kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Erste: soha nem látták még ennyire problémamentesnek a dolgozók a home office-t, mint most

Míg tavaly áprilisban, a pandémiás időszak elején a válaszadók csupán 34 százaléka érezte teljesen komfortosnak magát az otthoni munkavégzéssel, addig a legutóbbi felmérésben már 84 százalékuk nyilatkozott így - derül ki az Erste hatodik alkalommal elkészített elégedettségi felméréséből.

Soha nem látták még ennyire problémamentesnek az otthoni munkavégzést az Erste Bank munkatársai, ugyanakkor egyre inkább hiányoznak nekik a személyes kapcsolatok – derül ki a pénzintézet hatodik alkalommal elkészített felméréséből. Az Erste dolgozói július elején fokozatosan visszatérnek az irodába, ám a munkavégzés igazodik az új feltételekhez: a tárgyalókat audió- és videórendszerekkel szerelik fel a hibrid értekezletekhez, valamint új, rugalmas munkaidő beosztást vezetnek be ott, ahol lehet.

A pandémiás időszak alatt a pénzintézet munkatársainak többsége, a központi feladatokat ellátó dolgozók közel 90 százaléka távolról látta el feladatát. Tavaly március óta nem volt kötelező az irodai munkavégzés, májustól már viszont azok, akik szerettek volna, elkezdhettek bejárni, de csak heti váltásban: a biztonság érdekében minden csapatot kettéosztottak, így egyes heteken a dolgozóknak csak az egyik vagy a másik fele lehetett az irodában.

Idén júliustól a rotáció megmarad, ám az irodai héten már kötelező lesz három napot bent tölteni. Szeptembertől pedig, amennyiben a vírushelyzet lehetővé teszi, az Erste visszaáll a normális munkarendbe, de teljesen új alapokon.

„Az elmúlt több mint egy évben alapvetően megváltozott a munkavállalók és a munkaadók home office-ról alkotott véleménye. Bizonyos munkakörökben ma már szinte elvárás az otthoni munkavégzés lehetőségének biztosítása, miközben erre korábban nem volt ekkora igény” – mondja Mihók Krisztina, az Erste Bank HR vezetője.

Míg tavaly áprilisban, a pandémiás időszak elején a válaszadók csupán 34 százaléka érezte teljesen komfortosnak magát az otthoni munkavégzéssel, addig a legutóbbi felmérésben már 84 százalékuk nyilatkozott így. Azok aránya, akiknek semmilyen problémát nem okoz a távoli munkavégzés, 69 százalékra emelkedett, miközben a válaszadók 89 százaléka nyilatkozott úgy, hogy éppolyan hatékony a munkája elvégzésében otthon, mint amennyire az irodában.

Az Erste dolgozóinak 80 százaléka gondolja úgy, hogy minden információt megkap a távoli munkavégzés idején is. A bank távolról dolgozó munkatársainak 85 százaléka értett egyet teljesen azzal az állítással, hogy a vezetőjével ugyanúgy tud együttműködni a pandémiás helyzetben, mint korábban, míg a válaszadók immáron 94 százaléka gondolja úgy, hogy még két hónapon át, vagy ennél tovább is képes lenne túlnyomó részben otthonról dolgozni. A problémák között első helyre került a kollégák hiánya: a válaszadók 23 százaléka említette ezt, míg a vezetők között ez még inkább jelen van: 44 százalék nyilatkozott így.

A bank azokban a munkakörökben, ahol ez lehetséges, a maximális szintre emeli a home office arányát, ami azt jelenti, hogy a dolgozóknak havi átlagban munkaidejük 50 százalékát kell majd az irodában tölteni.

„Dolgozunk az ennél magasabb arányú otthoni munkavégzés feltételeinek megteremtésén is. A magyar szabályok szerint már távmunkának minősülő foglalkoztatás keretrendszerének kidolgozására azért van szükség, mert arra más, sokkal szigorúbb jogi és munkavédelmi szabályok vonatkoznak” – fejtette ki az Erste HR vezetője. Rugalmas munkaidő beosztást is bevezetnek, ahol erre lehetőség van: a dolgozók reggel 7 és este 8 óra között szervezhetik a saját napi munkaóráikat – értekezletet ugyanakkor továbbra is csak reggel 8 és este 5 óra közé lehet szervezni.

 

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált tavaly a SPAR

A vállalatnál az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. Teljes cikk

Jön a hatnapos munkahét, de csak a felsővezetőknek

A Samsung Group hatnapos munkahetet vezet be a vezetők számára Koreában. Az értesülések szerint ez a sürgősségi intézkedésnek titulált... Teljes cikk

Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport

A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk