A cégek fele költ employer brandingre, legfontosabb a munkaerő megtartása
2017 decemberében felmérés készült a hazai vállalatok munkáltatói márkaépítési gyakorlatáról. A hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbízásából a BrandExcellence Program kutatói készítették.
A márkakutatók kérdéseire mintegy 70 közép - és felsővezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 %-a minimum 50 főt foglalkoztat.
A legfőbb megállapítások:
- A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53%-a foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel.
- Akik még nem foglalkoznak Employer Brandinggel, azoknak 62%-a egy éven belül tervezi, 24%-a két éven belül, és csak 14%-a nem tervezi, hogy a jövőben foglalkozni fog a szakterülettel.
- Az Employer Branding kapcsán a válaszadók pontozták a különböző vállalati célok jelentőségét. A legfontosabb a kitöltők számára a munkaerőmegtartása (91%) és a tehetségek bevonzása (88%). Csak ezeket követi a fluktuáció csökkentése (83%) és az egyetemisták bevonzása (78%). Így világosan látszik, hogy ma már a munkatársak elkötelezése és megtartása a legfontosabb szempont.
- Azon vállalatoknál, akiknél van munkáltatói márkaépítési tevékenység 40%-nál a HR, 36%-nál a HR és a kommunikáció együtt, 16%-nál csak a kommunikáció, és kevesebb mint 5 %-nál a marketing vagy a CEO felelős érte.
- A leghasznosabb kommunikációs csatornák, programok értékelésénél - az Employer Branding kapcsán - a belső ajánlási programok (92%) kerültek az első helyre, ettől alig maradt el a social media, illetve a belső kommunikáció (mindkettő 90%).
- A klasszikus offline felületeket, mint a print, rádió, TV, óriásplakát nem tartják hasznosnak a nyilatkozó vállalatok a munkáltatói kommunikáció során.
- A legalább 200 főt foglalkoztató válaszadók közül, mindössze egy mondta azt, hogy nem készít Employer Branding stratégiát.
- Az Employer Branding kialakítása során a vállalatok számára még mindig a legnagyobb kihívás a megfelelő anyagi forrás allokálása. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató az Employer Branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését.
Employer Branding Award 2017
Az Employer Branding Award a példaértékű munkáltatói márkaépítést díjazza immár harmadik éve. További információk a www.employerbrandingaward.hu oldalon elérhetőek. A díjátadó 2018
tavaszán várható.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Részmunkaidő, home office, eltérő munkarend – csak néhány olyan kezdeményezés a munkáltatói oldalról, ami jelentősen könnyíthet az édesanyák... Teljes cikk
Kapcsolattartás a volt munkahellyel, közös programok a volt kollégákkal? Esetleg eljöhet az az időpillanat, amikor bumerángént visszatérnénk a volt... Teljes cikk
Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk
- Nagy baj, ha nem világos a munkavállalók számára, hogy mi kell az előléptetéshez 3 hete
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 3 hete
- Határfelületi vezetők az iparban és kereskedelemben 1 hónapja
- Ragaszkodnak a munkavállalók az otthoni munkavégzéshez 1 hónapja
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 1 hónapja
- Kiderült, miben látják a kockázatot a pénzügyi vezetők 1 hónapja
- Ennyi pénzből lehet megélni a magyarok szerint 1 hónapja
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 2 hónapja
- Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere 2 hónapja
- Cégvezetők Csúcstalálkozója - 2024. Könnyebb vagy nehezebb lesz a pálya? 2 hónapja
- Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz 2 hónapja