kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 9 hónapja

A rossz menedzser 4 jellemző tulajdonsága: a Microsoft volt HR vezetője szerint

A rossz menedzserek igyekeznek a lehető legmélyebbre eltemetni a kudarcaikat, önzők és az imázs a legfontosabb számukra. Chris Williams, a Microsoft volt HR VP-je 40 éve részese az üzleti életnek vezetőként, konzultánsként, és amint Youtube videójában mondja, sok rossz menedzsert látott ez alatt az idő alatt, akiknek négy közös tulajdonága volt.

Rossz vezető tanácsok, Chris Williams-

1. Énközpontúság

A leggyakoribb tulajdonság, ami a rossz vezetőkre jellemző, hogy csak önmagukra koncentrálnak. Minden róluk szól. Akár az ego, akár a pánik vezérli őket, mindig azon aggódnak, hogy milyen színben tűnnek fel mások előtt. Azon stresszelnek, hogy milyen képet tükröznek a főnökük felé: Erősnek vagy gyengének tűnök? Idiótának tartanak? Hogyan látnak a kollégáim? Mi a helyzet a főnököm főnökeivel?

A rossz vezetők azon izgulnak, hogy mit gondol róluk a csapatuk. Kétségbeesetten szeretnék, ha felnéznének rájuk. Mindenre tudniuk kell a választ. Ahelyett, hogy a problémákra koncentrálnának, minden a látszatról szól. Erősnek, rendíthetetlennek, sőt legyőzhetetlennek akarnak tűnni a csapatuk előtt. Szükségük van arra, hogy a figyelem középpontjában legyenek. Ez az egojuk számára nélkülözhetetlen, valamint a karrierük előremozdításának lehetőségét is látják benne.

Az egoistáknál csak a szorongó menedzserek a rosszabbak, akik imposztor-szindrómában szenvednek. Őket a problémákhoz való tétova hozzáállásukról lehet megkülönböztetni az egoista vezetőktől. Félnek a lelepleződéstől, ezért merésznek mutatkoznak, ami azonban csak álarc. Aggódnak, mit gondolhatnak róluk mások. Ezért megpróbálják kézben tartani a róluk kialakuló kép minden aspektusát. Nem az eredményekre koncentrálnak, ami elismerést hozhatna számukra, hanem hogy minden róluk szóljon.

2. Input-fókusz

Chris Williams tanácsadó menedzsment
Chris Williams menedzsment tanácsadó

Túlzottan a bemenetre összpontosít a kimeneti eredmények helyett. Azokon az alkalmazottakon stresszelnek, akik két percet késnek vagy túl gyakran járnak mosdóba. Nyomon követik a munkatársak minden mozdulatát. Az óraszámok miatt, nem pedig az eredmények miatt aggódnak. Az imázs iránti megszállottságuk itt is kiütközik. A profi látszat lényegesebb számukra, mint a valós szakmai eredmények. Fontos, hogy a beosztottjaik mindig elfoglaltnak tűnjenek. Mindennek az üzletről kell szólnia, nem pedig arról, hogy az alkalmazott jól érezze magát a munkahelyen. Számukra az ideális kolléga egy robot, ami érzelmek nélkül dolgozik.

Ezek a vezetők könyörtelenül nyomon követnek mindent, ami számszerűsíthető (idő, billentyű-leütés), amiről úgy érzik, hogy kontrollálni tudják, de nem foglalkoznak az ügyfélelégedettséggel, és nem a felmerülő problémák megoldására koncentrálnak.

3. Kudarckerülés

Rettegnek a kudarcoktól, amik belerondíthatnak a látszatba. Tökéletességre törekszenek, így az esetleges hiba, ami épp azt mutatná, hogy a csapat új határokat feszeget nem fér bele a képbe, így mindenképpen találni kell egy bűnbakot, aki okolható a kudarcért. Ezért a hibából nem tanulnak, hanem kínosnak érzik, így igyekeznek minden nyomát eltüntetni.

A rossz menedzser ezen viselkedése következtében a csapat is erre kondicionálódik, hogy igyekezzenek akadályozni, hogy bármilyen hibára fény derüljön, hogy megússzák a következményeket. Ezért túlzottan óvatossá válnak, kerülnek mindenféle kockázatot, ami hibázáshoz vezethet. Így a teljesítmény is romlik.

4. Információhalmozás

A fentiek következtében ezek a menedzserek gyűjtik az információt, amire olyan értékként tekintenek, ami helyzeti előnyhöz juttathatja őket, így egyáltalán nem cél számukra a tudás megosztása.

Ezért igyekeznek irányítani a csapaton belüli és kívüli narratívát. Szigorúan ellenőrzik a kimenő kommunikációt. Figyelemmel kísérik az e-maileket és a megbeszéléseket, ragaszkodnak ahhoz, hogy minden levelezésen rajta legyenek. Aprólékosan átnéznek és megszerkesztenek minden olyan információt, amely eljuthat a felsőbb vezetéshez.

A menedzser és a csapat hamarosan azon kapja magát, hogy hazudnak egymásnak és a külvilágnak is. "Itt minden remekül megy, nem kell aggódni miattunk". Még akkor is, amikor egy probléma egyre inkább a körmükre ég.

Mégis sok ilyen menedzser képes hosszú távon megragadni a szervezetekben, sőt az körültekintően kialakított látszat miatt gyakran jutalmazzák is ezt a viselkedést, Chris Williams tapasztalata szerint. Így aki egy ilyen menedzser csapatába kerül bele, jó teszi, ha igyekszik menekülni onnan.

A tanácsok megnézhetőek angolul Chris Williams Youtube-videójában is

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kevesebben lettek a postások, dinamikusan bővül két gyártó cég: létszámtrendek

2023. novemberről decemberre 300 fő felett csökkent a Magyar Posta alkalmazottainak száma, kevesebben lettek a B + N Referencia takarítócégnél is.... Teljes cikk

Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk