Hogyan javíthatunk a toborzási folyamaton?
Nagyon sok cégvezető abban a tévhitben él, hogy a potenciális jelöltek megtalálásához csupán fel kell tenni egy hirdetést, átnézni az önéletrajzokat és interjúkat készíteni.
De az olyan toborzási hibák, mint a különböző állásportálokon megjelenő rosszul összeállított hirdetés vagy a pályázatokkal kapcsolatos kommunikáció hiánya, elriaszthatják a képzett jelöltet attól, hogy nálunk keressen munkát.
Leginkább ezért is van szükség arra, hogy folyamatosan törekedjünk a toborzási folyamatunk tökéletesítésre, amelyhez a mai cikkünkben hoztunk néhány tippet.
Írjunk olyan álláshirdetést, amely pontosan tükrözi az igényeinket!
Először is, nézzük meg, hol hirdetünk! Például ha valaki esztergomi munkaadó, akkor neki az esztergomallas.hu weboldalon érdemes megjelennie az ajánlatával.
A hirdetések jelentik az első interakciós pontot a pályázókkal, ezért is fontos az, hogy a benne szereplő munkaköri leírás megfelelően legyen megfogalmazva, vagyis pontosan tükrözze a márkát és azt a pozíciót, amelyre keressük az embereket.
A tapasztalatok szerint az álláskeresők először a feladat részt olvassák végig, és csak azután nézik meg az anyagi részről és magáról a munkáltatóról szóló szekciót. Ezért az első és legfontosabb dolog, hogy egyértelművé tegyük számukra a munkakörhöz tartozó feladatokat és az egyéb mindennapi teendőket.
Leírhatjuk például, hogy milyen programokkal kell majd dolgozni, hány meetingre számítsanak, és ki lesz ott ezeken az üléseken, sokat kell-e utazni a munka kapcsán, vagy azt, hogy hol lesz az irodájuk. Annak érdekében pedig, hogy segítsük vizualizálni a dolgot, mellékelhetünk akár néhány fotót is.
Hirdetés és toborzás
Miután megvan a tökéletes munkaköri leírás, a következő lépés az, hogy elkezdünk toborozni, amelyhez nem árt egy jó stratégia. Az első lépés ennek a kialakításához, hogy alaposan megvizsgáljuk az üzleti igényeinket és a célkitűzéseinket.
Majd fel kell vázolnunk a személyzetre vonatkozó hosszú távú terveinket, amelyek között mindenképpen szerepelnie kell a versenyképes fizetés és személyes fejlődési lehetőség biztosításának.
Ezután következhet legjobb toborzási módszer felkutatása. A közösségi médián keresztüli álláskeresések száma például fokozatosan növekszik, így ezzel a módszerrel konkrét készségekkel rendelkező jelölteket célozhatunk meg. De a szakértők egyértelműen azt javasolják, hogy ha tehetjük, akkor minél több helyen hirdessünk, a példánál maradva az Esztergomállás oldalán is.
Végül nem maradt más hátra, mint kiválasztani egy módszert az eredmények mérésére is, és tesztelni, hogy működik-e a stratégiánk.
Használjunk ATS szoftvert a jelentkezések elemzéséhez!
A beérkezett jelentkezések ellenőrzésére és a potenciális jelöltek körének leszűkítésére kijelölhetünk ugyan egy vagy több embert, de a leghatékonyabb eredményt egyértelműen egy ATS szoftver segítségével érhetjük el.
Összehasonlítja az önéletrajzokat a munkaköri leírásunkkal, és ha elegendő mennyiségű kulcsszót talált bennük, akkor továbbítja őket a következő szakaszba. Ennek köszönhetően pedig felvételi folyamat is felgyorsul, ami nem csak nekünk, hanem a jelentkezők számára is előnyös.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Márciusról áprilisra 33 089-ről 36 166-ra nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez 3077-tel több az előző hónapnál, egy évvel... Teljes cikk
Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 33 százalékról.... Teljes cikk
Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk
- A britek a megpályázott állások több mint felére nem kapnak visszajelzést 6 napja
- Mr. Irrelevant és társai: mit tanulhat a HR az amerikai foci állásbörzéjéből? 2 hete
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 2 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 2 hete
- Anyaként egy nagyvállalatnál: így látják a munka és a magánélet egyensúlyát a Hankooknál dolgozó édesanyák 2 hete
- Mire vágynak a dolgozó anyák? 2 hete
- Munkaszerződés nélkül foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép 3 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 3 hete
- "A hatékony és sikeres munkavégzéshez kiegyensúlyozott magánéletre van szükség" 3 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 3 hete
- Háromezerrel több az állásajánlat: 36 ezer pozíció vár betöltésre 3 hete