kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 3 éve

ELTE-s diák aratott nemzetközi sikert

Az ELTE matematika alapszakának végzett diákja nyerte a 28. International Mathematics Competition for University Students (IMC) elnevezésű, kifejezetten egyetemisták számára megrendezett nemzetközi matematikaversenyt. Gáspár Attila 590 diák közül végzett az első helyen és egyedüliként vehette át a verseny kiemelt első díját, a Grand Grand First Prize-t - közölte az ELTE.

Az egyetem közleménye szerint a járványhelyzet miatt immár második alkalommal online megszervezett matematikaversenyt hagyományosan Bulgáriában, Blagoevgradban rendezik meg minden évben, és az utóbbi időben az egyetemisták egyik legrangosabb nemzetközi versenyévé nőtte ki magát. 

Az online megmérettetésen két egymást követő napon kellett a versenyzőknek négy-négy feladatot megoldaniuk ellenőrzött körülmények között, majd a szkennelt megoldásokat elektronikusan töltötték föl a verseny szervezői által megadott címre. Az idén 5 kontinens 51 országának 160 egyeteméről 590 hallgató vett részt. A dolgozatokat a csapatok vezetőiből álló nemzetközi csoport javította.

A szombaton véget ért versenyen a lehetséges 80 pontból Gáspár Attila 70 pontot kapott, és ezzel jócskán megelőzte a második helyen végzett, 65 pontos szentpétervári és a megosztott harmadik helyen végzett, 60 pontos orosz, holland, izraeli és lengyel versenyzőket.

Az ELTE kiemelte még Matolcsi Dávid teljesítményét is, aki 56 ponttal a megosztott 11-15. helyen végzett. 

A 113 csapat - egyéni pontszámok alapján számított - versenyét a Szentpétervári Állami Egyetem csapata nyerte, második lett az izraeli "válogatott", harmadik helyen pedig a krakkói Jagelló Egyetem csapata végzett. Az ELTE két öttagú csapata közül az A csapat az 5., a B csapat pedig a 7. helyet szerezte meg.

A csapatot Ágoston Tamás, a Matematikai Intézet doktorandusza vezette, a verseny egyik fő szervezője pedig idén is Kós Géza, az ELTE Matematikai Intézetének adjunktusa volt.

  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk