kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 1 éve

Mennyibe kerül egy tapasztalt IT szakember megtalálása?

Informatikai szakemberekből évek óta hiány van, különösen a tapasztalt, speciális tudással rendelkező fejlesztőkből. Az ő megtalálásuk külön kihívást jelent a vállalatok számára, így egyáltalán nem mindegy, hogyan szólítják meg őket. Kötelező a bérsáv, mert ez érdekli a jelölteket, és az ő szempontjaik szerint szükséges a hirdetéseket is megfogalmazni. Ezekről a különleges igényekről, elvárásokról beszélgettünk a No Fluff Jobs IT területre specializálódott állásportál marketing vezetőjével, Sallai Benjaminnal.

IT, No Fluff Jobs-

Kötelező a bérsáv megadása

A No Fluff Jobson minden álláshirdetésben kötelező megjelölni a meghirdetett pozícióhoz tartozó bérsávot, azaz a hirdetők nem árulhatnak zsákbamacskát. Sallai Benjamin elmondta, hogy ezen a téren a transzparencia az informatikai szakemberek alapvető elvárása. Egy korábbi felmérésük szerint az érdeklődők 87%-a elsődlegesen ezt keresi a hirdetésekben, és ezt hiányolják más állásoldalakon. Különösen igaz ez a senior és expert szintű munkavállalókra, akik általában eleve dolgoznak, vagyis nem keresnek állást, hanem egy ígéretes ajánlat hatására hajlandók csak váltani. Más szóval állásváltás szempontjából döntő tényező lehet a vonzóbb bérsáv. Természetesen nem feledkezhetünk meg olyan más befolyásoló faktorról sem, mint a nemzetközi cégkultúra, modern munkakörnyezet, szakmai fejlődési lehetőség, amik szintén hívogatóak lehet a jelöltek számára.

További fontos tényező a hirdetésben, hogy milyen foglalkoztatási típusok érhetők el a pályázó számára, lehetséges-e a hagyományos alkalmazotti léten túl projekt alapon, alvállalkozóként dolgozni. Mivel a hirdetések 30-40%-a eleve kínál távmunkát, az már nem különlegesség, hanem egyre inkább elvárás a jelöltek részéről, hogy remote munkavégzésre meglegyen a lehetőség. Ezen túl döntő még a szükséges technológia, a napi feladatok, esetleges nemzetközi együttműködések és a senioritási szint megjelölése a jelentkezők számára. Az egyéb juttatások csak mindezek után jönnek, így általában nem a cafeteria csomag dönti el, hogy kellően csábító lesz-e egy hirdetés a célcsoport számára. 

A No Fluff Jobs marketingvezetőjének tanácsa, hogy a pozíció megnevezését minél pontosabban érdemes definiálni, hiszen az állásportálok keresőrendszere általában kulcsszavak alapján működik, így a munkakör pontos megnevezése meghatározó  abból a szempontból, hogy rátalál-e az, akinek szánják. Így mindenképpen fontos, hogy szerepeljen benne a senioritás, a technológia és a kategória egyaránt. Például: medior, backend, java fejlesztő. Sallai Benjamin hangsúlyozta, hogy ilyen apróságnak tűnő részletek jelentősen növelhetik nem csak a találatok számát, de a hirdetés megtekintések és a jelentkezők számát is. A szakportálon külön algoritmus segíti az álláshirdetések megfelelő összeállítását. A bérsávokon túl címkékkel fel lehet tüntetni a bónuszt, bérkiegészítéseket, egyéb juttatásokat is. 

Állásportál IT-s fejjel kialakítva

Sokat számít, hogy a portált az álláskeresők szemszögéből alakították ki, kifejezetten IT-sek számára testre szabva, a számukra fontos információkra fókuszálva. Kiemelte, hogy a kulcsszavakon kívül a pozíció tartalmának pontos leírása is elengedhetetlen: hogy mit takar, milyen fejlődési lehetőséget biztosít, milyen projekteken lehet dolgozni. 

A specializáció és az egyedi igények figyelembevétele az eredményekben is megmutatkozik. Egy a közelmúltban készült kutatásból kiderül, hogy más állásportálokhoz képest a No Fluff Jobs hirdetéseire átlagosan kétszer annyi jelentkezés érkezett. A felmérés* öt különböző hirdetés sikerességét vizsgálta különböző állásportálokon. Ezekre a No Fluff Jobson átlagosan 92 jelentkezés érkezett, a második helyezett portál esetében 41, míg a harmadikon 16. 

A kutatás négy hirdetésnél minőségellenőrzést is végzett, azaz vizsgálta, hogy mennyi, valóban a pozíciónak megfelelő, minőségi jelentkezés érkezett. Az eredmények itt is azt mutatták, hogy kétszer annyi kvalifikált pályázatot ért el a szakportál. A hirdetés feladása pedig nagyjából a harmadába került, mint más állásoldalakon. Mert míg a No Fluff Jobson az egy minőségi CV-re jutó költség 6957 forint volt, addig a sorban következő másik állásportálon 21 133 forint. Sallai Benjamin hangsúlyozta, arra különösen büszkék, hogy a jelentkezők 40-50%-a senior vagy expert szintű tapasztalt munkavállaló, 75% pedig a medior, senior, expert körből kerül ki. 

IT, No Fluff Jobs, grafika, költség

 

Mennyibe kerül?

Átlagosan az adott szakember egy havi fizetésébe kerül megtalálni egy jelöltet, de minél magasabb a szenioritás és specifikusabb a terület, annál inkább emelkednek a költségek. Éppen ezért a hirdetési csomag kiválasztásánál is érdemes gondolni arra, hogy a csomag ára általában arányosan nő azzal, amilyen nehéz betölteni egy adott pozíciót. 

A No Fluff-nál a megjelenő hirdetésen túl igyekeznek aktívan is behozni a jelentkezőket, fizetett hirdetésekkel különböző csatornákon, amivel külön performance marketinges szakember foglalkozik. Így olyan passzív álláskeresőket is meg tudnak szólítani, akik egyébként nem gondolkodnak váltáson, de egy jó ajánlatra mégis igent mondanak. Mivel a portál hat országban van jelen, így számos multiregionális álláshirdetés is szerepel rajta, ami a nemzetközi szakmai kihívások megtalálását és a tehetségek mobilitását is elősegíti. 

*Az NMS Global, 2023-as független felmérése alapján

  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe

Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk

Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk