kapubanner for mobile
Megjelent: 7 hónapja

A cél az, hogy minden általános iskolás szakmát szerezzen vagy továbbtanuljon

A Tanítsunk Magyarországért! programban részt vevő iskolások javuló teljesítményéről számolt be a kezdeményezés koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos Pécsen hétfőn.

György László a Pécsi Tudományegyetemen mentorokkal és mentoráltakkal való találkozása után újságíróknak azt mondta: a 2019-ben indult mentorprogramba eddig bekapcsolódott tanulók többsége még nem érte el a tankötelezettség határát, így nem tudni, hogyan hat a program a lemorzsolódásukra, a szakmaszerzésükre. Az azonban már látszik, hogy nagyobb arányban javultak az érdemjegyeik, csökkent az igazolatlan hiányzásaik száma, nőtt az önbizalmuk, jobban tudják, mik szeretnének lenni - közölte.

A kormánybiztos kitért arra is, hogy az érintett általános iskolás diákok közül kevesebben tanulnak tovább gimnáziumban, de többen technikumban, szakképzőben, vagyis sikerült segíteni nekik abban, hogy olyan iskolát válasszanak, amit nagyobb eséllyel végeznek el.

György László utalt arra, a Tanítsunk Magyarországért! program ötletét az adta, hogy a világon mindenhol, így Magyarországon is vannak a "munka- és továbbtanulási lehetőségektől távol eső" települések, és azoknak, akik ott nőnek fel - bár száz százalékuk továbbtanul az általános iskolából -, 54 százaléka nem fejezi be a középiskolát, sem szakmát, sem érettségit nem szerez.

Ennek oka, hogy ezek a gyerekek 14 éves korukig nem vagy csak ritkán hagyják el a településüket, megpróbáltatást jelent számukra az új közösségbe kerülés és a rendszeres utazás - mutatott rá. Jelezte, azért, hogy ez ne így legyen, a Tanítsunk Magyarországért! programban tehetséges, segítőkész egyetemisták foglalkoznak 6-8. osztályos gyerekekkel, megmutatva a településükön kívüli világ izgalmait: a munka- és továbbtanulási, valamint kikapcsolódási lehetőségeket.

A program 21 egyetemen és 111 általános iskolában van jelen, ma mintegy 900 mentor mintegy 4 ezer gyermekkel foglalkozik - mondta. György László emlékeztetett: a cél annak elérése, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás legalább szakmát szerezzen vagy továbbtanuljon.

MTI

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Digitális jogosítvány" nélkül nagyot fog ütni a "digitális üvegplafon"

A mesterséges intelligenciára érdemesebb nem veszélyként, hanem a digitális műveltség részeként tekinteni, aminek a fejlesztése nemcsak a... Teljes cikk

Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk