kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 3 éve

Így zárják a 2020-as évet a HR vezetők (4.) - Endrei-Kiss Judit, Telenor

A régi vezetői modellek megdőltek, az embereket a felhatalmazó közeg tudja igazán motiválni. A krízisek pedig rengeteg tanulási lehetőséget tartogatnak, vonta le a következtetéseket az elmúlt évről Endrei-Kiss Judit, a Telenor HR vezérigazgató-helyettese.

Mit tart HR vezetőként az év legnagyobb eredményének szervezetén belül?

Az idei év egyik fontos projektje volt a Telenornál a kultúrafejlesztés, ami túllépett egy szokásos kultúra-projekt keretein: a járványnak köszönhetően demonstrálni tudtuk az egymásért való felelősségvállalást, az összetartást. A vállalati értékeink, mint például a bátorság, szenvedély, az ügyfelek iránti elkötelezettség, a közösség, a fejlődés iránti vágy ugyanúgy tartalommal teltek meg, mint az olyan, az üzleti életben ritkán használt fogalmak, mint a szolidaritás vagy az összetartozás.

A dolgozói elkötelezettség szintje az idei évben soha nem látott magasságokban volt, ugyanúgy, mint a heti rendszerességgel mért vezetői index is, ami azt jelzi, hogy a kollégáink bíznak a közvetlen vezetőinkben. Mindezek meg is hozták az eredményt, üzletileg is sikeres évet zártunk, és dinamikusan fejlődtünk idén.

Mi volt a legnagyobb kihívás az Ön számára?

Az, hogyan lehet ebben a jelenlegi helyzetben a személyes találkozásokat lekorlátozó világban létrehozni és megerősíteni az emberek közötti kapcsolódásokat és az összetartást. A régi vezetői modellek megdőltek. Világosan látszik, hogy az emberek felhatalmazó közegben, a szabadságukkal élve keményen tudnak dolgozni, és motiválja őket a teljesítmény iránti vágy. Az év másik tanulsága pedig az számomra, hogy sokkal nagyobb hatással tudunk lenni a környezetünkre, mint korábban gondoltuk.

Mi az, amit idén megtanult, miben változott leginkább a HR-en belül a szemléletmódja?

A változások egyik pillanatról a másikra végbe tudnak menni, amikor valós, releváns igény van rájuk. Éveken keresztül lehet például dolgozni egy digitális transzformációs folyamaton, de amikor valós szükséglet az, hogy átálljunk a virtuális működésre és digitális eszközöket használjunk, akkor a szervezet pillanatokon belül alkalmazkodik - a Telenornál ez egy nap alatt lezajlott. A krízisek rengeteg tanulási lehetőséget és akár konkrét örömöt is tartogatnak, a traumatikus helyzetek pedig rengeteg fejlődést hoznak.

Ha 3 szakmai szót kellene említeni 2020-ból, ami új volt vagy gyakran előjött, mi volt az? A gyakorlatban az Ön szervezeténél mit jelentettek?

Szolidaritás: nehéz pillanatokban fel kell adnunk a kedvező helyzetünket és segítenünk kell másokat abban, hogy talpon maradhassanak.

Közösség: egy munkahely nem csupán kollégák tömege, hanem valós hatást és változásokat létrehozó közösség valós felelősségvállalással és az egymás iránti összetartozás érzésével.

Agilitás és alkalmazkodás: a szervezet erőssége és gyengesége is pontosan megmutatkozik a krízisek során. Az válik sikeressé, aki gyorsan és megfelelő módon tud alkalmazkodni a változó körülményekhez.

Mit vár 2021-től? Mi lesz a legfontosabb megoldandó feladat/kihívás?

2021-ben folytatódni fognak a változások a környezetünkben - a régi “normális” nem létezik többé. 2021-től azt várom, hogy kialakulnak az új munkavégzés körülményei (pl. az otthoni és irodai munkavégzés keretei, a távmunka arányai kialakulnak), megerősödnek az újfajta vezetés kompetenciái (az agilitás és felhatalmazás) és folytatódik a digitális átalakulás.

Kívánok mindenkinek elcsendesedést az ünnepekre és inspiráló, világot, és szervezeteket jobbító projekteket a 2021-es évre.



  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk