György László: a cél, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás rendelkezzen szakmával vagy továbbtanuljon
A Tanítsunk Magyarországért programban ma már huszonegy egyetem hallgatói vesznek részt.
A Tanítsunk Magyarországért program célja az, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás Magyarországon rendelkezzen legalább szakmával vagy továbbtanuljon - mondta el a közmédiának György László, a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjáért felelős kormánybiztos hétfőn a Nyíregyházi Egyetemen, ahol a programról tartott előadást. Kiemelte, ez azért nagyon fontos, mert vannak olyan települések az országban, melyek távol esnek a munka- és a továbbtanulási lehetőségektől. Az ezekről a településekről származó gyerekek középfokon ötvennégy százalékban korai iskolaelhagyóvá válnak - tette hozzá.
György László hangsúlyozta, ma már huszonegy egyetem hallgatói vesznek részt a programban, hogy megmutassák a hatodik, hetedik és nyolcadik osztályos diákoknak a "településükön túli világ izgalmait". A gyerekek ezáltal kimozdulnak településeikről, inspirációt merítenek arra, hogy továbbtanuljanak, és képesek legyenek eligazodni a középfokú iskola és a nagyváros "útvesztőiben" - mondta a kormánybiztos. György László közölte, öt évvel a Tanítsunk Magyarországért program bejelentése és négy évvel elindulása után már több mint ezer egyetemista mentorál több mint négyezer általános iskolást országszerte. A cél, hogy elérjék a tízezres mentorálti számot, mert ha ez megtörténik, minden olyan gyereket elérnek az országban, akinek a program "hathatós segítséget" nyújthat - fűzte hozzá.
A kormánybiztos az egyetem hallgatóinak tartott előadásában többek között arról beszélt, hogy a mentoroknak egyszerre kell motiválniuk és inspirálniuk a gyerekeket. Az egyetemistákat arra kérte, a Tanítsunk Magyarországért kurzus tapasztalatain "felvérteződve" menjenek el az általános iskolásokhoz, beszélgessenek velük és "nyissák meg őket". A program legnagyobb értéke, hogy a mentorok olyan gyerekeknek tudnak segíteni, akik számára az hasznos. A kezdeményezésben részt vevő hallgatók fejleszthetik a pedagógiai, szervezési, kommunikációs és vezetői képességeiket is, hiszen - mint mondta - akár hat általános iskolás gyermek életét kell összeegyeztetniük. A kormánybiztos arra kérte az előadásán résztvevőket, hogy akik még eddig nem tették, vegyék fel a Tanítsunk Magyarországért program kurzusát, és járuljanak hozzá térségük és településük "felvirágzásához", és segítsék hozzá a gyermekeket a továbbtanuláshoz.
Hollósi Hajnalka intézetigazgató, a Tanítsunk Magyarországért program szakmai vezetője a közmédiának elmondta, a Nyíregyházi Egyetem 2019-ben csatlakozott a programhoz, melyben az intézménytől jelenleg huszonnyolc, a Debreceni Egyetemtől hat hallgató vesz részt mentorként. A mentorálásra felkészítő kurzuson negyvenhat egyetemista vesz részt, huszonhárman nappali, huszonhárman levelező tagozaton, akik a következő félévben tudnak csatlakozni a programhoz - tette hozzá. Szabó György rektor a közmédiának adott nyilatkozatában kiemelte, fontos, hogy a Nyíregyházi Egyetem szerepet vállaljon a térség felemelkedésében. Úgy fogalmazott, a Tanítsunk Magyarországért program hitet ad a térség sajátos szociális helyzetű családjainak, hogy van kiút és van lehetőség lépéseket tenni a jövő irányába.
MTI
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Az érdeklődők a vállalkozásfejlesztésről és a termékek piacosításáról is tanulhatnak. Teljes cikk
Hétfőn magyarból érettségiztek a diákok. Teljes cikk
A cégek képviselői a jövőbeni gyakornokaikat, munkavállalóikat is megtalálhatják a rendezvényen. Teljes cikk
- A mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokkal ismerkedhetnek a Pécsi Tudományegyetem hallgatói 2 hete
- Matematikával folytatódott az írásbeli érettségi 2 hete
- Érettségi-para szülőként? HR szakértői tippek következnek! 2 hete
- Jogalkotási mulasztás a munkavédelemben - jönnek a keleti-ázsiai munkakörülmények? 2 hete
- Több lányt az informatikába: sokszor a tanárokkal és a szülőkkel kell küzdeni 4 hete
- Utcára vonultak a pedagógusok Brüsszelben 4 hete
- Újabb kétszázezer diák kap notebookot az államtól 4 hete
- Agrárminisztérium: tervezhető jövőképet biztosít a fiataloknak az agrárszakképzés 4 hete
- Balogh Levente: általában a kitűnő tanulókból lesznek a menedzserek, a 3-as 4-es tanulókból a vállalkozók 1 hónapja
- Egyeztetés kezdődött az állami fenntartású egyetemek bérfejlesztéséről 1 hónapja
- Pölöskei Gáborné: a minőségi szakképzésnek lakosságmegtartó ereje van 1 hónapja