kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

A korrektség a vezető aduásza - így építs bizalmat covid idején

Minél képzettebb és korosabb valaki, annál inkább vár vezetői tájékoztatást a munkahely stabilitásáról. A kommunikáció önmagában nem elég, a munkatársak hús-vér, korrekt vezetőket szeretnének látni a koronavírus-helyzetben. Batiz András (Impact Works) friss kutatásuk eredményeit mutatta be a múlt heti HR Fest online konferencián.

Meglepő és nem túl örömteli hír, hogy az Opinio 1100 fős reprezentatív, friss kutatása alapján a magyar emberek többsége nem figyel a többi hírhez képest kiemelten a koronavírusos információkra. A társadalom negyede nem tájékozódik erről, a 25 éven alattiaknak - a Z generációsok - 40 százalékára igaz ez - derül ki a felmérésből.

Az eredmények szerint a magyarok számára a szakértők a leginkább hiteles források (orvosok: 34, kutatók 33, egészségügyi intézmények 30 százalék). Utánuk némi meglepetésre a külföldi források (WHO, EU, külföldi hírportálok) következnek egy százalékponttal a magyar Operatív Törzs előtt. Csak minden ötödik válaszadó (20%) hisz a hazai médiának, 19 százalék a személyes ismerősöknek, 7 százalék a munkahelyi kollégáknak és mindössze 3 százalék a politikusoknak (több válasz is megjelölhető volt). A cégvezető hiteles forrásként való megjelenése egyébként az életkorral növekszik, az 50 év feletti válaszadók körében már 20 százalék.
A leginkább az orvosokban, a tudósokban és az egészségügyi intézményekben bízunk, ha koronavírus ügyben tájékozódunk. A külföldi források is verik a hazai médiát

A HR kommunikációs szakértő egy tíz országra kiterjedő felmérést is idézett (ebben magyar adatok nincsenek). Az Edelman kutatása azt mutatta, hogy a dolgozók 65 százaléka szerint a cégvezetőknek jelentős szerepet kell játszaniuk a pandémiás helyzet kezelésében. Ám véleményük szerint eddig rosszul vizsgáztak, csak 29 százalék értékelte azt sikerre.

Érdekes kérdéskör, hogy a magyar munkavállaló mit szeretne pontosan hallani covid ügyben vezetőjétől? A kutatás szerint egyharmad semmit sem, nekik megvan a kellő információjuk. Egyharmad egészségügyi kérdésekben szeretne többet tudni. 23 százalék az állásbiztonságról vár tájékoztatást, azaz lesz-e leépítés, mennyire biztos az állásom, milyenek a cég túlélési esélyei. Minél idősebb valaki, annál fontosabb neki az egészségügyi és a munkahely stabilitásáról szóló témakör. A 25 év alattiaknál viszont ennek a fordítottja az igaz. Ez utóbbi arra is enged következtetni, hogy gyengébb a munkaadó iránti lojalitás.

Elgondolkodtató az az adat is, hogy a munkavállalók egyharmada úgy érzi, nem kapja meg vezetőjétől a megfelelő tájékoztatást, csak 50 százalék elégedett.

A vezetői aduász a korrektség


Arra a kérdésre hogy mivel erősíthetné a vezető a belé vetett bizalmát 69 százalék a korrektséget jelölte meg, majd a gyors intézkedések, a hatékonyság és a hibák elismerése következik. A vert mezőnyben a láthatóság-jelenlét és az inspiráció. Minél magasabban kvalifikált valaki, annál fontosabb, hogy korrektséget tapasztaljon: a diplomások 82, az érettségizettek 67 százaléka jelölte meg első válaszlehetőségként.
A legnagyobb bizalomerősítő a korrektség a munkavállalók szemében. A kommunikáció önmagában nem elég

Batiz András úgy összegzett, hogy az emberek korrekt, hús-vér vezetőket szeretnének látni, akik ebben a helyzetben is képesek nyitottak, empatikusak maradni és akár bevallani a saját hibáikat.

“Nem a ti hibátok!”


A HR kommunikációs szakértő a bizalmat erősítő vezetői viselkedésre Brian Chesky, az Airbnb vezérigazgatójának az elbocsátott munkatársakhoz írt levelét hozta fel, aki azzal kezdte, hogy nagyon sajnálja az intézkedéseket, hozzátéve: “ez nem a ti hibátok”.

Egy másik jó példa Arne Sorenson, a Marriott szállodalánc sok mindent megélt elnök-vezérigazgatójához kötődik, aki nagyon emberi videóban üzent a munkatársaknak. Egyszerre küzdött a könnyeivel, ismerte el, hogy még életében nem volt ennyire nehéz helyzetben és sugárzott optimizmust. (Ebben a videóban 5.05-től látható a lényeg fél percben.) Severin Schwan, a Roche gyógyszergyártó vezérigazgatója pedig úgy fogalmazott, hogy a bizalom megerősítésének egyik legfontosabb eleme, hogy őszinte vagy.

Miért is fontos, hogy korrekt módon bánjunk a munkavállalókkal? Batiz András válasza: "Azért, mert a cég jövője múlik rajta. Előbb-utóbb vége lesz ennek a helyzetnek, újra elindul a toborzás, az emberek nem felejtenek és viszonylag szigorúak. Egy amerikai kutatás szerint a munkavállalók 75 százaléka nem dolgozna olyan cégnél, amelynek rossz a híre, 87 százalék nem jelentkezne olyan munkahelyre, amely inkorrekten kezeli az elbocsátásokat és 64 százalék nem vásárolna olyan cégtől amely rosszul bánik az alkalmazottakkal."

Nyitókép: Batiz András előadás közben a HR Festen 2020. november 5-én
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni?

OTP, Magyar Telekom, Continental. Három nagyvállalat, ahol a felsővezetők is használják a Linkedint. Nemcsak passzívan, hanem posztolnak is. A múlt... Teljes cikk

A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk