójukkal való kapcsolatukat és általában az életüket.
A keresleti munkaerőpiac pedig, ahol a vállalatok küzdöttek az álláskeresőkért és az alkalmazottak megtartásáért, nem pedig fordítva, kellő bátorságot adott a csendes felmondóknak, hogy hallassák hangjukat a közösségi médiában. Anélkül, hogy félniük kellett volna a kirúgástól.
Ennek ellenére szerinte a csendes felmondás egy afféle hóbort volt csupán. A kifejezés és a körülötte generált hype néhány héten belül elcsitult. A Google-keresések száma a kifejezésre 2022 augusztusában érte el a csúcspontját, és azóta csökken.
A Gallup adatai ugyanakkor azt mutatják, hogy a munkavállalók többsége még ma is csendes felmondók táborát erősíti. A State of the Global Workplace: 2023 jelentés szerint 10 munkavállalóból közel hatan saját bevallásuk szerint nem kötődnek igazán a szervezethez, ahol dolgoznak.
Fotó: unsplash.com
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk
Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 1 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 2 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 2 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 2 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 3 hete
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 3 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hónapja
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 2 hónapja
- Házon belülről nevezte ki új vezetőjét a Decathlon 2 hónapja
- Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel? 2 hónapja