kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

A 4 legfontosabb soft skill a jövőben

Nemcsak a cégek fejlesztik tréningek formájában a munkatársak soft skilljeit, már az egyetemen is fontos a diákok „puha készségeinek” javítása. Ezeken a készségeken egy-egy szervezet sikere vagy bukása múlhat, ráadásul a járványhelyzet miatt átalakult munkaerőpiacon még fontosabbá vált a szerepük. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) dékánja, Dr. Papp-Váry Árpád szerint az alábbiakra különösen érdemes odafigyelnünk a következő években.

1. Önmagunk motiválása

A járványidőszakban sokan tapasztalhatták, hogy egyedül, a négy fal között bizony sokszor nehezebben megy a munka. Nincsenek inspiráló kávézások a kollégákkal, gondolatébresztő beszélgetések, közös ötletelések. A lendület megtartása érdekében érdemes egyéni jutalmazási rendszert kialakítanunk saját magunknak. Ha például reggel összeírtuk a délelőtti feladatainkat, és délre el is végeztük azokat, dicsérjük meg magunkat egy sétával.

2. Csapatmunka offline és online

„Mivel várhatóan hosszú távon is velünk marad a hibrid munkavégzési forma, érdemes kétféle csoportmunka-metódusra készülnünk a következő években: fel kell vérteznünk magunkat online és offline kommunikációs eszköztárral is” – mondta el Dr. Papp-Váry Árpád. „Meg kell tanulnunk például kamerán keresztül is meggyőzni ügyfeleinket, munkatársainkat, és online is gyorsan értelmezni a reakciókat.”

3. Időmenedzsment újragondolva

A járványidőszak természetesen hozta magával az aszinkron munkavégzés jelenségét, amikor a munkavállalók nem feltétlenül a megszokott munkaidőben dolgoznak. Mindez teljesen új hozzáállást igényel. „Mivel könnyen lehet, hogy kollegáink, ügyfeleink más napszakra időzítik a munkát, mint mi, előre kell gondolkodnunk. Nem várhatunk azonnali választ az e-mailekre és lehet, hogy újra kell terveznünk a munkafolyamatokat” – mondta el a dékán.

4. Készségeink folyamatos fejlesztése

A Budapesti Metropolitan Egyetemen (METU) az ún. portfólió alapú képzési módszerben a hallgatók folyamatosan naplózzák soft skilljeiket, amelyeket különféle tréningeken – például önbizalom tuning, stresszkezelés, testbeszéd, tárgyalástechnika, személyes márkaépítés, befolyásolás – fejlesztenek. A tréningeken részt vett hallgatók közel 80 százaléka 9/10 vagy 10/10 értékelést adott az előadóknak, azaz nagyon hasznosnak ítélte meg az önismeretre fordított időt. Egy éveken át vezetett soft skill portfólióval magasabb szintű önismeretre tehetünk fel, megismerve erősségeinket és gyengeségeinket – erre pedig hosszú távon is sikeres karriert építhetünk.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk