kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Így építsd fel Linkedin profilodat

1,2 milliónál is többen léptek fel rá Magyarországról, de a nagy többség csak a funkciók kis részével él. Pedig a Linkedin nélkül bizonyos üzletágak már alig tudnak létezni: álláskeresőktől kezdve multis vezetőkön és szakértőkön át kisvállalkozókig széles kör használja. Hogyan lehet a maximumot kihozni ebből az üzleti célú közösségi oldalból? Miként lehet kitűnni szakmánkban vagy akár új állást szerezni?

Linkedin profil-
images

images

A Linkedin üzleti kapcsolatépítő oldalra egyre többen regisztrálnak. Mindenki, aki üzletet, karriert vagy márkát szeretne építeni. A magyar használók száma 2020-ban lépte át az 1 milliós küszöböt. Akad olyan kategória amelyben ez az oldal már a Facebookot is megelőzi.

A fejvadászok voltak az elsők, akik éltek a Linkedin adta lehetőségeivel. Könnyű a keresés kulcsszavak alapján, jól strukturáltak a személyes oldalak. Aki itt van, jó eséllyel beszél idegen nyelvet és felhasználói szinten ért az informatikához.

A linkedines bemutatkozó oldalakon kevesebb a valótlan információ, mint a hagyományos önéletrajzban. Ennek oka, hogy a legtöbb itteni profilt mindenki látja (kevesen korlázották a láthatóságot), így csak olyan információt osztanak meg a felhasználók, amelyet a nyilvánosság előtt vállalnak. Szintén az előnyök között tartják számon, hogy itt nemcsak aktív álláskeresőket, hanem a dolgozó, de váltásra nyitott szakembereket is lehet találni.

A Facebookkal összevetve a LinkedIn valamivel statikusabb. A felhasználók ritkábban lépnek be, kevesebb tartalmat osztanak meg, a legtöbben online önéletrajzként tekintenek rá. Ám ez is változóban, az utóbbi időben főleg szakmai vonalon sokkal több lett az interakció.

A Linkedinen rengeteg értékes információ szerezhető, ami könnyebbé teszi a szakmai kapcsolatépítést, az álláskeresést vagy az üzletszerzést. Egy kis kereséssel bárki kiderítheti, hogyan mozognak a saját piacán dolgozó döntéshozók. Álláskeresőként pedig megtudhatja, hogy egy megcélzott cégnél mely ismerőse vagy ismerős ismerőse dolgozott / dolgozik. A vele való kapcsolatfelvétel pedig segíthet az állásinterjúra való felkészülésben.

Nulláról egy jó Linkedin-megjelenés kialakítása több hét. Nem csupán a személyes oldalra kell időt szánni, hanem a célok, a célcsoportok, a kulcsszavak megfogalmazására, az adott szakmához kötődő legfontosabb szakmai csoportok és nagy kapcsolati hálóval rendelkező networkerek megtalálására is. Alapból angol a profiloldal. Ha magyarul szeretnéd, akkor használd a „Create profile in another language” lehetőséget.

Milyen egy ütős bemutatkozás?

A Linkedin-en a személyes oldal nagyban hasonlít egy önéletrajzra. Fontos az üzleties fotó. A fényképes profiloldalakat sokkal többen nézik meg és egy jó kép bizalmat kelt. Vállalkozóként érdemes a céget és a szolgáltatásunkat saját személyünkön keresztül megjeleníteni, a céges logó rosszabb választás, mint a saját fotó.

Borítóképet is feltölthetünk 1584x396 pixel méretben, aminek 8 megabyte-nál kisebbnek kell lennie. Ügyeljünk arra, hogy olyan legyen a borítókép, hogy profilfotónk ne takarjon ki belőle a bal oldalon fontos információt.  

Ezt követi egy maximum 120 karakteres „headline”, ami leginkább névjegykártyára hasonlít: pozíció, kulcsszavak, a fő termék vagy szolgáltatás, elérhetőség.

A következő blokk ismerős lehet álláskeresőknek. A LinkedIn angol nyelvű verziójában „Summary” (Összegzés) a neve és leginkább motivációs levélre hasonlít. Ebben leírhatjuk szakmai céljainkat, munkánkban a legfőbb értékeket, erősségeinket, említést tehetünk szakmai sikereinkről, megadhatjuk, kikhez keresünk kapcsolatot, miben és kinek tudunk megoldást kínálni.

A többi blokk már megegyezik az önéletrajzzal: szakmai tapasztalat (experience), iskolai tanulmányok (education), érdeklődési kör (interests), készségek (skills). A szakmai tapasztalat blokkban lényeges, hogy ne csak a pozíciót és a cég nevét adjuk meg, hanem a feladatokat, a sikereket és a legfontosabb kulcsszavakat.

Állítsunk be a Linkesin-profilunkhoz egyéni URL-t (Edit your custom URL). Alapbeállításként ugyanis a LinkedIn egy számokból és betűkből álló azonosítót rendel a profilunkhoz, amit érdemes csak nevünkre (pl. keresztnév-vezetéknév) módosítani, így linkként is feltüntethetjük például álláspályázatnál vagy üzleti levelezésben.
A felhasználók követhetnek (follow funkció) cégeket, véleményformálókat és csatlakozhatnak csoportokhoz. Utóbbi egyrészt azért is hasznos, mert a csoporttagok ingyenesen írhatnak egymásnak, míg egy ismeretlen megszólításához fizetős szolgáltatást kell igénybe venni (ez a az InMail). Másrészt így bekerülhetünk szakmánk „vérkeringésébe”.

A Linkedinen jelezheted új állásra való nyitottságodat is (add job preferences). Megadhatod, milyen munkaköröket keresel, bejárós, hibrid vagy távmunkában gondolkodsz, hol keresel, mikortól tudnál kezdeni és milyen típusút szeretnél (főállás, részmunka stb.). Kiválaszthatod, hogy ki láthassa ezt az információt (minden Linkedin-tag vagy csak a fejvadászok).

Személyre szabott meghívólevél

Ha szeretnénk valakit a kapcsolataink közé felvenni, az csak a másik fél jóváhagyásával történhet. A „célszemély” bejelölése után a rendszer felajánlja, hogy személyre szabjuk a meghívónkat. Minél személyesebb a megszólítás, annál nagyobb az esély, hogy a másik fél visszajelöl. Nem érdemes “mindenkire lőni”, azaz ismerősre, ismeretlenre, mert egy idő után a rendszer ki is tilthat.

Ha sikerült személyes oldalunkat felépíteni, akkor már „csak” aktívnak kell lenni, hogy minél többen megismerjenek. Ehhez írhatunk blogbejegyzéseket. Ha valakinek erre nincs ideje, posztolhatja a szakmájához kapcsolódó egyik friss, érdekes cikk webcímét, amelyhez néhány szavas kommentárt fűzhet. Szakmai csoportokban ajánlatos első körben megfigyelői státuszba helyezkedni, a csoport íratlan szabályait, közlési stílusát megfigyelni és csak utána elkezdeni a vélemény megosztását. A Facebookhoz hasonlító hírfolyamban látható, melyik ismerőssel éppen mi történik – például hány éves évfordulóját ünnepli munkahelyén, éppen mely cégnél kezd. Ilyenkor gratulálhat a sikeres váltáshoz vagy ahhoz, hogy éppen 1-2-3 évet lehúzott a cégnél.

Endorsements

Árnyalhatja és erősítheti bemutatkozásunkat, ha ajánlásokat kapunk korábbi munkatársainktól, vezetőinktől a készségeinkről (skills). A tapasztalatok szerint ha mi kezdjük az ajánlást másokkal, akkor a másik fél bennünket is fog ajánlani. Érdemes őszintén ajánlani, tehát a korábbi kolléga valódi erősségeit, fontos készségeit bejelölni, ugyanis ajánlani is felelősség, és a saját hírnevünket is erősíthetjük/gyengíthetjük egy jó vagy rossz ajánlással.

Recommendation

Egy külön műfaj a Linkedinen a recommendation, ami szintén ajánlást jelent magyarul. A különbség csupán az, hogy ez egy szabad szavas szekció, azaz nem készségeket kell bejelölni, hanem saját szavainkkal bemutatjuk az illető erényeit.

10 tanács a sikeres LinkedIn-megjelenéshez

1. Gyűjtsd össze a legfontosabb kulcsszavakat magadról, szaktudásodról, céljaidról
2. Tegyél fel egy üzleties fotót
3. Adj meg minél több infót szakmai múltadból
4. Gyűjts kapcsolatokat, szólítsd meg őket egyedi levélben
5. Keresd a nagy networkereket
6. Adj másoknak ajánlásokat (így téged is többen ajánlanak)
7. Csatlakozz szakmai csoportokhoz
8. Kövesd a számodra érdekes cégeket
9. Ossz meg tartalmat (linkek rövid kommenttel, blogolás)
10. Havonta nézd át megjelenésedet. Időnként csiszolj rajta, egészítsd ki, frissítsd fotódat

 

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk