Hogyan rendezzünk be egy otthoni irodát?
A home office már egyáltalán nem megy ritkaságszámba. A pandémia óta jelentősen megnőtt azon alkalmazottak aránya, akik otthonról teljesítik a mindennapi munkájukat. Ugyanakkor érdemes a vállalkozásokra is kitérni. Sok online is végezhető vállalkozási forma szintén home office irodát kíván. Milyen módon tudjuk megfelelően berendezni?
A legjobb egy külön kis helység, de ha csak irodasarok van, az is tökéletes
A megfelelő irodai környezet kialakításához elengedhetetlen az a saját kis tér, ahol kizárólag a munkánkra tudunk figyelni. Ez lehet egy kisebb helyiség vagy akár a nappaliban, konyhában is egy irodasarok. Fontos, hogy jól szellőző világos részt nézzünk ki magunknak a munkavégzéshez, hiszen a fókuszt semmi sem terelheti el. A megfelelő íróasztal pedig valóban legyen ránk szabva. Ne elégedjünk meg egy „valamilyen” asztallal, hiszen ha az nem lesz kényelmes, akkor könnyen a munkánk rovására mehet. Alaposan fontoljuk meg a szélességet, a mélységet, a magasságot, illetve az anyaghasználatot is – utóbbi esetben a legnépszerűbb választásnak a laminált faanyag számít.
Az egyik legfontosabb bútor: a székünk
Felejtsük el, hogy egy sima étkezőszéken fogjuk majd végezni a munkánkat. Ennek idővel sajnos meg is lesz böjtje, hiszen a görnyedés és a nem megfelelő deréktámasztás miatt sajnos idővel különféle izomhúzódásokat, ízületi becsípődéseket és sérüléseket is szerezhetünk. A legjobb, ha a lehető leghamarabb beszerzünk egy valóban irodai munkára szánt gurulós széket, aminek jó a hát alátámasztása, és nem fogunk benne elgémberedni. Az ilyen irodai szék kiválasztásánál arra is figyeljünk oda, hogy a súlyunknak megfelelőt válasszunk. Gyakori probléma ugyanis az, hogy a terhelhetőséget nem nézzük, és a súlyunk mértékénél kevésbé terhelhető széket választunk. Ilyenkor sajnos az irodai szék igen hamar tönkremehet.
Letisztultság és fókusz mindenekelőtt
A megfelelő világítás segíti a fókuszáltságot és az ébrenlétet. Fontos tehát, hogy a helyiségben, ahol a saját iroda lesz, nappali fényt imitáló világítást tegyünk. Ezen kívül az iroda berendezése is legyen egyszerű. Az a legnagyobb probléma általában a home office-nál ugyanis pont az, hogy nincs éles körülhatárolás a munkaterület és a mindennapi élethez való eszközök, tárgyak között. Ilyen esetben a fókuszunk könnyen elvándorolhat. Ezért az iroda az legyen valóban egy munkahelyiség, minimalista berendezéssel, ugyanakkor olyan kiegészítőkkel, amik segítik a fókuszt és a munka közbeni pihenést is.
A fotó forrása: djile - stock.adobe.com
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk
A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk
Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk
- Hogyan hat az ingázás a dolgozók mentális egészségére? 1 hónapja
- Lehet távmunkázni, csak előléptetés nem jár érte 1 hónapja
- Ez a legjobban fizető szakma, amiben a leginkább jellemző a távmunka 2 hónapja
- Mozgás ide vagy oda, kimutatták, hány óra ülőmunka káros menthetetlenül az egészségre 2 hónapja
- Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc 2 hónapja
- Home office munka 2 hónapja
- Túl zajosak az irodák a pénzügyi területen dolgozó nőknek az Egyesült Királyságban 2 hónapja
- Felmérés: a dolgozók több mint fele új munkát keresne, ha többet kéne bejárnia az irodába 2 hónapja
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 2 hónapja
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 2 hónapja
- Ezekért a fejlesztésekért térnének vissza az irodába a hibrid munkarendben dolgozó munkavállalók 2 hónapja