6 tévhit a külföldi munkavállalókról
Egyre több külföldi munkavállaló érkezik Magyarországra, a relocation, az új kollégákkal kapcsolatos ügyintézés ezért mind nagyobb kihívást jelent a vállalatoknak.
1. A külföldi munkavállalókkal kapcsolatos ügyintézés csak papírmunka, bárki meg tudja oldani.
Főként kisebb cégeknél gyakori, hogy a feladatot rábízzák egy olyan munkatársra, akinek nem ez a szakterülete. És - bár a kolléga legjobb tudása szerint igyekszik megfelelni a kihívásnak - gyakran ütközik akadályokba, nincsenek naprakész információi például a gyakorlati TB- és adóügyintézésről, vagy éppen a munkaügyi- és bevándorlási feladatokról, az expatok családjával kapcsolatos teendőkről. Ez mind a cég, mind a külföldi munkavállaló számára problémát jelenthet, ezért fontos az ezzel foglalkozó kolléga felkészítése.
2. Ha valakinek magyar a házastársa, akkor ő elintézi a papírokat.
Sokszor találkozunk azzal, hogy valaki a férjéhez vagy feleségéhez érkezik Magyarországra, és relocation szakember helyett a magyarul tudó házastársra marad a „papírmunka”. Ilyenkor gyakran előfordulnak félreértések, amelyek miatt akár hetekig állhat az ügyintézés, ennek pedig akár anyagi következményei is lehetnek.
3. Ha valaki rövid távra érkezik, vagy EU állampolgár, nem kell foglalkozni a relokációval.
Az expattal kapcsolatos ügyintézés függ az állampolgárságtól, a beutazás céljától, idejétől. Ha például rövid üzleti útra érkezik valaki az ennek megfelelő vízummal, de tovább marad, vagy az itt töltött időben változik a kifizető, a kapcsolódó háttérmunkát Magyarországon kell intézni.
4. Ha egy nagyvállalat kiszervezi a külföldi munkavállalókkal kapcsolatos ügyintézést, nincs vele több feladata.
A nagyobb vállalatoknál gyakori, az expatokkal kapcsolatos ügyintézés szerződött szolgáltatók feladata. A hivatalok előtt azonban elsősorban a külföldi munkavállalót foglalkoztató cég felel, ezért fontos, hogy az a kolléga is felkészült legyen, aki a szolgáltatóval tartja a kapcsolatot. Így a vállalat is átlátja a teljes folyamatot, sokkal hatékonyabban tudja ellenőrizni a feladattal megbízott szakembereket, megelőzhetőek a problémák, félreértések.
5. A relocation ügyintézés nagyon költséges.
A relokációnak valóban vannak költségei, de egy felkészült kolléga rövidebb idő alatt, hatékonyabban dolgozik, így az ügyintézés gyors, szakszerű, és eredményes. Fontos, hogy a szakembereknek legyenek gyakorlati megoldásaik az ügyfelek problémáira, tudják, hogyan alkalmazzák a jogszabályokat, tisztában legyenek az adózási- és az egészségügyi ellátással kapcsolatos kérdésekkel, hatékonyan segítsenek akár az ideális lakás vagy iskola megtalálásában, a város, munkahely, környék bemutatásában.
6. A relocation szakemberek felkészítése könnyen megoldható cégen belül is.
Eddig, ha valakinek a relocation volt a feladata, a kollégák tapasztalatai, tanácsai, információi alapján kezdte el tanulni a szakmát, vagy a szolgáltató cégek maguk képezték új munkatársaikat. Ennek az lett az eredménye, hogy nagyon sok olyan szakember van, akinek egy-egy speciális témában kiemelkedő a tudása, de nem biztos, hogy átfogó ismeretei vannak a relocation minden aspektusáról.
Ezen változtat a Relocation Academy, egy olyan komplex képzés, amelynek célja, hogy a szakemberek átlássák az expatokkal kapcsolatos teendők teljes folyamatát. Ez kiemelten fontos azoknak a cégeknek, akik maguk végzik az ügyintézést, a nagyobb vállalatoknak, akik kiszervezik a feladatot, és azoknak a kollégáknak, akik szeretnének a témában sokrétű, gyakorlati és naprakész tudást szerezni.
A következő tanfolyam február 1-én indul, a képzésről további információ a
http://relocationacademy.hu/services/relocation-academy-alapkepzes/ weboldalon található.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Olvasási idő: 6 perc - Szerző: Molnár Veronika. Teljes cikk
Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk
- Munkaszerződés nélkül foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép 3 napja
- "A hatékony és sikeres munkavégzéshez kiegyensúlyozott magánéletre van szükség" 4 napja
- Csak a magyar fiatalok 20 százaléka érzi, hogy stabil a munkahelye 1 hete
- Az alkalmazottat bejelentés nélkül foglalkoztatók listája 1 hete
- Ennyivel emelkedett a fizikai átlagórabér 2023 végére 2 hete
- A fiatal munkavállalók harmada szerint munkáltatója nem törődik a fenntarthatósággal 2 hete
- Rehabilitációs hozzájárulás 2024-ben 2 hete
- Miért megyünk mi magyarok külföldre és miért jönnek hozzánk Ázsiából dolgozni? 2 hete
- Hazatérési támogatás, bérkiegészítés, adókedvezmény - így csábítsuk haza a külföldön élő magyarokat 2 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 2 hete
- Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben? 2 hete