kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Mennyit keres egy marketinges?

Sorozatunkban egy népszerű szakmát vettünk nagyító alá. Amint a számokból és a pozíciónevekből látszik, széles a skála, sokféle munkakörben el lehet helyezkedni. Az összeállítás az Enloyd személyzeti tanácsadó cég adataiból készült.

A marketinges terület nagyon összetett, például egy marketing manager feladatköre teljesen más lehet egy kisebb cégnél mint egy multinál. Egyes területeken a marketing lehet online és offline egyben, míg másoknál inkább stratégiai feladatkör.

Az Enloyd tanácsadóitól megtudtuk, hogy az utóbbi 3 hónapban csökkent a marketinges keresések száma, a járvány alatt sok cég szüneteltette a toborzást. A járvány csillapodásával azonban kezd magához térni a piac.

A leginkább keresett területek az online marketing, webdesign, márka és termékmenedzser és kommunikáció/PR pozíciók.

A marketinges kereséseknél sokszor elvárás a hasonló iparágban szerzett tapasztalat. Az angol nyelv felsőfokú és aktív ismerete is alapfeltétel.

A legtöbb pozícióhoz specializált tudás kell, például egy PPC (pay per click - kattintás alapú fizetés) manager kevés sikerrel pályázhatna egy brand manageri pozícióra. Az online marketingen belül kiemelten fontos a trendek naprakész követése, csak ilyen piaci tudással lehet sikeresen pályázni. Jellemző ezen a területen is a specializálódás (például SEO, PPC, content).

A táblázatban nem szerepel, mert a marketinghez lazábban kapcsolódik, inkább informatikai pozíció - UI / UX researcher és az UI / UW designer (az UI az user interface, az UX az user experience rövidítése). Előbbi bruttó 500.000 - 850.000 forintos, utóbbi 700 000 - 1 400 000 forintos sávban keres.

Bruttó fizetések marketinges pozíciókban



Reklám- és marketingügynökségek (ATL & BTL)


PozícióKözépérték MinimumMaximum
Stratégiai vezető / Projektmanager1 000 000750 0001 200 000
Group Account Director / Kreatív igazgató1 125 000850 0001 400 000
Account Manager725 000550 000900 000
Art Director950 000700 0001 200 000
Grafikus500 000 350 000650 000


Multinacionális & kkv cégek


PozícióKözépérték MinimumMaximum
Online / Offline Marketing Manager975 000550 0001 400 000
Brand Manager850 000500 0001 200 000
Product Manager850 000500 0001 200 000
Marketing / Online Marketing Specialist600 000500 000700 000
Marketing Coordinator525 000400 000650 000
Marketing Assistant365 000280 000450 000


Online Marketing & SSC szektor


PozícióKözépérték MinimumMaximum
Online / Offline Marketing Manager1 200 0001 000 0001 400 000
Creative Team Lead / Design Team Lead1 050 000700 0001 400 000
Content Specialist550 000 450 000650 000
PPC Specialist600 000450 000750 000
SEO Specialist600 000 450 000750 000
Pricing Specialist700 000 550 000850 000
Graphic Designer550 000 450 000650 000


Akiktől az adatokat kaptuk: az Enloyd szakértők és vezetők toborzására, kiválasztására szakosodott személyzeti tanácsadó cég. 2015 óta működik Magyarországon, az Antal cégcsoport tagja.

Nyitókép: Nattanan Kanchanaprat from Pixabay
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mutatjuk, milyen drasztikusak az egyenlőtlenségek a magyar fizetésekben

Magyarországon a munkavállalók több mint fele, 66,5 százaléka az átlag alatt keres. Mindez jól mutatja, hogy az átlagot nagyban torzítják a felfelé... Teljes cikk

Mennyit keresnek a karrierváltó informatikusok?

Ma már tízből kilenc informatikus nem technológiai cégnél dolgozik, hanem az ipar különböző szektoraiban, mondja Filep Szabolcs, a PROGmasters IT... Teljes cikk

Mutatjuk, melyik megyében mennyit költenek a cégek átlagosan egy munkavállalóra

Budapesten kívül mindössze három megyében haladta meg az 500 ezer forintot a vállalkozások egy főre jutó személyi költsége 2023-ban, azaz 16... Teljes cikk