Ellenőrizhető a munkaviszony
Az Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (EMMA) használatához annak idején kiváltott kódszámmal csak 2006. december 31-éig követhetik a munkavállalók, hogy bejelentette-e őket foglalkoztatójuk, az aktuális helyzetet a kormányzati portál Taj-szolgáltatások menüpontnál ellenőrizhetik - ismerteti az Állami Foglalkoztatási Szolgálat honlapja.
Ehhez viszont újabb regisztráció szükséges. Az ügyfélkapu használatához szükséges regisztrációt a lakóhely vagy a tartózkodási hely szerinti okmányirodában intézhetik el.
A munkáltatóknak 2007. január elsejétől nem az EMMA, hanem az APEH részére kötelező bejelenteni - más adatokkal együtt - a munkaviszony létesítését illetve a munkavállaló kilépését. Így az újabb adatokat a kormányzati portálon érhetik el az érdeklődők. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat honlapjáról közvetlenül is elérhető a kormányzati portál Taj-szolgáltatások menüpontja.
Az EMMA rendszerét 2004. május elsején hozta létre a munkaügyi tárca azzal a céllal, hogy itt valamennyi a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkaviszony szerepeljen. Ennek alapján javult a munkaügyi ellenőrzések hatékonysága, mert a munkaügyi felügyelők elektronikus úton lekérdezhették, hogy az ellenőrzött munkáltatónál kik is valójában a bejelentett foglalkoztatottak. A munkavállalók is ellenőrizhették a kiváltott kódszám alapján, hogy a munkáltatójuk bejelentette-e foglalkoztatásukat.
Az adatbázis a 2004. május elseje előtti adatokat az Országos Nyugdíjbiztosítótól, illetve az Egészségbiztosítási Pénztártól vette át, majd a cégek együttműködésével ezeket az adatokat is ellenőrizték. A néhány év alatti több mint hat millió új bejelentést is folyamatosan ellenőrizték, egyebek között összevetették a céginformációs adatbázissal. Figyelték, hogy az adott cég létezik-e, és milyen változások adódtak.
A 2006 őszéig regisztrált 6,3 millió munkáltatói bejelentés közül például 2,9 millió vonatkozott új munkaviszony létesítésére, illetve adatmódosításra, 1,9 millió pedig kilépésre. A fennmaradó mennyiség olyan bejelentés volt, amelyekben, például határozott idejű munkaviszonyoknál, a munkáltató egyszerre jelentette a munkaviszony létesítését és a kilépést.
Az adatbázisnak az adatokat 2007. január elsejétől az APEH szolgáltatja, de az közvetlenül csak a munkaügyi ellenőrzésekhez használható. A munkaügyi és a pénzügyi tárca már régóta egyeztetést folytat arról, hogy az adatbázist miként hasznosíthatná napi munkájához a munkaügyi intézményrendszer, illetve a munkaügyi statisztika. Segítségével ugyanis pontos adatokat lehetne kapni a foglalkoztatottakról ágazatonként, szakmánként, területenként.
A munkáltatóknak 2007. január elsejétől nem az EMMA, hanem az APEH részére kötelező bejelenteni - más adatokkal együtt - a munkaviszony létesítését illetve a munkavállaló kilépését. Így az újabb adatokat a kormányzati portálon érhetik el az érdeklődők. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat honlapjáról közvetlenül is elérhető a kormányzati portál Taj-szolgáltatások menüpontja.
Az EMMA rendszerét 2004. május elsején hozta létre a munkaügyi tárca azzal a céllal, hogy itt valamennyi a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkaviszony szerepeljen. Ennek alapján javult a munkaügyi ellenőrzések hatékonysága, mert a munkaügyi felügyelők elektronikus úton lekérdezhették, hogy az ellenőrzött munkáltatónál kik is valójában a bejelentett foglalkoztatottak. A munkavállalók is ellenőrizhették a kiváltott kódszám alapján, hogy a munkáltatójuk bejelentette-e foglalkoztatásukat.
Az adatbázis a 2004. május elseje előtti adatokat az Országos Nyugdíjbiztosítótól, illetve az Egészségbiztosítási Pénztártól vette át, majd a cégek együttműködésével ezeket az adatokat is ellenőrizték. A néhány év alatti több mint hat millió új bejelentést is folyamatosan ellenőrizték, egyebek között összevetették a céginformációs adatbázissal. Figyelték, hogy az adott cég létezik-e, és milyen változások adódtak.
A 2006 őszéig regisztrált 6,3 millió munkáltatói bejelentés közül például 2,9 millió vonatkozott új munkaviszony létesítésére, illetve adatmódosításra, 1,9 millió pedig kilépésre. A fennmaradó mennyiség olyan bejelentés volt, amelyekben, például határozott idejű munkaviszonyoknál, a munkáltató egyszerre jelentette a munkaviszony létesítését és a kilépést.
Az adatbázisnak az adatokat 2007. január elsejétől az APEH szolgáltatja, de az közvetlenül csak a munkaügyi ellenőrzésekhez használható. A munkaügyi és a pénzügyi tárca már régóta egyeztetést folytat arról, hogy az adatbázist miként hasznosíthatná napi munkájához a munkaügyi intézményrendszer, illetve a munkaügyi statisztika. Segítségével ugyanis pontos adatokat lehetne kapni a foglalkoztatottakról ágazatonként, szakmánként, területenként.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
További cikkek
Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat kiemelkedő színvonalú szolgáltatásaiért 2023.... Teljes cikk
Íme a 150 milliárd forintos foglalkoztatási program 5 legfontosabb eleme
Csütörtöktől elérhető a 30 évesnél idősebb álláskeresőknek szóló, 150 milliárd forintos támogatási rendszer - mondta a Czomba Sándor... Teljes cikk
Vállalkozók figyelem! - a GINOP Pluszban idén 800-850 milliárd forintos a keret
A 2021-2027-es időszakra szóló Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz (GINOP Plusz) 2500 milliárd forint keretéből az idén... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Ellenőrizni fogják, hogy az orvosok és a szakdolgozók munkaidőben valóban jelen vannak-e 1 hónapja
- Itt ellenőrizhetjük a leggyorsabban, hogy szabályosan foglalkoztat-e munkaadónk 1 hónapja
- Az szja-bevallási tervezetek átnézésére hívja fel a figyelmet az adóhivatal 2 hónapja
- Túl kevés a hatósági munkaügyi ellenőrzés? 3 hónapja
- Mit tudok tenni, ha nem kaptam meg a béremet a munkaviszony megszűnését számított 5 munkanapon belül? 3 hónapja
- Itt a Kúria döntése: Nem számít munkaviszonynak a platformalapú ételfutárkodás 4 hónapja
- Összes munkaviszony lekérdezése 5 hónapja
- TB kiskönyv pótlása 5 hónapja
- Munkavállalói felmondás 6 hónapja
- Munkáltatói igazolás 6 hónapja
- Veszélyezteti a román nyugdíjak folyósítását a munkaügyi dolgozók sztrájkja 6 hónapja