kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Így oldjuk a stresszt az irodában - hét tanács

Panaszáradat, pletykák elbocsátásokról, egyre több megoldatlan feladat. Az irodai mindennapokban számtalan tényező okozhat stresszt. Néhány tanács megfogadásával jobb hangulatban, kisebb frusztrációval végezhetjük munkánkat. Egy munkapszicholóhustól kértünk tippeket.

1. "Rengeteg munkavállaló esik abba a hibába, hogy irreálisan felnagyítja problémáit. Ilyenkor általában hosszas panaszáradatba kezd a környezetében tartózkodóknak - akik erre gyakran a panaszost is túllicitálva reagálnak saját sérelmeik felemlegetésével. Így aztán a rossz hangulat a beszélgetés végére garantált. Ne hagyjuk begyűrűzni a feszültséget és ne is adjuk ezt tovább a kollégáknak. Jogos panaszok esetén is próbáljunk inkább elmozdulni a problémamegoldás irányába és erre koncentrálni az erőforrásainkat"- vázol fel röviden egy hazánkban tipikus munkahelyi viselkedést megoldási stratégiával Szabó Judit szervezetpszichológus.

2. Gondoljuk át vagy írjuk össze a cégünkkel, munkánkkal kapcsolatos pozitívumokat és inkább ezekre gondoljunk, amikor rossz hangulatunk támad.

3. A klikkesedés, a munkahelyi pletyka ugyancsak melegágya lehet a stresszes munkahelyi környezetnek és a rossz hangulatnak."Határozzuk el, hogy a kollégákkal közös ebéd, - és kávészüneteket nem a rossz hírek elemezgetésével, a kudarcokon rágódással vagy az épp jelen nem lévők kipellengérezésével, kritizálásával fogjuk tölteni. Ezek helyett inkább osszuk meg egymással a nap sikerélményeit, pozitív tapasztalatait és eredményesen lezárt projektjeit. Ezzel ismét újabb lépéseket tettünk az élhetőbb munkahelyi légkör irányába"- magyarázza a szakember.

4. A feladatok halogatása sem segíti a stressztől mentes munkahelyi környezet kialakítását. A munkavállalók gyakran hagynak az utolsó pillanatra halaszthatatlan feladatokat - a végeredmény feszült légkör, aggódás és stressz. Ne halogassuk az egyes feladatok végrehajtását. Gondoljuk végig már előre az aktuális tennivalókat, készítsünk terveket és állítsunk fel fontossági sorrendet a tennivalók között.

5. Jelentősen mérsékelheti a stressz hatását, ha újfajta látószögből közelítünk az épp felmerülő szakmai vagy munkahelyi problémákhoz. Tekintsünk ezekre inkább egy új kihívásként - és koncentráljunk inkább arra, mit tanulhatunk és profitálhatunk belőlük a jövőre nézve.

6. Az egyhangúság, ismétlődő rutinfeladatok szintén rossz hatással vannak a munkavállalókra. Ugyan biztonságot, kiszámíthatóságot jelentenek, azonban egy idő után nyomasztóvá is válhatnak. Törjük meg a napi rutint - például próbáljunk ki néha a munkába járáshoz vagy hazafelé egy-egy új útvonalat, iktassunk be sportot vagy táplálkozzunk egészségesebben.

7. Krízishelyzetben az elbocsátások sem ritkák. Ebben a helyzetben az iroda folyosóin keringő, megbízhatatlan forrásból jövő híresztelések gyorsan pánikot kelthetnek. Biztos információk hiányában tehát semmiképp ne hagyjuk eluralkodni magunkon a kétségbeesést, Igyekezzünk inkább a feladatainkra koncentrálni.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Komáromi akkumulátorgyár: nem volt veszélyes anyag, nem tudják, miért fájt a fejük a kórházba került dolgozóknak

Nem volt veszélyes anyag a levegőben a komáromi akkumulátorgyár területén. Március 31-én fejfájásos panaszok miatt nyolc alkalmazottat kórházba... Teljes cikk

Megújult honlapról érhető el a munkavédelmi szakemberek adatbázisa

Új struktúrával, modernebb megjelenéssel érhető el a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatás-felügyeleti és munkavédelmi... Teljes cikk

Jelentősen emelkednek a munkavédelmi és munkaügyi bírságok márciustól

A kormány megvédi a magyar munkahelyeket, ezért kiemelten kezeli a foglalkoztatáshoz kapcsolódó szabálytalanságok megelőzését is - hangsúlyozta... Teljes cikk