kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Tudni kell kezelni a munkatársak közti konfliktusokat

Előbb vagy utóbb minden csapatban előfordulnak vitás helyzetek a kollégák között. Hogyan kezelhetők a céges konfliktusok - erről ír a Forbes.

Néhány tippet gyűjtött össze a Forbes, amellyel a főnök kezelni tudja a vitás helyzeteket - írják.

Fontos tudni, hogy a konfliktus nem feltétlenül rossz dolog, de mindenképpen kezelni kell. Vitás helyzetben a főnöknek a moderátor szerepét kell felvállalnia.

A megoldás minden esetben a nyílt kommunikáció, a vezetőnek rá kell venni a feleket, hogy tisztázzák a problémát, akár kettesben, akár egy harmadik fél bevonásával. Le kell fektetni néhány szabályt például tilos a személyeskedés, végig kell hallgatni a másikat, nem lehet félbe szakítani. A harmadik fél feladata, hogy mindenki ugyanannyi időt kapjon, és a beszélgetés az adott problémáról szóljon.

A kommunikáció csak akkor működik, ha mindkét fél figyel a másikra, tilos közben mással foglalkozni. Meg kell találni a közös pontokat, ezek vezetnek majd a vitás helyzet tisztázáshoz, ebben is segíthet a vezető, akinek mindig semleges álláspontot kell képviselnie.

Fotó: Pixabay
Forbes
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk