Top 4 tech módszer a sikeres rekrutáláshoz
A legjobb munkaerő megtalálása, megszólítása és rekrutálása önmagában nem egyszerű feladat akkor sem, ha rendelkezésünkre állnak olyan szoftverek, amelyek segítik a munkánkat. Ezekből ugyanis Dunát lehet rekeszteni, a hatalmas kínálatból pedig sokszor igen nehéz eldönteni, hogy melyek az igazán hatékonyak. A partnercégeik által leggyakrabban használt, a munkát megkönnyítő HR szoftverekről ír Szántó András, a Codecool blogjában.
Ezekkel az eszközökkel hatékonyan lehet eljuttatni a megfelelő üzenetet a jelölteknek a különböző csatornákon. Főleg startup környezetben népszerűek, ahol nincs külön marketingosztály, hanem általában egy marketing szakértő kísérletezik az eszközökkel. A nagyobb cégek ezt a tevékenységet rendszerint kiszervezik marketing ügynökségeknek, de a kisebbek bátran kísérletezzenek velük, ha van jó marketingesük. Utóbbi kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a szoftver használata valóban értéket teremtsen a cégnek, és ne égesse a feltehetőleg amúgy is szűkös marketing büdzsét.
A Wonderkind például mesterséges intelligencia segítségével, a felhasználók netes viselkedését monitorozva targetálja a megfelelő jelölteket - azokat is, akik nem aktív álláskeresők. A hasonló elven működő Joveo algoritmusának optimalizálásával 40%-kal nagyobb hirdetési ROI-t ígér és 50%-kal nagyobb felvételi konverziót olyan csatornák használatával, amelyeken keresztül a legjobb jelölteket tudják megszólítani.
2. Diverzifikált célcsoportok
Számtalanszor merül fel problémaként a nagyon hasonló jelöltek érkezése egy-egy toborzási kampány során, sok hasonlóból pedig nehéz kiválasztani a legjobbat. Különösen az IT szektorban okoz problémát a férfi jelöltek magas aránya egy-egy pozícióra, noha sok cég kifejezetten törekszik a kiegyensúlyozott nemi arányokra. Ezt a problémát igyekeznek orvosolni az olyan szoftverek, amelyek nyelvi szempontból elemzik az álláshirdetések szövegét annak érdekében, hogy minél diverzebb célcsoportot tudj megszólítani velük.
Folytatás a HR Blogon.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Amikor a specialisták csapdája találkozik az átszervezéssel, abból házon belüli karrierváltás lesz. Ha a munkavállalónk olyan szerencsés, hogy... Teljes cikk
A jövőbe nem látunk, de azt már tudjuk, hogy a jövőben milyen új állások és iparágak jelennek meg, hiszen közülük több már ma is létező és... Teljes cikk
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a... Teljes cikk
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 1 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 1 hete
- Miért megyünk mi magyarok külföldre és miért jönnek hozzánk Ázsiából dolgozni? 2 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 2 hete
- Alacsony kódú technológiák - Így alakulhat át a munkaerőigény a szoftverpiacon 2 hete
- Czomba Sándor: a magyar emberektől nem vehetik el a munkahelyeket a vendégmunkások 2 hete
- Kiderült, miért váltak óvatosabbá a dolgozók a munkahelyváltást illetően 2 hete
- Megtartott munkáltatói ígéretek 2 hete
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 3 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 3 hete
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 3 hete