Bizonytalan a sofőrök korengedményes nyugdíjazása
Az autóbusz-gépkocsivezetők korkedvezményes nyugdíjának megtartását kéri a szaktárcától a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége; levelüket kedden jutatták el a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatásért felelős államtitkárához - közölte a szövetség kedden az MTI-vel.
A hatályos rendelkezés szerint ez év végéig lehet korkedvezményre jogosultságot szerezni, az ezzel kapcsolatos további kormányzati elképzelések viszont nem ismertek. A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) ezért azt szorgalmazza, hogy kezdődjenek tárgyalások a szaktárca és a cégcsoport szakszervezetei között - áll a Czomba Sándornak címzett levélben.
A Volán-társaságcsoportban mintegy 10 ezer autóbusz-gépkocsivezető dolgozik. A korkedvezményes nyugdíj körüli bizonytalanság az átlagéletkor előrehaladtával egyre több munkavállalót érint.
Átlag feletti terhelés alatt
A szövetség szerint a Volán vállalatoknál a korkedvezményes nyugdíj létjogosultságát az eddig elvégzett vizsgálatok, felmérések egyértelműen igazolták: a szakértői vizsgálatok az autóbusz-gépkocsivezetők egészségkárosodását, pszichikai túlterheltségét állapították meg.
Az ergonómiai körülmények (gépkocsivezetői fülke, vezetői ülések) korszerűsödése ellenére az egészségügyi felmérések kimutatták és felhívták a figyelmet a gépkocsivezetők egészségkárosodásának kockázati tényezőire. Felelősek az utasok biztonságáért, az 50-70 millió forint értékű járművekért, a forgalom felgyorsulása és megnövekedése pedig további koncentrált figyelmet igényel, ami felfokozott pszichikai állapotot idéz elő a gépkocsivezetőkben - olvasható a szövetség közleményében.
A KMSZ szerint átmeneti megoldást jelenthet, ha a kormány meghosszabbítja a jelenlegi korkedvezményre jogosító nyugdíjrendszert.
Hozzátették: a megszerzett korkedvezményes éveken túl a korkedvezményre való jogosultságot 2007. január elsejétől a bruttó bér 13 százalékának megfelelő mértékű, úgynevezett korkedvezmény-biztosítási járulék megfizetése alapozza meg.
2014. szeptember 17.
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
Budapest, 2018. szeptember 3. - A Monster Magyarország Kft. tulajdonosa, a finnországi székhelyű Alma Career Oy üzleti és stratégiai okokból a magyar... Teljes cikk
A nyári diákmunka – mindenféle jövedelemszerző tevékenységhez hasonlóan – adóköteles tevékenység. Ez az egyik közös tulajdonság a számos... Teljes cikk
- Rutinos sofőr nyerte meg idén a legjobb kamionos címét 9 hónapja
- Hamarosan kiderül, ki Magyarország legjobb kamionsofőrje 10 hónapja
- Mindenáron megvédi buszvezetőit a Volánbusz, ígérik 11 hónapja
- A sofőrök számára fontos, hogy a maguk urai lehetnek - interjú dr. Sabjányi Lászlóval, a BOLT új ügyvezető igazgatójával 12 hónapja
- Indiai sofőrök áradatával riogat a Mi Hazánk 1 éve
- Országos kampányban mutatnák be a kamionos élet szépségeit a fiataloknak 2 éve
- BKV: Nyáron drasztikusan csökkent a buszvezetők száma, de nincs veszélyben a menetrend 2 éve
- Drámai a sofőrhiány a BKV-nál 2 éve
- Egyszerűbb és olcsóbb lesz buszos jogosítványt szerezni 2 éve
- Súlyos a hiány itthon gépjárművezetőkből is 2 éve
- Sofőr 2 éve