kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Nagyon bejött az Erste Banknál a home office

Az Erste Bank távolról dolgozó munkatársainak közel 80 százaléka bírná még legalább két hónapon át minden gond nélkül az otthoni munkavégzést, és mintegy 40 százalékuk a jövőben is folyamatosan dolgozna ebben a formában - derül ki a pénzintézet felméréséből.

A bank kétezer munkatársa válaszolt az arra vonatkozó kérdésekre, hogy miként élik meg a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetet, mi zavarja őket a leginkább és mit gondolnak a folytatásról.

Kiderült: a beosztottak sokkal jobban bírják a home office-t, mint a vezetők.

A felelősebb beosztásban dolgozók számára nem önmagában a csapat irányítása vagy esetleg a közvetlen kontroll hiánya jelenti a gondot, hanem a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtése, ami most nehezebb, mint rendesen.

A vezetők ezen kívül hiányolják a személyes interakciókat - ovasható ki a vállalat belső kérdőívére adott válaszokból.

Az Erste Bank már jóval a kijárási korlátozások bevezetése előtt elrendelte munkavállalóinak a kötelező otthoni munkavégzést ott, ahol erre lehetőség volt. A pénzintézet több mint kétezer fős székházában most mindössze kétszázan dolgoznak, és a fiókhálózatban is igyekeztek csökkenteni a személyes megjelenések számát. Ott váltott műszakokban dolgoznak a munkatársak, ahol pedig ez nem megoldható, rövidebb ideig tartanak nyitva a fiókok.

Az önkéntes, névtelen online kérdőívet kitöltő közel kétezer munkatárs kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a munkaidejének nagyobb részét otthon töltötte, és mindössze egy százalék válaszolta azt, hogy nem tudott dolgozni a veszélyhelyzet alatt.

A többségében otthon dolgozó válaszadók több mint egyharmada tizes skálán tíz pontot adott arra, mennyire komfortos számára a távmunka, míg további mintegy 50 százalékuk adott legalább hét pontot erre a kérdésre.

A vezetőknél ugyanakkor mások voltak az arányok: „csak” a negyedük volt maradéktalanul elégedett, és a körükben magasabb volt az önmagukat kényelmetlenebbül érzők aránya is.

A legnagyobb problémát a helyzetben maga a vírus okozta - a válaszadók fele jelölte meg azt a három legnagyobb nehézség egyikeként, hogy nem tudja, milyen hatással lesz a pandémiás helyzet az ő életére.

További gondként a munka mellett a gyermekek felügyeletének megoldását, illetve a társas kapcsolatok mellőzését jelölték meg sokan, de a kollégákkal folytatott nehézkesebb kommunikáció és az infrastruktúra (a megfelelő berendezés, szék, nagyobb monitor) hiánya is zavarta a válaszadók ötödét.

A vezetők számára a többieknél nagyobb gondot okozott, hogy nehéz összeegyeztetni az otthoni feladatokat a munkaköri elvárásokkal.

Érdekes adat az is, hogy a veszélyhelyzet idején bejáró fiókhálózati dolgozók kevésbé aggódnak amiatt, hogy a pandémiás probléma átalakítja az életüket. A többség számára az a legfontosabb, hogy az új helyzetben is működtetik a hálózatot - harmaduk kifejezetten büszke erre -, és alig 5 százalékuk aggódott a saját egészsége miatt.

  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A kormány együttműködési megállapodást írt alá a digitalizáció fejlesztése érdekében

A kormány együttműködési megállapodást kötött a Yettel Magyarországgal és a Cetin Hungary Zrt.-vel a digitalizáció és a távközlés fejlesztése... Teljes cikk

Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tagvállalatai javulásra számítanak üzleti helyzetük tekintetében, és nem számítanak a... Teljes cikk

Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált tavaly a SPAR

A vállalatnál az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. Teljes cikk