kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 6 éve

A ma már elengedhetetlen rugalmasság hiányzik az oktatásból




A ma tanulóinak a jövőbeni munkaerő-piaci sikerhez, kritikus gondolkodást, együttműködést, projekt alapon dolgozást és rugalmasságot kellene elsajátítaniuk, gyakorolniuk. Ezt azonban a közoktatás jelenleg nem igazán biztosítja, így sokan, akik megtehetik, menekülnek belőle az alternatív megoldások felé. A képzés és munkaerőpiac kérdéseiről beszélgetett egy panelben Boda József a Codecool, Barta Niki, a Bridge Bizniscool, Csaba Zoltán a Metropolitan Egyetem és Lannert Judit, a T-tudok képviseletében.

A hiányszakmák kérdését azonban az alternatív oktatás nem fogja megoldani, és mint mondták, igazából nem is az lenne a cél, hogy a jelen igényeire képezzen az oktatás, hanem előre kellene gondolkodni, hiszen, akikből jelenleg hiány van, például a mérlegképes könyvelőkből, arra öt év múlva már valószínűleg nem is lesz szükség, ha feladataikat átveszi az automatizáció. Így igazából a jövő igényeire kellene képezni, elsősorban kompetenciákat és attitűdöket fejleszteni: például egy probléma megértését, annak megoldási lehetőségeit, és a megoldás végigvitelét kellene tanítani. Empátiára, csapatmunkára kellene képezni, gondolkodó embereket.

A munkáltatói márka üzemeltetése - „jelöltorientált” piac

Folytatva a munkaerő hiányának témakörét - Kádár Balázs, Managing Partner, Bindermann / The Employer Branding Company kiemelte, hogy a HR-nek, a marketingnek és a kommunikációnak együtt kell működnie annak érdekében, hogy hatékonyan tudják építeni a munkáltatói márkát. A HR-en nagy a nyomás, hogy stratégiailag gondolkodjon, hiszen a piac már ma is „jelöltorientált”, vagyis nagyobb a kereslet, mint a kínálat jelöltekből, amit egyre inkább éreznek a munkáltatók, és nem lesz több munkavállaló a munkaerőpiacon varázsütésre.

100 vállalatnál kérdeztek meg közép- és felsővezetőket, akik azt jelezték vissza, hogy 53% foglalkozik munkáltatói márkaépítéssel, azok közül pedig, akik még nem, azoknak is 62%-a tervez vele foglalkozni. Hiszen a munkaerő megtartásában, a tehetségek bevonásában és a fluktuáció csökkentésében is komoly szerepe lehet. Sok vállalatnál mégsem áll rendelkezésre még mindig megfelelő anyagi forrás erre a célra.

Egyik fontos elem az építkezésben a belső kommunikáció, ami szinte sehol sem stratégiai terület, derült ki Duca Andrea, HD Group, Eke Mariann, a DM HR vezetője, Gergácz Lili, az Evopro Group HR vezetője, Katona Ádám a Xerox és Nagy Andrea, az E.ON Hungária employer branding szakértője beszélgetéséből. Márpedig a kommunikáció az együttműködés alapja, a kooperáció pedig a hatékonyságot segíti. Ennek azonban hitelesnek kell lennie, mert anélkül nem lehet elérni semmit. Ahogy sokadszor előkerült, rengeteg ellenőrizhetetlen csatornán áramlanak az információk a cégekről, így pillanatok alatt kiderül, ha a valóság nem egyezik, az általuk közvetíteni akart képpel. A szakemberek a vezetői példamutatásban és abban látják a megoldást, hogy a HR, a kommunikáció és a belső kommunikáció együttműködjön és stratégiai szerepet kapjon.

Fotók: Molnár Dániel és Gellért Orbán

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkahely is „termék”, amihez márkát kell építeni
2. oldal - A ma már elengedhetetlen rugalmasság hiányzik az oktatásból
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Anyaként egy nagyvállalatnál: így látják a munka és a magánélet egyensúlyát a Hankooknál dolgozó édesanyák

Részmunkaidő, home office, eltérő munkarend – csak néhány olyan kezdeményezés a munkáltatói oldalról, ami jelentősen könnyíthet az édesanyák... Teljes cikk

Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal

Kapcsolattartás a volt munkahellyel, közös programok a volt kollégákkal? Esetleg eljöhet az az időpillanat, amikor bumerángént visszatérnénk a volt... Teljes cikk

Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt?

Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk