kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 3 éve

Továbbtanulás: a technikum beelőzte a gimnáziumot

A nyolcadikosok 41 százaléka technikumokban tanul tovább - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakképzésért felelős helyettes államtitkára.

Pölöskei Gáborné szerint előremutató az arányok megváltozása, hiszen míg 3-4 évvel ezelőtt a nyolcadikosok 41 százaléka gimnáziumba jelentkezett, most a technikumokba jelentkeztek ennyien, és a gimnáziumokba kevesebben, a diákok 34 százaléka.

Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy "még van ahova fejlődni", és példaként említette Ausztriát, ahol a nyolcadikosok 21 százaléka választja a gimnáziumot, a többi diák a szakképzés mellett dönt.

A szakképzés vonzereje az ösztöndíj mellett, hogy a tanuló először egy ágazatot ismer meg, technikumban 2 évet, szakképző iskolában egy évet tanul. A diákoknak nem kell azonnal szakmát választaniuk; munkaköröket ismernek meg és megtanulják, milyen szakmák vannak az adott ágazatban, és az ágazati ismeret megszerzése után indul a szakképzés.

Utóbbi nagyon jó lehetőség a családoknak és a gyerekek is, mert érettségit, szakmát, ösztöndíjat és a duális képzés által munkalehetőséget is biztosít. A szakképzést választók számában idén 10 százalék a növekedés tavalyhoz viszonyítva.

A magyar szakoktatás a nyugat-európai képzések felé mozdult el, vagyis inkább a gyakorlaton van a hangsúly, mintsem az elméleten - fűzte hozzá. Idén nagyon sok technikumban csak 4,3 feletti átlaggal kerültek be diákok, vagyis "a szakképzés is elkezdett válogatni" - mondta az államtitkár.

Újdonság, hogy szeptembertől okleveles technikusok képzése is kezdődik 23 iskolában. Az egyetemi és technikumi tananyagok összhangban vannak. A jelentkező diákok nemcsak érettségit és szakmát, hanem kreditpontokat is kapnak, így fél évvel lerövidíthetik az egyetemi képzésüket.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk