kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Kommunikációs alappillérek

Carl Rogers szerint a kommunikáció a kommunikációs technikák elsajátítása ellenére csak akkor lehet hatékony, ha a felek birtokában vannak a kommunikáció alábbi három alappillérének.

- Nyíltság: a kommunikációban részt vevő felek őszinték és nyitottak, saját, valódi hiteles énjüket mutatják, ugyanakkor számolnak a közlés másik félre kifejtett hatásával is.

- Nem birtokló szeretet: a kommunikációban részt vevő felek elfogadják egymást, gondoskodnak az egymás iránti tisztelet (távolságtartás, függetlenség) fenntartásáról.

- Empátia: az a képesség, amely lehetővé teszi, hogy a kommunikáció során a felek képesek egymás nézőpontjaiba belehelyezkedni: a kialakult helyzetet a másik nézőpontjából szemlélni, aktívan hallgatni/figyelni és megérteni.

A kommunikációs alappillérek nemcsak a hatékony kommunikáció feltételei, hanem a jó emberi kapcsolatok alapjai is. A kommunikációs alappillérek segítenek abban, hogy a kommunikáció során a felek tiszteletben tartsák egymás jogait, érzéseit, véleményeit és igényeit, valamint őszintén és nyíltan kifejezzék a sajátjaikat. A kommunikációs alappillérek erősítik a kölcsönös bizalmat, megértést, együttműködést és elfogadást, valamint elősegítik a konfliktusok konstruktív és békés megoldását. A kommunikációs alappillérek növelik az önbizalmat, az önértékelést, az önismeretet és a személyes fejlődést, valamint javítják a kapcsolatok minőségét és mélységét.

A kommunikációs alappillérek elsajátítása és gyakorlása nem mindig könnyű, és sok esetben kihívást jelent a kommunikációban részt vevő felek számára. A kommunikációs alappillérek gyakorlása során a feleknek meg kell találniuk az egyensúlyt a saját és a másik fél érdekei között, valamint el kell fogadniuk, hogy nem mindig érthetnek egyet, és nem mindig kaphatják meg, amit akarnak. A kommunikációs alappillérek gyakorlása során a feleknek szembe kell nézniük a saját félelmeikkel, gátlásaikkal, hiedelmeikkel és beidegződéseikkel, valamint a másik fél reakcióival, ellenállásával, kritikájával vagy elutasításával. A kommunikációs alappillérek elsajátítása időt, energiát, gyakorlást és kitartást igényel, valamint a kommunikációs készségek és technikák folyamatos fejlesztését.

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek