kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Az 5 legfontosabb vezetői hiba, amit el kell kerülni

Sokan teszik fel maguknak a kérdést, vajon a mai világban milyen a jó vezető? Vezetőnek vajon születni kell, vagy meg lehet tanulni? Azok-e a jó vezetők ma, akik régen is jó vezetők voltak? Ecsédi István, a Sämling Kft. vezetője öt olyan vezetési hibát mutat be, amelyeknek a leküzdése a vezetői karrierút legfontosabb fejlődési lépéseit jelenthetik.

vezető-

1. Célok helyett homályos vágyakban való gondolkodás.
 
A sikeres emberek képesek célokban gondolkodni. Honnan, hová és mikorra? Nagyon sokszor lehet hallani a vezetőktől homályos elvárásokat: kicsit dolgozzatok gyorsabban, legyen már minőségibb a munkád… Ezek nem célok, hanem csak vágyak. Vágyakkal nem lehet embereket irányítani, de magunkat sem.
 
2. Túlhajszoltság, a prioritások rossz érzékelése! Egyhelyben toporgás.
 
Sokan elvesznek a napi „forgószélben”, a napi üzemmenetben. Ezt úgy értem, hogy jó célokat meghatározni könnyebb, kulcskérdés azonban a végrehajtás. Két ellentétes erő hat a vezetőkre: a mindennapi üzemmenet kiszolgálása, illetve a célok elérése. Más szavakkal, a vezető legnagyobb kihívása elvinni a csapatát, a szervezetét onnan, ahol most van, oda, ahol lehetne a jövőben, és mindezt a napi üzemmenet „forgószelében” tenni meg.
 
3. Sok vezető ma is úgy irányít, mint az ipari korban, autokratikusan.
 
A világ ellenben ma már agilis, megsokszorozó típusú vezetőket igényel. Ennek egyik oka, hogy egyre több folyamatot digitalizálunk és robotizálunk, vagyis ahol főleg embereket kell irányítani, ott komplex munkakörök jönnek létre, így sokszoros különbséget tud okozni a hozzáállásuk, a motivációjuk. Példaként képzeljük csak el, mekkora különbség lehet egy megkeseredett, felmondás előtt álló és egy alkotó lelkesedéssel dolgozó rendszergazda között. A másik ok az új generáció, amely dominánsan van már jelen a munkaerőpiacon. Ők már egy coaching alapú vezetői kultúrát igényelnek, karrierlehetőségekkel, munkahelyi élménnyel.
 
4. 10 vezetőből 7 mikromenedzseli beosztottjait, és ezzel erős demotivációt teremt.
 
Nagyon valószínű, hogy Te, kedves olvasó is közöttük vagy. A munkavállalók 71 százaléka érzi úgy, hogy mikromenedzselik, és visszafogják a teljesítményét, miközben a Gallup-kutatások azt mutatják, hogy a dolgozók motivációja soha nem látott alacsony szintre csökkent.
 
5. Sok vezető elszakad a valóságtól. A vezető nem látja a saját szerepét a kialakult problémában.
 
Gyakran látunk kiégett, stresszes, túlterhelt vezetőket. Sokszor halljuk, hogy másokat hibáztatnak, ha nem mennek a dolgok, rosszabb esetben össze is roppannak. Elpanaszolják, hogy „csak hülyékkel” vannak körülvéve, hogy az emberek nem motiváltak, hogy napi 10 órát kell ott lenniük… és persze lehetne ezt folytatni. Az igazság az, hogy az önvédelmi mechanizmusaink miatt mindannyian önámításokat hozunk létre (pl. a mikromenedzselő vezető érzete: „ha nem vagyok ott, nélkülem úgysem mennek a dolgok”). A környezetünkben ezt mások könnyedén látják, csak mi vagyunk rá vakok. Ezért a vezetőnek nagyon befogadónak lennie a visszajelzésekre. Ellenben ez a legnehezebb, két ok miatt. Az első a saját önámításaink, hiszen nehéz túllátni a saját önigazoló gondolatainkon. A másik ok, hogy a vezető minél feljebb van a ranglétrán, annál kevesebb őszinte visszajelzést fog kapni.
 
Ecsédi István
Sämling Kft.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mire figyeljünk a külföldi vendégmunkások beillesztésénél?

A harmadik országbeli munkavállalók beillesztése, a kulturális különbözőségek kezelése, kihívásokkal teli folyamat lehet. Hódosi Zoltán két... Teljes cikk

Az üzleti gondolkodás fejlesztése a HR-ben

Az HR és az üzleti gondolkodás összekapcsolása kiemelkedő fontosságú a vállalatok sikere szempontjából. A humán erőforrás szakembernek ugyanakkor... Teljes cikk

Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzést indít tavasztól az NMHH

Új felnőttképzési program indul tavasztól a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) együttműködésében. Teljes cikk