kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Új módszer az elkötelezettség növelésére

Mire van szüksége egy vállalatnak ahhoz, hogy játékosításra adja a fejét? Hogyan motiválhatóak a munkavállalók a gamification segítségével? Ezekre a kérdésekre adott válaszokat a második Gamification Roundtable online rendezvény, melynek fő témája a felhasználói elköteleződés volt.

images

A beszélgetésen részt vett Monica Cornetti, aki a Leaderboarded rangsora alapján napjaink egyik első számú gamification számít, és a gamification szakmai világbajnokságának számító Loyalty Games legeredményesebb európai versenyzője, Krzysztof Przybylski is. A vállalati oldalt Bencze Róbert, a PwC Magyarország HR igazgatója, és Arun Mansukhani, a Vodafone India ex-Associate Vice President of HR-ja erősítette. A beszélgetést a Games for Business üzletfejlesztési igazgatója, Filák Péter vezette.

Bencze Róbert a beszélgetés felvezetésként elmondta, hogy a munkavállalói elköteleződésnek két formája lehet: elköteleződés a vállalat felé, vagy elköteleződés bizonyos feladatok és konkrét teendők felé.

A gamification direkt módon inkább utóbbit javítja, de indirekt módon a vállalat felé történő elköteleződést is támogatja. A konkrét alkalmazási területekhez kapcsolódóan Arun Manhukhani és a PwC-s HR igazgató révén többször előkerült, hogy azok a játékosított onboarding programok lehetnek a legjobb játékosítási területek, amik megtanítják, hogy hogyan kell "túlélni" egy cégben, hiszen ezen információk átadása által komoly elköteleződést lehet elérni a felhasználóknál.

Mivel egy némileg új módszertanról van szó, ezért természetesen a kerülendő gyakori hibák is előkerültek. Monica Cornetti kiemelte, hogy szinte kivétel nélkül minden esetben nem megfelelően megfogalmazott igényekkel találkozik, amik ezáltal nem megfelelően megfogalmazott célokká és nem megfelelően mérhető eredményekké válnak a projekt során. Krzysztof Przybylski gamification tanácsadóként szintén az üzleti célok meghatározásáról beszélt. Arun Manshukhani ugyanakkor megfordította a kérdést, és elmondta, hogy a megfelelő gamification szolgáltató kiválasztása is nagyon fontos, hiszen képesnek kell lennie átlátni a megrendelő sajátos helyzetét, hogy ezáltal iparágilag és kulturálisan is megfelelő megoldást tudjon adni.

Bencze Róbert emellett elmondta, hogy egy gamification projekt olyan sajátos befektetés is, amit folyamatosan fejleszteni kell, és nem csak pénzben, de munkaidőben is erőforrásokat igényel, ráadásul évről évre meg is kell újulnia a megoldásoknak, hogy hosszú távon is lekössék a felhasználók figyelmét. A folyamatos befektetésekhez csatlakozva Monica Cornetti és Krzysztof Przybylski kifejtették, hogy a lehető legjobb megoldás, ha egy kisebb, de jól skálázható projekttel indul el először a játékosítás útján egy szervezet. Ez a skálázhatóság azért is fontos, hogy a topmenedzsment lássa, hogy értéket teremt neki a beruházás, így lépésről lépésre hajlandó legyen komolyabb büdzsét tenni a projekt mögé.

A megtérülés mind a négy szereplő számára nagyon fontos volt, és talán Krzysztof Przybylski mutatta be a legjobban, hogy a sokszor túlmisztifikált ROI milyen egyszerűen kimutatható. Az általa hozott call centeres példában egy gamifikált fittness-wellness programon a munkaadó évente kétezer dollárt tudott megspórolni munkavállalónként azáltal, hogy alacsonyabb lett a fluktuáció (és így a toborzási költségek is), illetve hogy nyolcvan százalékkal csökkent a hiányzások száma.

A Gamification Roundtable egy olyan online rendezvény, amellyel a Games for Business célja a gamification szakemberek összefogása, és egy olyan platform megteremtése, ahol szakmai párbeszédekben nyilváníthatják ki véleményüket a gamification véleményvezérei.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk