kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 2 éve

Ezek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok Magyarországon

Az SSC-k, BSC-k vagyis az üzleti szolgáltatóközpontok bővülése nem állt meg Magyarországon. Bár a régiós verseny egyre élesebb, és a szakma saját bevallása szerint sem könnyű definiálni pontosan, hogy mely cégek tartoznak ebbe a körbe, a magyarországi szolgáltatóközpontok nagyjából 100 ezer főt foglalkoztatnak összesen, vagyis komoly tényezők a munkaerőpiacon. Megnéztük, hogy BBJ Book of Lists kiadványa alapján jelenleg kik a legnagyobbak.

üzleti szolgáltatóközpont, ssc, bsc-

A korábbi SSC-k vagyis Shared Service Centerek egyre inkább BSC-kké, vagyis Business Service Centerekké alakulnak át, amelyek gyakran régiós vagy akár globális kiszolgáló központot jelentenek egy-egy multinacionális nagyvállalat esetén. Egyre több ezekben a központokban a magas hozzáadott értéket jelentő feladat, így általában jól képzett, és mindenképpen több nyelvet beszélő munkatársakat keresnek pályakezdőtől a tapasztalt munkavállalókig. A szektor problémája a munkaerő toborzása szempontjából általában az, hogy háttértevékenységet végeznek, amelyre jóval nehezebb munkáltatói márkát építeni, mint egy jól ismert termékre. Azzal pedig általában a közvélemény nincs tisztában, hogy a népszerű, nagy márkák termékei nem jöhetnének létre ezeknek a központoknak a működése nélkül, amelyek az adott cégek működési folyamatait támogatják

A SSC-ben 2022. augusztusában dolgozó alkalmazottak száma alapján a Deutsche Telekom IT Solutions a legnagyobb központ jelenleg Magyarországon, 5117 alkalmazottal. A vállalat megőrizte az első helyet, a listát továbbra is magasan vezeti. A cég árbevétele 2021-ben 73,5 milliárd forint volt, Budapesten, Debrecenben, Pécsen és Szegeden egyaránt rendelkezik központtal, rendszerintegrációs és üzemeltetési területen egyaránt kiszolgálnak nemzetközi ügyfeleket.

A második helyezett a Tata Consultancy Services Ltd. Magyarországi Fióktelepe 2850 fővel, akik szintén megőrizték előző évi helyezésüket a listán. A cég az év további részében még további 200 főt tervezett alkalmazni. A beléptetési idő átlagosan 65 nap a vállalatnál. Pénzüggyel, beszerzéssel, HR-rel és ügyfélszolgálattal egyaránt foglalkoznak a központban. A Tata 2021-es teljes nettó árbevétele 28 milliárd forint volt.

A kettő- és háromezer fő közötti élbolyban szerepel még sorrendben a Citibank Europe Plc. Magyarországi Fióktelepe Citi Solutions Center Budapest, a másodikhoz igen közeli 2710 fővel. A vállalat az ötödik helyről ugrott fel a 3. helyre az alkalmazottak számát tekintve, és a bővülés azóta is folyamatos. (Az Opten adatai szerint 2023-ra már átlépte a 3000 fő feletti alkalmazotti számot, ami egy most készülő listán a 2. helyre tenné a céget.)

A BP Business Service Center Kft. épp csak lemaradt a dobogóról 2700 fővel, azonban tavalyi helyezéséhez képest így is két helyet esett vissza, a 2-ról a 4. helyre a listán. A cég így jelenleg ugyanott áll, mint a 2020-as listán, némileg több alkalmazottal, amiből az látható, hogy a többieknél dinamikusabb volt a bővülés. A szolgáltatóközpont alapvetően belső ügyfelek kiszolgálásával foglalkozik, a teljes nettó árbevétel 2021-ben 44 milliárd forint volt. 

A 2000 fő feletti csoportban található és ötödik a BT ROC Kft. 2216 fővel, és a 2022-es év második felére további 300 fős bővülést tervezett. Az átlagos beléptetési idő a vállalathoz 70 nap. Ide tartozik még az ExxonMobil Hungary Kft. a 6. helyen, amely tartotta a helyét a listán, és 2000 fős létszáma volt 2022. augusztusában. 

Még az első tízben szerepel 1000-1800 fő között sorrendben a Roche Szolgáltató (Európa) Kft. (1 863), az IBM Hungary International Shared Service Centre Kft. (1 700), a VSSB Vodafone Szolgáltató Központ Budapest Zrt. (1 700) és a Genpact Services Hungary Kft. (1000 fő). Utóbbi a GE-től vitte tovább az alkalmazottakat a cég strukturális átalakításakor.  

A Budapest Business Journal iparági listái és összes kiadványa a www.bbj.hu/shop oldalon vásárolható meg.

A legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok a Budapest Business Journal 2022-es listáján: (A cégek nevére kattintva további információkat talál)

Rangsor Cég neve SSC-ben dolgozó alkalmazottak száma 2022. aug. 1-jén
1. Deutsche Telekom IT Solutions 5 117
2. Tata Consultancy Services Ltd. Magyarországi Fióktelepe 2 850
3. Citibank Europe Plc. Magyarországi Fióktelepe Citi Solutions Center Budapest 2 710
4. BP Business Service Centre Kft. 2 700
5. BT ROC Kft. 2 216
6. ExxonMobil Hungary Kft. 2 000
7. Roche Szolgáltató (Európa) Kft. 1 863
8. IBM Hungary International Shared Service Centre Kft. 1 700
9. VSSB Vodafone Szolgáltató Központ Budapest Zrt. 1 700
10. Genpact Services Hungary Kft. 1 000
11. Unisys Magyarország Kft. 744
12. Eaton Enterprises (Hungary) Kft. 700
13. Thermo Services (Hungary) Kft. 653
14. Nokia Solutions and Networks Kft. 650
15. KPMG Global Services Hungary Kft. 560
16. Celanese Magyarország Kft. 550
17. Flowserve Hungary Services Kft. 476
18. Lexmark International Technology Hungaria Kft. 349
19. CPL Jobs Kft. (Covalen Solutions Hungary) 250
20. Randstad Sourceright Kft. 200
21. EY GDS (CS) Hungary Kft. 78
22. DXC Technology Magyarország Kft.  
23. IBM Capital Hungary Kft.  
24. Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft.  
25. AGCO Hungary Kft.  

Nyitókép: Arlington Research on Unsplash

 

  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ismét helycsere a dobogó tetején - itt a legnagyobb relokációs cégek listája

A Budapest Business Journal (BBJ) listáját ismét vezeti a Santa Fe Relocations Kft., ahogy tette ezt a tavalyi évet kivéve rendszeresen. A cég növelni... Teljes cikk

Ők adnak munkát a nyugdíjasoknak: itt vannak a legnagyobb szövetkezetek

Továbbra is toronymagasan vezeti a nyugdíjas szövetkezetek listáját a Szomszédok. Utána három szereplő közel egymáshoz: második a... Teljes cikk

Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője

Piacvezető HR-outsourcing és bérszámfejtési szolgáltatás területén a NEXON Kft., amely a Budapest Business Journal iparági toplistáját is rendre... Teljes cikk