A stratégia részeként tervezik a cégek CSR-programjaikat
A magyarországi vállalatok törekednek CSR-programjaik stratégiai szintű tervezésére, az viszont egyelőre kevésbé jellemző, hogy az érintetteket is bevonnák ebbe a folyamatba - derül ki a B&P Braun & Partners által 53 vállalat részvételével lefolytatott idei Good CSR kutatás eredményeiből.
A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében. A válaszadók négy fő dimenzió mentén értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok, stratégia, kezdeményezések és programok, illetve kommunikáció.
A négy elemzett terület közül a társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó programok és kezdeményezések terén érték el a második legjobb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok. Egyben ezt tartották a legfontosabb dimenziónak, amely a CSR programok stratégiai megalapozottságát és megvalósításának folyamatát vizsgálta hat különböző területen.
Ezek közül az első a CSR programok stratégiai szintű átgondolása és megtervezése, amely a kérdőívet kitöltő vállalatok döntő többségére jellemző valamilyen mértékben. Az érintettek véleményét jelenleg jóval kisebb arányban igyekeznek előzetesen megismerni - például kérdőívek vagy személyes interjúk segítségével - a válaszadók. Azonban a sikeres CSR programok kialakításához érdemes felmérni az adott iparág társadalmi, környezeti és gazdasági kihívásait és kikérni a vállalat érintettjeinek véleményét is. Még gyengébbnek bizonyultak a felmérésben részt vevő cégek a megvalósított CSR programok utólagos kiértékelésében, miután többségükre nem jellemző, hogy mérnék a ráfordítások megtérülését vagy nyomon követnék az elért eredményeket.
Ezzel szemben a válaszadók közel háromnegyedére jellemző, hogy a mindennapi működésük során figyelembe vesznek bizonyos társadalmi vagy környezeti szempontokat, például szelektíven gyűjtik a hulladékot az irodában. A vállalat alaptevékenységében pedig még ennél is többen törekednek a felelős működésre. A kereskedelmi cégek például biotermékeket, visszaváltható bevásárlótáskákat, a bankok pedig zöld befektetési alapokat kínálnak. 2011-ben, az Önkéntesség Európai Évében közösségi vagy szakértői típusú önkéntes munkavégzésre a válaszadók kétharmadánál van lehetőség.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A Tesco anyák napja alkalmából áruházi és irodai bejárással várta a kollégák anyukáit, hogy lehetőségük legyen jobban megismerni gyermekeik munkakörülményeit. Teljes cikk
A kormány együttműködési megállapodást kötött a Yettel Magyarországgal és a Cetin Hungary Zrt.-vel a digitalizáció és a távközlés fejlesztése... Teljes cikk
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tagvállalatai javulásra számítanak üzleti helyzetük tekintetében, és nem számítanak a... Teljes cikk
- A hibrid munkarend növeli a nemek és társadalmi csoportok közötti egyenlőséget 2 hónapja
- Lesújtó eredmények: három iskolaévnyi előnyt jelent a családi háttér Magyarországon 6 hónapja
- Sok vállalat a HR-re bízza a társadalmi felelősségvállalást, de forrást nem igazán ad hozzá 6 hónapja
- Íme a CSR Hungary Díj 2023-as díjazottjai 7 hónapja
- Hogyan alakítja át a gamification a CSR-t és növeli a globális tudatosságot? 10 hónapja
- Újabb megoldási javaslat érkezett az égető munkaerőhiányra 12 hónapja
- Mindenki a saját kiégéséért felelős 1 éve
- Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a magyar vállalatok 2 éve
- A pozitív társadalmi szerepvállalás legalább olyan fontos, mint a profit 2 éve
- Elindult az idei CSR Tudatossági Hét 2 éve
- Kiteljesedési lehetőséget, boldogságot és rugalmasságot várnak a fiatalok a cégektől 2 éve