kapubanner for mobile
Megjelent: 10 hónapja

Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése?

Sokan felteszik a kérdést, hogy vajon melyik az ideálisabb megoldás, ha kész szoftvert vesznek, vagy ha lefejleszti a vállalat saját magának. Ez leginkább a költségek miatt merül fel, és persze az egyéni igények végett.

images

Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése?
-

Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni?

Kész belső kommunikációs szoftver például a CHEQ vállalati szoftver kínálta megoldások, vagy saját fejlesztés? Nézzük, milyen tényezőket célszerű szem előtt tartani a döntés meghozatalánál!

Határozzuk meg a funkciókat! Pontosan tudnunk kell ugyanis, hogy milyen célokra használnánk, milyen részfeladatok megoldására vennénk igénybe. Legyünk tisztában ugyanakkor a kommunikációs rendszer előnyeivel is, illetve az irányába támasztott elvárásokkal.

Érdemes fontossági sorrendet felállítani a követelmények, célok alapján. Amennyiben nincs jelentős mennyiségű elengedhetetlen funkció, amely hiányzik egy kész változatból, nem feltétlenül indokolt a saját fejlesztés. Ellenben, ha mégis erről lenne szó, akkor persze megfontolandó a kész helyett az egyedi megoldás.

A kontroll kérdése tisztázandó

Milyen mértékben szeretnénk kontrollt a rendszer felett? Ez egyszerre lehet előny és hátrány is, mert egy hozzá nem értő a teljes kontrollal akár problémákat is okozhat. Ennek eldöntése természetesen függ a vállalat típusától, tevékenységi körétől, meghatározott céljaitól.

A CHEQ kommunikációs rendszer, ami ugyebár egy kész megoldás, lehetőséget teremt a testreszabásra, és közel teljes kontrollt tesz lehetővé. Noha kész megoldás, ám ennek ellenére 50+ funkcióval módot kínál arra, hogy igényeinkhez mérten állítsuk össze a szoftvert a cégre szabottan.

Nem utolsó szempont a költségek megvitatása sem. Persze mérlegelni kell a kockázatokat is. Ott van például az adatvédelem kérdése. Mennyire biztonságos a kényes adatok, dokumentumok kiküldése. A kész megoldást kínáló cégek többféle váratlan helyzetre fel vannak készülve, érdemes tehát megbízni a szakértőkben. Ahogyan a CHEQ során is biztosított a titkosított dokumentumküldés funkció.

Energia és idő spórolása

Nem utolsósorban alaposan ki kell vesézni azt is, hogy a választott opcióval mennyi időt és energiát takaríthatunk meg, például azonnal használható a rendszer megannyi funkciójával, nem kell hosszú hónapokat várni a fejlesztésre? Megtérül a befektetés? Kezelhetők a nyelvi különbségek a segítségével?

Bizony nem könnyű meghozni a döntést, de a fentebb leírtakat átgondolva hamar rá lehet jönni, hogy melyik a legideálisabb megoldás. Nincs két egyforma vállalkozás, mindig számolni kell az egyéni célokkal, a megtérüléssel, és persze ami kiemelten lényeges, hogy mennyire könnyen alkalmazható a szoftver a munkavállalók számára, milyen platformokon futtatható.

A kommunikáció az alapja a sikeres vállalkozásoknak, egy eszköz, amellyel mindez támogatható, valóban kincset érhet a cégnek.

 

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Többen rosszul lettek a csengeri börtön építése közben

Többen rosszullétre panaszkodtak hétfőn a csengeri börtön építésében résztvevők közül - közölte a Büntetés-végrehajtás Országos... Teljes cikk

Sikkasztás miatt emeltek vádat egy postavezető ellen

A Füzesabonyi Járási Ügyészség vádat emelt egy volt postavezetővel szemben, aki a postai befizetéseket saját céljaira fordította - közölte a... Teljes cikk

Z-generációs álommeló - most bárkiből lehet utazási influencer

Tavalyhoz hasonlóan vajon most is lesz magyar kiválasztott, aki párjával együtt 4 héten át belekóstolhat abba, hogy milyen az utazási influencerek... Teljes cikk