kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 9 éve

10 dolog, amit a jó főnök soha nem mond

Valószínűleg mindenkinek vannak maradandó emlékei olyan mondatokról, beszólásokról, amelyeket a főnöktől hallottak. De bár ne hallották volna, mert maradandó nyomot hagyott a megalázott munkavállalóban. Ezekből a mondatokból gyűjtött össze egy csokorra valót Bernard Marr író, üzleti szakértő a LinkedInen.

Marr szerint, akinek ilyen mondatok elhagyják a száját, jó ha egy picit elgondolkodik és önreflexiót gyakorol.

1. „Örüljön, hogy van állása!” – ez a mondat egy adott gazdasági helyzetben akár igaz is lehet, ugyanakkor egy üres fenyegetés, mert a munkaadó éppen olyan szerencsés, hogy van egy képzett munkavállalója, aki betölti a pozíciót. Ha valakivel nagyon nem vagyunk elégedettek, akkor váljunk meg tőle, de az üres fenyegetések senki érdekeit nem szolgálják.

2. „Ez munka és nem szórakozás.” – a munka nem kellene, hogy rabszolgaságot jelentsen. Az a legjobb, ha a munkavállaló élvezi, szenvedéllyel végzi a munkáját. Ha ez mégsem így zajlik, akkor inkább annak kell utánajárni, hogy miért nem motivált valaki, miért nem érzi magáénak a munkát, hogyan lehetne ezen változtatni.

3. „Nem azért fizetem, hogy gondolkodjon!” – semmilyen innovációnak sem szabad gátat vetni, még a legmechanikusabb munka folyamatait is lehet fejleszteni, javítani, így érdemes azoknak az ötleteit figyelembe venni, akik az adott dolgot csinálják.

4. „Nem én döntök!” – ha ez igaz is, akkor is aláássa a tekintélyt egy ilyen kijelentés, ezért érdemes inkább enélkül a megfelelő helyre irányítani a dolgozót, ha a céges szokásjoggal vagy szabályzattal gondja van, vagy inkább saját kézbe venni a panasz továbbítását.

5. „Én mondom meg, hogy mit csináljon!” – ha egy dolgozó prioritásait a munkában nem veszi tekintetbe a felettese, mert éppen az ő problémás ügyét kellene gyorsan megoldani, az szervezetlenséget tükröz. Ha valakinek új feladatot kell adni egy projekt közepette, azt magyarázzuk meg, hogy miért történik, illetve hogy mi lesz a másik félbehagyott munkával.

6. „Mindig is így csináltuk.” – ez a mondat azt üzeni, hogy nem szeretjük a változást, nem tudunk alkalmazkodni hozzájuk, ilyenkor érdemes végiggondolni, hogy mik is a kétségeink, milyen változást jelentene a felvetés, hátha nem is elvetendő.

7. „Majd átgondolom!” – de valójában nincs szándékomban a kérdéssel a továbbiakban foglalkozni. Nem érdemes hiú reményeket ébreszteni valakiben, ha nincs mögötte valós odafigyelés.

8. „Kaptam egy névtelen panaszt…” – egy ilyen felvezetés törést okozhat a kollégák között, illetve rosszízű spekulációkat indíthat el, ne akarjunk bűnbakot kreálni, inkább vegyük magunkra a „panaszt”. „Észrevettem, …”, „Feltűnt mostanában…” stb.

9. „Oldd meg!” – az ilyen jellegű vezetési hozzáállás udvariatlan és lusta. Valóban meg tudja oldani a feladatot a dolgozó? Vagy könnyítene az alkalmazott helyzetén, ha segítünk megmutatni a helyes irányt vagy a képzést, amire támaszkodhat.

10. „Ez magánügy.” – Ha egy dolgozó teljesítményét befolyásolni kezdi, akkortól nem magánügyről van szó. Ha valaki rendszeresen késik vagy hiányzik a munkahelyéről, akkor az már a munkáltató problémája is. Ne hagyjuk magára ezzel a dolgozót, hanem próbáljunk meg együtt valamilyen megoldást találni a problémára.

Találkoztak már hasonlóan romboló mondatokkal? Írják meg, hogyan élték meg, milyen hatással volt a közérzetükre a munkahelyen.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk