Kell-e nekünk nagytárgyaló? - ilyen lesz a jövő irodája
Érdemes újragondolni a régi munkamódszereinket, felülvizsgálni a korábbi tárgyalóink létjogosultságát, ezekre új belső tereket tervezni, amelyek költséget spórolnak a cégeknek. Pók Enikő, a studioNeked vezető tervezője ad ehhez ötleteket.
Kérdéses, hogy mindezen, innovatív vezetői gondolkodás, eltérő kulturális, gondolkodásbeli, szociális különbségek mellett mennyire érdemes egy az egyben, alapos átgondolás nélkül, másolással integrálni a külföldön jól működő rendszereket saját környezetünkbe. Vajon emiatt bukott meg Magyarországon a babzsákfoteles, sörcsapos, csúszdás iroda használata? Érdemes lenne a post Covid időszakban a mélyre ásni, és olyan belső tereket kialakítani, amelyek maximálisan támogatják a munkavégzést, jelen esetben a cikkben górcső alá vett tárgyalást.
Kell nekünk nagytárgyaló?
Az irodai kommunikáció 71%-át a két fős megbeszélések teszik ki, és az irodai megbeszélések fele kettő-négy fő között zajlik - derül ki a NowyStyl 840 fős felméréséből. A tanulmányt továbbgondolva megkérdőjeleződik a 8-10 vagy 16 főnél is több személyt befogadó, reprezentatív, nagytárgyalók szerepe az irodákban.
Nagy méretük és távolságtartó kialakításuk miatt, sokszor nem jut a dolgozók eszébe az, hogy ne csak reprezentatív célra, hanem általános jelleggel is használják azt. Ennek a következtében a cégek felesleges irodatereket bérelnek nem kevés pénzért.
Pusztán reprezentatív célra, sokkal célszerűbb lehet, a recepciós tér közelében, kellemes fogadó tér létrehozása, ami egyrészt reprezentálja a céget és erősíti a cég brandjét, másrészt ahol le lehet ültetni a vendéget, aki megbeszélésre érkezik külsősként. Ha belegondolunk abba, hogy 2 fős megbeszélésre érkezik, megfelelő lehet a saját irodában egy tárgyalósarok kialakítása, ahol az informális meeting zavartalanul megtörténhet. Amennyiben a dolgozóknak nincs külön szobája, 4 fős, kisebb tárgyalóban is megtörténhet az információcsere.
Ilyen lehet a jövő irodája
Thinking out of the box
Miért is lenne szükség minden tárgyalási forma esetén zárható helyiségre? Amennyiben a tárgyalás célja az, hogy közösen feladatot oldjunk meg, egy laptoppal, amelyet egy HDMI kábel segítségével nagy képernyőn keresztül, megosztunk egymással, elhelyezhetjük azt az iroda egy olyan terében, ami 2 munkacsoportot választ el egymástól, a folyosó természetes fénnyel nem ellátott helyisége, vagy egy sarok, amit nem használunk semmire. Természetesen az árammal való ellátottságáról gondoskodni kell, mind mesterséges fény, mind elektromos aljzat tekintetében.
Fókuszált ülő munka esetén a legjobb, ha a combunk párhuzamos a földdel, és a lábszárunkkal 90 fokos szöget zár be, a derekunk egyenes. Ám eltérő ergonómiai kialakítást igényel az, ha ötletelni, brainstormingolni szeretnénk az adott térben. Ilyenkor, az agyunk frissen tartása miatt, érdemes a testet is kimozdítani a megszokott pozíciójából, a friss gondolatokhoz a megszokottól eltérő ülésforma javasolt. Célszerű az asztal magasságán változtatni, amit emelhető asztallappal vagy bárpult magasságú asztallal könnyedén elérhetünk. Ehhez a magassághoz már nem elegendőek a normál munkaszékek, ülő-álló testtámasszal ha van kedvünk, állunk, ha megpihennénk, megtámasztjuk testünket a támasszal.
Egészséges és fenntartható tárgyalók
Nemzetközi WELL standard minősítéssel rendelkező irodákban, mint a taivani Semiflor Corporation Taipei Branch, nemcsak egészségsarokkal, környezetbarát és fenntartható környezettel, edzőteremmel alapozzák meg a dolgozók jóllétét, hanem a korábban felsorolt gondolkodásmóddal létrehozott tárgyalási helyszínekkel is. A cég fontosnak tartotta, hogy az iroda is alátámassza a zöld, fenntartható gondolkodást.
Pók Enikő
vezető belsőépítész, ügyvezető
Környezettervezés.hu, studioNeked
Sorozatunk korábbi cikkei:
Hogyan alakítsuk ki az irodát? - javaslatok a post Covid munkatérre
Együttműködés közösségi térben
Milyen lesz a jövő irodája?
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A külföldi munkavállalásnál a kiküldetés előnyeire hívta fel a figyelmet az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) keddi... Teljes cikk
A világ egyik legnagyobb technológiai vállalatának tartott Dell új irányelvei szerint nem jár előléptetés azoknak a munkavállalóknak, akik nem... Teljes cikk
Sok hazai vállalatnak okoz problémát, hogy vezető vagy magas pozícióban lévő külföldi kollégáik papíron igazolt végzettség hiányában az új... Teljes cikk
- Félrement kapcsolat, avagy amikor rossz irányba mennek a dolgok 2 hónapja
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 3 hónapja
- Tárgyalási sebek 4 hónapja
- Mire kell figyelni az irodai színek és festéktípusok kiválasztása során? 5 hónapja
- Hogyan lesz valóban kutyabarát egy iroda? 6 hónapja
- Mitől függ a hőszivattyús fűtés ára? 6 hónapja
- Időtlen és elegáns megjelenés, ilyen a Hampton stílus 8 hónapja
- Egyre kihasználatlanabbak a budapesti irodák 8 hónapja
- Megtörtént a Kutyabarát Munkahely Pályázat ünnepélyes díjátadója 9 hónapja
- Mivel járulhatunk hozzá a nyomtató hosszan tartó egészségéhez? 10 hónapja
- Hogyan rendezzünk be egy otthoni irodát? 10 hónapja