A rossz menedzser 4 jellemző tulajdonsága: a Microsoft volt HR vezetője szerint
A rossz menedzserek igyekeznek a lehető legmélyebbre eltemetni a kudarcaikat, önzők és az imázs a legfontosabb számukra. Chris Williams, a Microsoft volt HR VP-je 40 éve részese az üzleti életnek vezetőként, konzultánsként, és amint Youtube videójában mondja, sok rossz menedzsert látott ez alatt az idő alatt, akiknek négy közös tulajdonága volt.
1. Énközpontúság
A leggyakoribb tulajdonság, ami a rossz vezetőkre jellemző, hogy csak önmagukra koncentrálnak. Minden róluk szól. Akár az ego, akár a pánik vezérli őket, mindig azon aggódnak, hogy milyen színben tűnnek fel mások előtt. Azon stresszelnek, hogy milyen képet tükröznek a főnökük felé: Erősnek vagy gyengének tűnök? Idiótának tartanak? Hogyan látnak a kollégáim? Mi a helyzet a főnököm főnökeivel?
A rossz vezetők azon izgulnak, hogy mit gondol róluk a csapatuk. Kétségbeesetten szeretnék, ha felnéznének rájuk. Mindenre tudniuk kell a választ. Ahelyett, hogy a problémákra koncentrálnának, minden a látszatról szól. Erősnek, rendíthetetlennek, sőt legyőzhetetlennek akarnak tűnni a csapatuk előtt. Szükségük van arra, hogy a figyelem középpontjában legyenek. Ez az egojuk számára nélkülözhetetlen, valamint a karrierük előremozdításának lehetőségét is látják benne.
Az egoistáknál csak a szorongó menedzserek a rosszabbak, akik imposztor-szindrómában szenvednek. Őket a problémákhoz való tétova hozzáállásukról lehet megkülönböztetni az egoista vezetőktől. Félnek a lelepleződéstől, ezért merésznek mutatkoznak, ami azonban csak álarc. Aggódnak, mit gondolhatnak róluk mások. Ezért megpróbálják kézben tartani a róluk kialakuló kép minden aspektusát. Nem az eredményekre koncentrálnak, ami elismerést hozhatna számukra, hanem hogy minden róluk szóljon.
2. Input-fókusz
Chris Williams menedzsment tanácsadó
Túlzottan a bemenetre összpontosít a kimeneti eredmények helyett. Azokon az alkalmazottakon stresszelnek, akik két percet késnek vagy túl gyakran járnak mosdóba. Nyomon követik a munkatársak minden mozdulatát. Az óraszámok miatt, nem pedig az eredmények miatt aggódnak. Az imázs iránti megszállottságuk itt is kiütközik. A profi látszat lényegesebb számukra, mint a valós szakmai eredmények. Fontos, hogy a beosztottjaik mindig elfoglaltnak tűnjenek. Mindennek az üzletről kell szólnia, nem pedig arról, hogy az alkalmazott jól érezze magát a munkahelyen. Számukra az ideális kolléga egy robot, ami érzelmek nélkül dolgozik.
Ezek a vezetők könyörtelenül nyomon követnek mindent, ami számszerűsíthető (idő, billentyű-leütés), amiről úgy érzik, hogy kontrollálni tudják, de nem foglalkoznak az ügyfélelégedettséggel, és nem a felmerülő problémák megoldására koncentrálnak.
3. Kudarckerülés
Rettegnek a kudarcoktól, amik belerondíthatnak a látszatba. Tökéletességre törekszenek, így az esetleges hiba, ami épp azt mutatná, hogy a csapat új határokat feszeget nem fér bele a képbe, így mindenképpen találni kell egy bűnbakot, aki okolható a kudarcért. Ezért a hibából nem tanulnak, hanem kínosnak érzik, így igyekeznek minden nyomát eltüntetni.
A rossz menedzser ezen viselkedése következtében a csapat is erre kondicionálódik, hogy igyekezzenek akadályozni, hogy bármilyen hibára fény derüljön, hogy megússzák a következményeket. Ezért túlzottan óvatossá válnak, kerülnek mindenféle kockázatot, ami hibázáshoz vezethet. Így a teljesítmény is romlik.
4. Információhalmozás
A fentiek következtében ezek a menedzserek gyűjtik az információt, amire olyan értékként tekintenek, ami helyzeti előnyhöz juttathatja őket, így egyáltalán nem cél számukra a tudás megosztása.
Ezért igyekeznek irányítani a csapaton belüli és kívüli narratívát. Szigorúan ellenőrzik a kimenő kommunikációt. Figyelemmel kísérik az e-maileket és a megbeszéléseket, ragaszkodnak ahhoz, hogy minden levelezésen rajta legyenek. Aprólékosan átnéznek és megszerkesztenek minden olyan információt, amely eljuthat a felsőbb vezetéshez.
A menedzser és a csapat hamarosan azon kapja magát, hogy hazudnak egymásnak és a külvilágnak is. "Itt minden remekül megy, nem kell aggódni miattunk". Még akkor is, amikor egy probléma egyre inkább a körmükre ég.
Mégis sok ilyen menedzser képes hosszú távon megragadni a szervezetekben, sőt az körültekintően kialakított látszat miatt gyakran jutalmazzák is ezt a viselkedést, Chris Williams tapasztalata szerint. Így aki egy ilyen menedzser csapatába kerül bele, jó teszi, ha igyekszik menekülni onnan.
A tanácsok megnézhetőek angolul Chris Williams Youtube-videójában is
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
2023. novemberről decemberre 300 fő felett csökkent a Magyar Posta alkalmazottainak száma, kevesebben lettek a B + N Referencia takarítócégnél is.... Teljes cikk
Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk
Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 2 hete
- Határfelületi vezetők az iparban és kereskedelemben 3 hete
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 3 hete
- Friss energia - Tippek a munkahely megújításához 1 hónapja
- Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején 1 hónapja
- Új vezető a Nestlé Professional hazai üzletágának élén 1 hónapja
- A brit munkavállalók harmada már dolgozott mérgező vezetővel 1 hónapja
- Nem pörög a világgazdaság, de a cégvezetők optimisták 2 hónapja
- Nőnapi cikkcsokor a HR Portáltól - így fest a nők helyzete a munka világában 2024-ben 2 hónapja
- Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők 2 hónapja
- Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés 2 hónapja