Parlamenti vitanapot a közösségi közlekedésről!
Parlamenti vitanapot sürget a közösségi közlekedés helyzetéről, jövője alakításának lehetséges változatairól a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ), ezért felhívással fordul a parlamenti pártok képviselőihez. Többek között a gépkocsivezető-hiány és az alacsony keresetek miatt - áll a szervezet közleményében.
Az érdekvédők elfogadhatatlannak tartják, hogy érdekcsoportok pozíció- és presztízsharca befolyásolja és döntse el hosszú távon a közlekedési szektor sorsát. Ezért kérik a parlamenti pártok képviselőit és frakcióvezetőit, tegyék lehetővé, hogy egy érdemi vitanap keretében kerüljenek napirendre a közösségi közlekedés kulcsfontosságú témái.
Az egyik alrendszer, a közúti közösségi közlekedés társaságai egyre nyomasztóbb körülmények között kénytelenek szolgáltatni.
Krónikussá vált a gépkocsivezetői hiány, amit nem csak a nemzetgazdasági átlagnál alacsonyabb keresetek, nem csak a gépkocsivezetői vizsga megszerzésének durva költségei, hanem egyre markánsabban a jövőkép hiánya idéz elő. A helyzet rendkívül súlyos, gyors megoldás hiányában számottevő járatkimaradással kell szembenézni!
Szemlátomást öregszik a járműpark. Az érdekvédők szerint, amennyiben nem kezdődik meg a jármű-modernizációs program, a 2017.évi piacnyitás nagy vesztesei lesznek a megalakult Közlekedési Központok. Ezek a társaságok a mostani járműparkjukkal pályára sem léphetnek a piac-liberalizáció versenyében.
Sarkalatos kérdés a városi tömegközlekedés jövője. A városok döntő többségében még a Volán-cégek szolgáltatnak. Az erőfeszítések ellenére a finanszírozási kérdések rendezése nélkül sem a megrendelő önkormányzatok, sem a Volán-társaságok nem lesznek képesek a fenntartható fejlődés pályájára állítani és tartani a szolgáltatás színvonalát. A színvonal csökkenése magában hordozza az utas szám markáns visszaesését, ami alaposan veszélyezteti a Volános munkahelyek biztonságát.
A Volán-cégek zavartalan üzletmenetét fékezi a nagy ívű átszervezések folyamata. Strukturális átrendeződést hozott a 2015.január 1-jével lezárult integráció és már is újabb gyökeres változás vár a társaságokra, a MÁV- Volán együttműködésének valamilyen válfaja.
A parlamenti pártok frakcióvezetőinek felelősségtudatában bízva, és annak tükrében, hogy a fenntartható fejlődés feltételrendszerének megteremtésében közösen érdekeltek vagyunk, ezért sor kerülhet egy érdemi vitának és egyeztetésnek teret adó széles körű fórumra.
A KMSZ hangsúlyozza, hogy a Volán-cégek MÁV-ba való beolvasztása a közlekedési szakszervezetek és a Volánok szolgáltatásait igénybe vevők heves ellenállását váltaná ki.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk
Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk
- Lázár János: a MÁV-Volán mind a kilenc érdekképviselete aláírta a bérmegállapodást 4 hónapja
- Megállapodtak a béremelésről a MÁV-VOLÁN-csoportnál 4 hónapja
- Hétfőn is folytatódik a Volán-sztrájk, ezek a járatok maradnak ki 4 hónapja
- MÁV-Volán bértárgyalás: elég vagy nem elég munkavállalónként plusz havi 70 ezer forint? 4 hónapja
- Ekkora béremelést kaphatnak a MÁV-Volán dolgozók 4 hónapja
- Újabb Volán-sztrájk jöhet 4 hónapja
- Három ábra, ami elárulja, mennyire éri meg szakinak lenni Magyarországon 5 hónapja
- Van értelme a nagy beruházásoknak, ha a munkaerő-igény nem biztosítható? 5 hónapja
- Kellenek a vendégmunkások - évi akár 30-40 ezer dolgozó pótlására is szükség lehet 5 hónapja
- Érik az újabb Volán-sztrájk 5 hónapja
- Ápolási válság fenyeget: januártól súlyosbodik a munkaerő-probléma az egészségügyben 5 hónapja