kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Egyre több CSR-jelentést adnak ki a cégek

A felelős működés kommunikációjának legelterjedtebb eszköze jelenleg a honlapon elhelyezett CSR menüpont, illetve a CSR-jelentés. A bevonásra épülő érintetti párbeszéd még kevésbé jellemző. A CSR kommunikáció fő motivációját a bizalomnövelés és a vállalati reputáció építése jelenti - derül ki az idei Good CSR kutatás eredményeiből.

A B&P Consulting által indított, az idén negyedik évébe lépő Good CSR program a fenntartható működést kiemelten kezelő, felelős vállalatokat fogja össze. A kezdeményezéshez kapcsolódó kutatásban idén 53 vállalat vett részt egy online kérdőív kitöltésével. A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében.

A válaszadók négy fő területen értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok; stratégia; kezdeményezések és programok; illetve kommunikáció. A négy dimenzió közül a kommunikáció terén érték el a leggyengébb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok képviselői, akik ezt tartották a harmadik legfontosabb területnek.

A kutatás eredményei szerint a CSR kommunikáció jelenleg legelterjedtebb eszközei a vállalati honlapon elhelyezett CSR menüpont, esetleg egy külön CSR oldal (23 említés), illetve a CSR- vagy fenntarthatósági jelentés publikálása (21 említés). Ennél valamivel kevesebb cég számol be különböző kiadványokban a felelős működéssel kapcsolatos elveikről és programjaikról (19 említés). Néhány válaszadó esetében ugyan megjelenik a vállalat honlapján a társadalmi felelősségvállalás, azonban egyelőre még nem külön menüpontban (8 említés). Egyes cégek pedig hirdetéseikben jelenítik meg a felelős működésre vonatkozó üzeneteiket (7 említés).

Az egyirányú kommunikáción túlmenően a kutatásban részt vevők közel fele (49 százalék) biztosít érintettjei számára visszajelzési lehetőséget a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban. Ehhez képest valamivel alacsonyabb azon cégek aránya, amelyek beszámolnak a társadalmi felelősségvállalás terén kitűzött célok teljesüléséről, illetve az esetleges nem-teljesülés okairól (44 százalék).

Szintén a felelős működéshez kapcsolódó kommunikáció része a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak felelős használatát célzó programok, kezdeményezések megvalósítása is. Ennek célja, hogy az érintetteket segítse a felelős és tudatos termékhasználat kialakításában. A válaszadók 54 százaléka működtet ilyen jellegű programokat.

Az egyirányú kommunikáción túllépve az érintettekkel folytatott rendszeres párbeszéd jelenti a stratégiai alapokon nyugvó, érintetti bevonásra épülő kommunikáció alapkövét. Ennek előfordulása jelenleg még nem tekinthető általánosnak, mindössze a kutatásban részt vevő cégek 46 százalékára jellemző kisebb-nagyobb mértékben ez az interaktív kommunikációs forma.

A vállalatok saját bevallása szerint a felelős működés mérésének és kommunikációjának elsődleges célját a vállalati reputáció építése és a vállalati iránti bizalom növelése jelenti (38-38 százalék). A válaszadók ennél kevésbé tartották fontosnak az érintettek informálását (19 százalék). A CSR-rel kapcsolatos belső döntéshozatali folyamatok támogatását pedig csupán öt százalékuk várja el a kommunikációs tevékenységektől.

"Bár ma még az jelentheti a legnagyobb kihívást a vállalatok számára, hogy milyen módon közvetítsék társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos üzeneteiket az érintettek felé, már rövid távon is számolni kell az érintetti bevonás növekvő jelentőségével. Az egyirányú kommunikáción túlmenően minden fél érdeke az egyenrangú, bevonásra épülő párbeszéd, ami növelheti a vállalat iránti bizalmat, valamint társadalmi, gazdasági és környezeti szempontból is előnyös együttműködések alapját jelentheti" - mondta Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk