kapubanner for mobile
iroda 
Megjelent: 5 éve

5+1 tipp az esztétikus irodabelsőért

Nem túlzás azt állítanunk, hogy minden iroda egyben egy vállalkozás „otthona” is. Hiszen a hétköznapokban itt töltik idejük legnagyobb részét a cég beosztottjai, csakúgy, mint a főnökség tagjai – ezért rengeteget számít, hogyan rendezzük be. Nem is beszélve arról, hogy nem mindegy, betérő (leendő) ügyfeleink milyen első benyomást alakítanak ki cégünkről. Úgy érzed, nálatok is megérett az idő az irodai arculatváltásra? Hoztunk néhány ötletet, amelyek támpontot adhatnak az átalakításhoz!

szőnyeg

1. Sokkal több fényt!

A természetes fény több szempontból is egészségesebb a lámpáknál. Napjainkban már számos kutatás bizonyítja, hogy a természetes fény mellett dolgozók munkamorálja és alvásminősége nagyságrendekkel jobb, mint a nappal is mesterséges lámpákat használó kollégáiké. Érdemes tehát az íróasztalokat úgy elhelyezni, hogy az ablakokhoz közel essenek – így még a világítás árán is sokat spórolhatunk!

2. Világos falak

A következő ötlet az előző ponthoz szorosan kapcsolódik, és abban az esetben is remekül hasznosíthatjuk, ha az irodánk alapvetően fás, árnyékos területen áll. Világosabb falakkal ugyanis a teret és dolgozóink munkakedvét akkor is növelhetjük, ha alapvetően még nappal sincs bent sokkal világosabb, mint egy erdőben. Talán nem is hinnénk, mennyit számít egy ilyen aprónak tűnő tényező, de gondoljunk csak bele! Ugye, hogy mennyivel üdítőbb egy olyan szobában lenni, amely világoszöldben vagy halvány pasztellszínben pompázik, mint a megszokott, kissé steril fehér falak között?

3. Térnövelés okosabban

Ha átláthatóbb, nagyobb terekre vágyunk, nem csak a természetes fényhez vagy a falak átfestéséhez fordulhatunk megoldásként! A több évezredes múltra visszatekintő, klasszikus térdíszítő elemek, a szőnyegek az irodánkban is nagyszerűen mutathatnak: egy, az egész teret lefedő, nagyméretű szőnyeg még irodánk fényét is emelheti. Sőt: ilyenkor, tél végén még a hőérzetünket is javítja, mivel benntartja a hőt – munkavállalóink tehát duplán hálásak lesznek nekünk, ha leterítünk néhányat az irodai asztalok alá.

Emellett, ha már szőnyegek, akkor nemcsak beltérben, hanem folyosókban is célszerű gondolkodni. Egy stílusos futószőnyeggel azonnal magas presztízst és professzionalizmust sugározhatunk a cég vendégeinek, leendő ügyfeleinek, amint belépnek.

4. Variáljunk a bútorok színével!

A falak átfestése helyett talán egyszerűbb, ha a bútorok színére alapozzuk az iroda dizájnját. Ha így döntünk, akkor fontos figyelembe vennünk, hogy az egyes színek hogyan hatnak egymásra. Egy világosabb, semlegesebb színű falhoz például jobban mennek a szürke sötétebb árnyalatai, míg egy erőteljesebb, narancssárga háttér előtt inkább a világosabb, kevésbé feltűnő színű bútorok mutatnak igazán jól.

5. A személyes tárgyak szerepe

Egy kép a családtagjainkról, cicánkról, kutyusunkról, egy rajz az unokaöcsénktől… Néha mi is szívesen nézegetjük őket, nem igaz? Valószínűleg dolgozóink sincsenek ezzel másképp: biztassuk hát őket, hogy hozzák be a kedvenc személyes tárgyukat! Így még egy megterhelő telefonbeszélgetés, egy nehezebb feladat közben is felvidulhatnak majd, ha ránéznek. Azonban, mint mindennél, itt is fontos, hogy figyeljünk az arányokra – nehogy végül egy napközis csoport üzenőfalára emlékeztessenek az irodai válaszfalak.

+1. Növények elhelyezése

A növények mindig sokat dobnak egy helyiség hangulatán: fényes, zöld leveleikre, színes virágaikra öröm ránézni. Az iroda belső terét, a helykihasználást figyelembe véve érdemes hát néhány cserepes vagy pár csokor vágott virágot is elhelyeznünk – természetesen csak úgy, hogy nem csökkentjük általuk a mozgásteret.

Néhány okosan megválasztott kiegészítővel nemcsak a produktivitást, hanem dolgozóink elégedettségét és komfortérzetét, illetve új ügyfeleink belénk vetett bizalmát is növelhetjük. Ne féljünk tehát változtatni, ha szükségét érezzük: már néhány apró trükkel is sokat tehetünk irodánk esztétikumának növeléséért!

 

 

 

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Többen rosszul lettek a csengeri börtön építése közben

Többen rosszullétre panaszkodtak hétfőn a csengeri börtön építésében résztvevők közül - közölte a Büntetés-végrehajtás Országos... Teljes cikk

Sikkasztás miatt emeltek vádat egy postavezető ellen

A Füzesabonyi Járási Ügyészség vádat emelt egy volt postavezetővel szemben, aki a postai befizetéseket saját céljaira fordította - közölte a... Teljes cikk

Z-generációs álommeló - most bárkiből lehet utazási influencer

Tavalyhoz hasonlóan vajon most is lesz magyar kiválasztott, aki párjával együtt 4 héten át belekóstolhat abba, hogy milyen az utazási influencerek... Teljes cikk