kapubanner for mobile
Megjelent: 7 hónapja

Digitális Wellbeing: a telemedicina és egyéb innovatív juttatások hatása a dolgozói jóllétre - interjú Somogyi Tiborral, a DokiApp alapító ügyvezetőjével

Egy innovatív online orvosi és pszichológiai szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy bárhol és bármikor hozzáférhessünk szakképzett orvosok és pszichológusok segítségéhez. Jelenleg 20 nagyvállalat 12.000 munkavállalója használja aktívan a DokiApp szolgáltatásait. Somogyi Tiborral beszélgettünk, a DokiApp alapító ügyvezetőjével, aki idén a beneFit Prize – for Happy Employees, Digitális Wellbeing kategória zsűrije.

Interjú Somogyi Tiborral, a Dok-

Hogyan jött létre a DokiApp, és mi volt a fő motivációja a szolgáltatás elindításának?

A DokiApp ötlete onnan ered, hogy versenysportolóként sok időt töltöttem kórházban – nem az egészségügyi problémák miatt, hanem a sportból adódóan. Így lehetőségem volt megtapasztalni a magyar egészségügyi rendszer kihívásait. A személyes tapasztalataim és az intuícióm alapján fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy az egészségügy akkoriban teljesen nélkülözte a digitalizációt, a hosszú várakozás és a zsúfolt várótermek mindennapos volt. Innen jött az ötlet, hogy létrehozzunk egy olyan platformot, amely digitális hidat képez az orvosok és a páciensek között. Az volt a cél, hogy mindazt, ami korábban negatív élmény volt az egészségügyben, pozitívvá alakítsuk. Modern, gyors és hatékony egészségügyi szolgáltatások által.

Számodra mit jelent a vállalati egészségkultúra, és miért tartod fontosnak a fejlesztését?

A vállalati egészségkultúra a COVID után került igazán előtérbe, hiszen korábban az egészség nem volt a legfontosabb juttatások között. A járvány azonban rávilágított, hogy egészségünk mindennél fontosabb, és mivel a munkahelyen töltjük az időnk nagy részét, ott is figyelnünk kell rá. Ha fizikailag és mentálisan is egészségesek vagyunk, az javítja a teljesítményünket, és így a vállalat céljainak elérését is. Egy céget, egy terméket, egy szolgáltatást mindig a csapat visz előre. Ha a csapat fizikailag és mentálisan is egészséges, az a vállalat teljesítményére is pozitív hatással van, így gyorsabban érheti el a céljait. A digitális egészségügyi megoldások ebben óriási segítséget jelentenek: lehetővé teszik, hogy a munkavállalók időveszteség nélkül, akár otthonról is gyorsan hozzájussanak az egészségügyi vagy mentális támogatáshoz. Így tulajdonképpen egy online klinika költözik a zsebükbe, ami mind a dolgozóknak, mind a cégnek előnyös megoldást nyújt.

Milyen visszajelzéseket kaptok a DokiApp kapcsán a vállalatoktól és munkavállalóktól?

A DokiApp visszajelzései mindig nagyon izgalmasak. Gyakran előfordul, hogy amit a partnerek előzetesen elképzelnek a szolgáltatásról és amit végül megtapasztalnak, a kettő között nagy a különbség. Viszont, amikor valaki az irodában ül és van valamilyen egészségügyi problémája, esetleg éppen egy leletet kellene kiértékelni és öt percen belül lehetősége van videókonzultációra egy szakorvossal, a reakciók rendszerint nagyon pozitívak: "Ez fantasztikus!" – halljuk gyakran.

Noha elfogult vagyok a szolgáltatás iránt, viszont a DokiAppnál már több tízezer konzultáció zajlott le és az esetek 99%-ában rendkívül magas elégedettséget mérünk. Munkavállalóinkat gyakran meglepi, hogy valóban ilyen gyorsan elérhetik az orvosokat vagy éppen szakemberekkel (pszichológusok, dietetikusok, gyógyszerészek) folytathatnak online terápiát. Az is gyakori visszajelzés, hogy nem gondolták volna, mennyire sokrétű szolgáltatásokat kínál a telemedicina, hiszen a DokiApp már 12 különböző funkcióval segíti a felhasználókat.

- interjú Somogyi Tiborral, a DokiApp alapító ügyvezetőjével

Hogyan találkoztál először a benefit Prize – for Happy Employees pályázattal?

A beneFit Prize és az AYCM csapatával már régóta kapcsolatban vagyok. 2014-ben, Dr. Mihalik Zsuzsával és Schneider Balázzsal közösen bekerültünk a Példakép Alapítvány 50 Példaértékű Fiatal Vállalkozó programjába. Már akkor éreztük, hogy jól megértjük egymást nemcsak üzleti, hanem személyes szinten is. Azóta is tartjuk a kapcsolatot, és mivel a célcsoportunk hasonló – vállalatoknak kínálunk egészségmegőrzést támogató szolgáltatást - kézenfekvő volt, hogy csatlakozzunk a díjhoz zsűriként, hiszen mi is képviseljük azt, amit a beneFit Prize fontosnak tart.

Mi motivált abban, hogy részt vegyél a benefit Prize zsűrijében?

Már tavaly is figyeltem a beneFit Prize eseményeit, de az idei évben vált igazán izgalmassá számunkra. A digitális wellbeing egy teljesen új kategória, amely a digitalizációt és a jólétet ötvözi. Külön is fontosnak tartjuk mind a digitalizációt, mind a wellbeinget, de a kettő együtt már egy olyan modern juttatási forma, ami a jövőben elengedhetetlen lesz a vállalatok számára. Így vált egyértelművé számunkra, hogy ebben a kategóriában zsűriként is részt vegyünk.

A digitális wellbeing kategória idén új lesz a beneFit Prize-on. Milyen dolgozói jóllét elemeket, intézkedéseket foglal magában ez a szakmai kategória?

Ez az új kategória azért különösen izgalmas, mert két fontos elemet ötvöz: a digitalizációt és a jóllétet. Külön-külön is fontos tényezők és itt azt vizsgáljuk, hogyan alkalmazzák a cégek a digitalizációt a dolgozói jóllét programokban. A wellbeing már egy ismerős fogalom mindenki számára – legyen szó szellemi, fizikai vagy szociális jólétről –, de az újdonság az, hogy ezeket hogyan integrálják digitális megoldásokba. A cél az, hogy a munkavállalók ne csak egészségesek és mentálisan felkészültek legyenek, hanem mindezt gyorsan, modern, költség- és időhatékony módon érjék el. Összefoglalva, azt vizsgáljuk, hogy a vállalatok mennyire digitalizálták a jóléti szolgáltatásaikat, és ezeket hogyan használják a dolgozók egészségének megőrzésére és fejlesztésére.

Milyen szempontok alapján fogod értékelni a pályázó vállalatokat a benefit Prize zsűrijében?

A beneFit Prize zsűrijében nagyon részletesen fogjuk értékelni a pályázó vállalatokat. A cél az, hogy felmérjük, mennyire átfogóan és hatékonyan valósították meg az adott témát a vállalatok. Aki elnyeri ezt a díjat, az biztos lehet benne, hogy kiválóan felkészült, és valóban kiemelkedik a területen.
Továbbá az AYCM csapata tavaly komoly PR kampányt is tett a díj mögé, ami tovább növeli az elismerés súlyát. Látva a pályázó cégeket, az erős mezőnyt és a szakmai zsűrit, a beneFit Prize gyorsan egy olyan elismert díjjá vált, amit úgy gondolom a jövőben egyre nagyobb figyelem övez majd.

Hogyan látod a hazai vállalatok hozzáállását a digitális egészségügyi megoldásokhoz?

A DokiApp szolgáltatásait 2021 óta kínáljuk vállalati szinten, és azóta jelentős fejlődést tapasztalunk a digitális egészségügyi megoldások iránti hozzáállásban. Kezdetben még sok magyarázatot igényelt, hogy miért előnyös ez a cégeknek és munkavállalóiknak. Ezt követően, 2022 egy vízválasztó év volt: megérkeztek az első partnerek, elkezdték használni a szolgáltatást, és egyre több HR szakember mutatott érdeklődést. 2023-ban pedig már nem is az volt a kérdés, hogy mi ez, hanem hogy mikor és hogyan lehetne bevezetni. Idén, 2024-ben érzékelhetően még nyitottabbak a vállalatok a digitális egészségügyi megoldásokra, részben a COVID utáni tanulságok miatt is. A cégek egyre inkább felismerik, hogy modern és hatékony egészségügyi információhoz kell biztosítaniuk hozzáférést a munkavállalók számára. Mi is végeztünk egy felmérést partnereink körében, ahol több mint 200 munkavállalót kérdeztünk meg. A válaszadók 95%-a vonzóbbnak tartja azokat a munkaadókat, amelyek digitális egészségügyi megoldásokat is kínálnak juttatási csomagjaikban. Ez is mutatja, hogy a digitális egészségügyi megoldások mostanra a "nice to have" helyett egyre inkább "must have" kategóriává válnak, és a következő években esszenciális részei lesznek a vállalati jóléti rendszereknek.

Tapasztalataid szerint melyek a leggyakoribb kihívások, amelyeket a munkáltatók szembesülnek a digitális jóllét szolgáltatások bevezetése során? 

Új programot bevezetni a munkavállalók körében mindig kihívást jelent a vállalatok számára, különösen, ha egy erősen digitalizált, diszruptív technológiáról van szó. Azonban jó hírem van: a DokiApp-ot számos partnerünknél sikeresen bevezettük, és a tapasztalataink szerint a kihasználtsága rendkívül magas. A cégek gyakran attól tartanak, hogy az új juttatást nem fogják használni a dolgozók, de mi rájöttünk, hogy nem elég pusztán bevezetni egy szolgáltatást. Az év során proaktívan támogatnunk kell a partnereinket annak érdekében, hogy valóban éljenek is vele.  Ezért egy átfogó onboarding folyamatot dolgoztunk ki, amely hatékonyan segíti a szolgáltatás bevezetését. Ez nemcsak a DokiApp-ra alkalmazható, hanem bármilyen digitális megoldás sikeres integrálására. Fontos, hogy a szolgáltató és a partnervállalat is következetesen felépítsen egy kommunikációs stratégiát, amely elnyeri a munkavállalók bizalmát az új digitális juttatással kapcsolatban. Ha ez a folyamat jól van megtervezve és végrehajtva, nincs kétségünk afelől, hogy a program sikeres és életképes lesz.

Mit tanácsolnál azoknak a vállalatoknak, ahol már megfogalmazódott az igény a digitális jóllét elemek bevezetésére és fejlesztésére?  Hogyan érdemes elkezdeni?  

Egy ilyen szolgáltatás bevezetésének módja nagymértékben függ a partner szervezet digitalizáltságától. Vannak partnereink, amelyek magas digitalizációs szinten állnak, például rendelkeznek intranettel, ami hatalmas előny, hiszen ezen keresztül fókuszáltan és hatékonyan tudunk kommunikálni a munkavállalókkal. Azonban, ha ilyen infrastruktúra nem áll rendelkezésre – például gyártócégeknél vagy kékgalléros munkavállalókat foglalkoztató partnereknél, ahol nem jellemző az intranet használata –, akkor offline kommunikációs elemeket kell alkalmaznunk. Ezeket is kidolgoztuk, így rugalmasan tudunk alkalmazkodni a különböző igényekhez. Mi egy széles eszköztárat biztosítunk, és ha a partner is nyitott arra, hogy befektessen a kommunikációba és az együttműködésbe, akkor bármilyen modern juttatás – beleértve a DokiApp-ot is – sikeresen bevezethető.

Hogyan látod a telemedicina szolgáltatás megítélését jelenleg a vállalati szférában és szerinted ez miként alakul a jövőben?

Az elmúlt években a telemedicina megítélése jelentősen javult, ma már nem kell nulláról elmagyaráznunk a partnervállalatoknak, mi is ez pontosan. Az edukációs munkánk célja a bizalomépítés, és ha a munkavállalók és a cégek látják, milyen szakemberekkel találkozhatnak, valamint meddig terjed a digitális szolgáltatás, gyorsan elérhetjük a szükséges bizalmi szintet. Tapasztalataink szerint, ahogy egyre többen kezdik használni a szolgáltatást, pozitív visszajelzéseik alapján egyre többen csatlakoznak, ami jól látszik a kihasználtság növekedésén. Ha ezen az úton maradunk, néhány éven belül a digitális egészségügyi megoldások elérhetik a fizikai szolgáltatások iránti bizalmi szintet. Az emberek tisztában lesznek vele, hogy hol van a telemedicina helye, és mikor szükséges fizikai vizsgálat. A hibrid modell, ahol az esetek 80%-a online megoldható, időt és erőforrásokat takarít meg mind a munkavállalóknak, mind a munkáltatóknak. Összefoglalva a telemedicina jelenlegi megítélését: ebbe az erdőbe befelé sétálunk, még nem vagyunk az erdő közepén, kifelé sosem fogunk sétálni, de ez az erdő jó nagy és szerencsére van mindenkinek hely, úgyhogy nagyon reméljük azt, hogy bár éven belül ez az erdő meg is telik munkavállalókkal.

Említetted, hogy a DokiApp révén folyamatosan kutatod a legújabb telemedicina megoldásokat. Hogyan és miben látod a további fejlesztési lehetőséget? Terveztek esetleg nyitni a külföldi piac felé is?

A DokiApp két legizgalmasabb jövőbeli iránya a nemzetközi piacra lépés és a további fejlesztések. Mindkettőre már igen a válasz: jelenleg angolul, ukránul és hamarosan szlovákul is elérhető, célunk pedig az, hogy legalább 10-12 nyelven legyen használható. Számos olyan nagyvállalati partnerünk van, amelyek Európa-szerte jelen vannak, így a telemedicinát globálisan is szeretnénk terjeszteni, részben rajtuk keresztül, részben pedig saját erőforrásokkal. A fejlesztéseink folyamatosak, hiszen a DokiApp, mint egy folyó, sosem áll meg. Számos új funkcióval modernizáljuk a betegutakat, kezdetben azokat a szolgáltatásokat indítottuk, amelyek a legszélesebb körű igényeket fedik le, de most már egyre specifikusabb, szakmai területek felé haladunk, hogy még hatékonyabb legyen az ellátás. Például az AI bevezetése kulcsfontosságú lesz: először az orvosokat és szakembereket fogja segíteni a döntéshozatalban. Az AI-t páciensoldalon egyelőre nem tervezzük közvetlenül alkalmazni, mert még nem tartunk ott, hogy a bizalmi szint elérje azt a szintet, ahol az emberek közvetlenül AI-al beszélgetnének egészségügyi kérdésekről. Ezen kívül szeretnénk olyan funkciókat is fejleszteni, amelyek bizonyos szakterületeken, különösen jól működnek telemedicinális körülmények között. Például egy tünetellenőrző rendszer, amely elősegíti a gyors diagnózist és követést.

Hogyan látod a benefit Prize szerepét a digitális wellbeing megoldások népszerűsítésében hosszú távon?

A beneFit Prize valóban egy komoly szakmai szintet képvisel, amely az előző években is magas színvonalú mezőnyt vonzott. Tavaly több mint 80 pályázó vett részt, ami már önmagában jelzi, hogy a pályázati kategóriákban szereplő kezdeményezések, például a wellbeing, alapvető elemei kell, hogy legyenek egy vállalat életének. Idén különösen izgalmas lesz látni, hogy a digitális wellbeing mennyire integrálódott a cégek működésébe, különösen úgy, hogy ez a két terület – a digitalizáció és a wellbeing – most egy kategóriában jelenik meg. A beneFit Prize tekintélye és súlya mára már elismert, és egyre nagyobb figyelmet kap. Ha egy vállalat ilyen erős mezőnyben tud sikeresen pályázni és díjat nyerni, az azt bizonyítja, hogy az adott kategóriát valóban magas színvonalon valósította meg. Ez a fajta elismerés nem csak a médiában, de a munkavállalók és a partnerek felé is büszkeségre adhat okot. A versenyen való részvétel ráadásul mindig jó alkalom arra, hogy a vállalat megmérettesse magát. Egy ilyen erős mezőnyben való szereplés lehetőséget ad arra is, hogy tanuljunk más cégektől, és beépítsük azokat a jó gyakorlatokat, amelyek máshol már beváltak. Az pedig, hogy egy vállalat díjazottá válik, egyértelmű üzenetet közvetít: sokat tesznek a munkavállalókért, és kiemelkedően kezelik a digitális wellbeing kérdését.

Személy szerint nagyon izgatott vagyok a zsűrizést illetően és mindenkit arra buzdítok, hogy pályázzon, találkozzunk november 7-én a beneFit Prize díjátadó gáláján!

  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Szakértői fejvadászat: Amikor a hagyományos toborzás már nem elég

A kulcspozíciók betöltése sosem volt egyszerű feladat, de a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben különösen nagy kihívást jelent a megfelelő vezetők... Teljes cikk

Early bird kedvezménnyel a Munkajogi Konferenciára - AI, aktuális munkajogi kérdések, izgalmas bírósági esetek a fő témák között!

A HR szerepe ma már stratégiai terület, ahol az aktuális trendek, a jogi környezet ismerete nélkülözhetetlen. A XXII. Magyar Munkajogi Konferencia... Teljes cikk

Gyakornokból lojális szakember – Mi a sikeres utánpótlás titka?

A szakmai gyakornoki programok nemcsak a fiatal tehetségek számára kínálnak lehetőséget, hanem a cégek számára is kiváló keretet adnak az... Teljes cikk