kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

5 tuti hiba, amiből jól jöhet ki a cég

Bloggereink legfrissebb írásai közül több foglalkozik a vezetés hibáival. A Borealis szervezetfejlesztési és tanácsadó cég írása arról az öt hibáról szól, amibe a legtöbb szervezet belefut működése során. Hasznos írás a HR Blogról, mert a szerző megoldási javaslatokkal is előáll a végén.

A Borealis megfigyelései alapján öt fő hibát határoz meg, amelybe a legtöbb szervezet belefut működése során legjobb szándékai ellenére is.

1. A cég vezetői és munkatársai nem holisztikus megközelítésben gondolkodnak a cégről, a dolgozókról, a problémákról, hanem pontszerűen kezelik az egyes helyzeteket, nehézségeket. Nem vizsgálják előzetesen a beavatkozások várható hatásait, csak az adott probléma helyi megoldására koncentrálnak. Ez a szemlélet sokszor okozza azt, hogy az adott akadály elhárítása egy másik kialakulását vonja maga után. Kevesen szemlélik a céget egy összefüggő rendszerként, és kevesen tekintik a kihívásokat egy hosszabb út egy-egy állomásaként, ahol minden mindennel összefügg.

2. Tüneti kezelést adnak a problémákra, nem jutnak el a problémák gyökérokaihoz, így nem is tudnak valódi megoldást adni rájuk. Tipikus „aspirin effektus”, amikor pl. a dolgozói elkötelezettséget babzsákkal gondolják erősíteni, nem mennek ennél mélyebbre. Pedig legtöbbször kiderül, hogy a probléma, vagy elakadás valódi okát valahol egészen máshol kell keresni, mint ahol a tünetek felmerülnek. Ha viszont sikerül a gyökérokokat feltárni, onnantól kezdve már a megoldás is sokkal egyszerűbb és gyors sikert hozó.

3. Nem vonják be kellőképpen a dolgozókat a döntésekbe, folyamatokba. A vezetők sokszor maguk döntenek egyszerű kérdésekben is, és nem értik, hogy miért nem fogadják jól a dolgozók ezeket a döntéseket, amikor ők annyira jól kitalálták. Mert nem érzik magukénak. Nem tapasztalják, hogy van beleszólásuk a dolgok alakulásába. Úgy érzik, rájuk erőltettek valamit. Kialakul egy kiszolgáltatottság érzés, és innentől kezdve nem számít, hogy mennyire lesz az adott intézkedés számukra előnyös a jövőben, csak a problémákat fogják látni és a megvalósítás ellenállásba fog ütközni. Ugyan ki szereti és fogadja el szívesen, ha helyette, vagy a nevében döntenek?
A HR Blog szubjektív, elemző, trendfigyelő. A HR szakma véleményformálóinak oldala. Egy hely a jó gyakorlatok és a friss gondolatok megosztására, amit olvasni és írni egyaránt érdemes!

4. Impulzusok alapján hoznak döntéseket. Pedig sok adatra lehetne támaszkodni és stratégiailag megalapozott döntéseket hozni. Ez a vakrepülés. Térkép és iránytű nélkül, ami könnyen katasztrófához vezethet. Adatok márpedig mindig vannak. Csak meg kell határozni, hogy mit, mikor, miért, milyen gyakran és mi célból szeretnénk vizsgálni, és akkor azt is tudni fogjuk, hogy hol keressük.

5. Nem szívesen fektetnek be a jövőbe. Gyors eredményeket szeretnének látni, de az oda vezető utat már meg akarják spórolni. Úgy viszonyulnak a sikeres céghez, mint a legtöbb ember az egészséghez: akarják, de nem szánják rá a szükséges erőfeszítést. Egy gyors ráncfelvarrás lehet, hogy megszépít és kívülről azt a látszatot kelti, mintha fiatalok és egészségesek lennénk, de tudjuk, hogy ez csak látszat, leginkább önmagunk becsapása, ráadásul múlandó állapot.

A cikk folytatásában kiderül, hogy hogyan fordítható mindez lehetőséggé.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen közös munkára van szükség a vezetők és a HR között a toborzás és megtartás témájában?

HR Szubjektív rovatunkban Marázi Judit HR szakértő és szervezetfejlesztési tanácsadó kérdez, miután válaszolt Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global... Teljes cikk

Milyen kihívást jelent a globális folyamatfejlesztés? - aki válaszol Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je

HR Szubjektív rovatunkban Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je kérdez, miután válaszolt Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial... Teljes cikk

Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk