135 cikk a(z) SSC címkével - 1. oldal
Ami mű, azon a kollégák gyorsan átlátnak: Jakus Tamás, a Thermo Fisher Scientific HR igazgatója
1 hónapja Jakus Tamás 2020-ban érkezett Thermo Fisher Scientifichez, amikor az élettudományokkal foglalkozó cég üzleti szolgáltató központjában még alig 300-an dolgoztak. Most, öt évvel később már 1100-an állnak itt alkalmazásban 12 nyelven szolgálják ki az ügyfeleket, a teljes magyar képviselet pedig több mint 1300 fős. Toborzásról, közösségépítésről és rugalmas munkavégzésről is kérdeztük a HR igazgatót. A cégnél a következő években jelentős bővülés várható. Teljes cikk...
Mit kezdjen a HR a csapaton belüli láthatatlan küzdelmekkel?
4 hónapja HR Szubjektív rovatunkban Ligeti Kata, a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. HR SSC Igazgatója (EMEA) kérdez, miután válaszolt dr. Malik Attila, a KPMG Hungária Kft. HR Operations Managere kérdésére: Felelősek vagyunk-e azért, hogy a csapaton belüli láthatatlan küzdelmek csökkenjenek? Mennyire vagyunk tudatában ezeknek egyáltalán? Teljes cikk...
Munkaerő-piaci trendek. Felkészülés a hullámvasútra!
7 hónapja Összességében csökkent a munkaerő iránti igénye az üzleti szektornak. Fő oka az ipar alulteljesítése. Stagnál a munkaerőpiac. Csak néhány helyen van fellendülés. A 3. országokból is kevesebbet, kisebb csapatokat hozatnak a munkáltatók. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Munkaerő-piaci trendek. Felkészülés a hullámvasútra!” című, október 17-én megrendezendő hibrid konferenciáján sok segítséget kapnak a kkv-munkáltatók. Teljes cikk...
SSC-k, expatok és mobilitás: kulcsfogalmak tisztázása
10 hónapja A cikkünkben összefoglaljuk azokat a kulcsfontosságú fogalmakat, amelyek a Shared Service Centerek (SSC-k), az expatriate-ek (expatok) és a mobilitás világában játszanak fontos szerepet. Bemutatjuk, hogyan alakítják át ezek a tényezők a munkaerőpiacot, hogyan befolyásolják a karrierutakat és milyen hatással vannak a nemzetközi üzleti környezetre. Célunk, hogy tisztázzuk ezeket a gyakran használt, de kevésbé ismert kifejezéseket, és segítséget nyújtsunk a munkaerőpiaci trendek jobb megértésében. Teljes cikk...
Ez a baja a munkavállalóknak a hazai SSC-szektorral
12 hónapja A 25 legnagyobb hazai SSC-t (Shared Services Center) üzemeltető cég munkavállalóinak véleményét vizsgálta az online fórumokon az elmúlt egy évben a Follow The Yellow Communications csapata, a Neticle médiaelemző cég együttműködésével. A felmérés eredményei nyomán választ is adnak arra a kérdésre, hogy milyen lépésekre lenne szükségük a cégeknek, hogy vonzóvá tegyék magukat a munkavállalók szemében. Teljes cikk...
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista
1 éve A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben, jellemzően nyelveket magas szinten beszélő diplomások. Megnéztük, hogy kik a jelentős szereplők, az utóbbi egy évben hogyan változott a létszám e cégeknél. Teljes cikk...
Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál
1 éve A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István az üzleti szolgáltató központok szervezetének (ABSL) elnöke, az Eaton Enterprises magyarországi ügyvezetője. Hagyományos év végi sorozatunkban HR vezetők összegzik az évet és nyilatkoznak célkitűzéseikről. Az első részben most egy üzleti vezető értékel, akinek a HR-re is széles rálátása van. A hazai BSC szektorban már 100 ezer munkavállaló dolgozik. Teljes cikk...
A mesterséges intelligencia sem tudja kiszorítani az élő munkaerőt a telefonos ügyfélszolgálatokból
2 éve Noha évtizedes távon a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerek a feladatok kétharmadát automatizáltan fogják megoldani, egyelőre az élő munkaerő meghatározó szerepet játszik az ügyfélszolgálati piacon. Magyarországon – az országban működő szolgáltató központok (SSC-k) érintett alkalmazottaival együtt – mintegy 60 ezer operátor dolgozik az itteni call centerek valamelyikében. Mivel a vállalatok egyre szélesebb köre bízza külső szolgáltatóra ezt a tevékenységét, a kiszervezett ügyfélszolgálati munkát végző cégek az automatizációs trend ellenére folyamatosan bővítik a létszámukat. Teljes cikk...
Ezek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok Magyarországon
2 éve Az SSC-k, BSC-k vagyis az üzleti szolgáltatóközpontok bővülése nem állt meg Magyarországon. Bár a régiós verseny egyre élesebb, és a szakma saját bevallása szerint sem könnyű definiálni pontosan, hogy mely cégek tartoznak ebbe a körbe, a magyarországi szolgáltatóközpontok nagyjából 100 ezer főt foglalkoztatnak összesen, vagyis komoly tényezők a munkaerőpiacon. Megnéztük, hogy BBJ Book of Lists kiadványa alapján jelenleg kik a legnagyobbak. Teljes cikk...
Már 2000 munkatárs dolgozik a Roche budapesti szolgáltató központjában
2 éve A cég dolgozói maguk dönthetik el, hogy otthonról vagy az irodából szeretnének dolgozni. Teljes cikk...
Győrfi Pállal toborzott az OMSZ - képriportunk a HVG Állásbörzéről
3 éve Két és fél év után rendezték meg újra személyesen, élőben a HVG Állásbörzét a Papp László Budapest Sportarénában. Mintegy 120 munkaadó mutatkozott be az álláskeresők, váltásra nyitott szakemberek előtt. Kint jártunk a börze második napján. Íme, mit láttunk. Teljes cikk...
A katából kieső, idegen nyelveket beszélőket is várják az üzleti szolgáltató központok
3 éve Mintegy 100 000-en dolgoznak Magyarországon multinacionális cégek üzleti szolgáltató központjaiban. “Elsődleges feladat a szektor jobb megismertetése a munkavállalókkal, hogy komoly karrierlehetőséget biztosító és magas hozzáadott értéket teremtő lehetőségként tekintsenek az iparágra, ahol a nyelvtudás az egyik legfontosabb készség – mondja Lenk István, a központokat összefogó ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary elnöke, amely a HOA (Magyar Szolgáltatóipari Szövetség) utódszervezete. A kata változások miatt váltásra kényszerülő idegen nyelveket jól beszélőknek - például fordítók, nyelvtanárok, idegenvezetők - is új pályát tudnak kínálni. Teljes cikk...
Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye? - aki válaszol Major Hédi, a Leadec HR igazgatója
3 éve HR Szubjektív rovatunkban Major Hédi, a Leadec Kft. HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Nagy Mihály, a Dana Hungary Kft. Country HR vezetője kérdésére: Milyen lehetőségei vannak a nem fővárosban üzemelő szolgáltató központoknak a kiélezett versenyhelyzetben? Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye? Teljes cikk...
Új szintre lép a tehetségekért folyó verseny az SSC-szektorban
3 éve Az elmúlt évtizedben gyökeresen megváltozott a nagyvállalatok globális, illetve regionális szolgáltatóközpontjainak (SSC-k) szerepe. Már nem csupán a költség- és működési hatékonyság növelése a feladatuk, hanem stratégiai területen is értéket teremtő egységekké váltak. Növelik a bevételt, ösztönzik az innovációt, új megoldásokat hoznak és képességeket építenek be a szervezetbe. Az EY Global szakértőinek írása az SSC-k HR-es kihívásairól. Teljes cikk...
SSC szakkifejezések kislexikonja
3 éve Mit jelent az AHT, a CX, az at home modell, a hanganalízis, az omni-csatorna és a voicebot? A szolgáltató központok vagyis a Shared Service Centerek (SSC) szakkifejezéseit gyűjtötte össze és magyarázza meg a United Call Centers. Teljes cikk...
SSC-k tabuk nélkül: Még mindig kevés a tudás arról, hogy mit is jelent szolgáltató központban dolgozni
3 éve Pedig a szolgáltató szektor az egyik legdinamikusabban fejlődő gazdasági ág, és felmérések szerint szeretnének sokan ezeknél a cégeknél dolgozni. Ugyanakkor számosan csak az anyacég nevét ismerik, hogy mit kell csinálni az adott SSC-ben vagy BSC-ben (Business Service Center) azt már kevesebben tudják. Vagyis az iparág egyik legfontosabb feladata a felvilágosítás, a munkáltatói márkaépítés, ha be akarják vonzani a tehetségeket. Teljes cikk...
Az SSC-vezetők fele tart a bizonytalan munkaerő-piaci helyzettől
3 éve A hazai szolgáltató központok (SSC) a tranzakciós, ismétlődő tevékenységek elvégzésétől egyre inkább elmozdulnak a globális üzleti szolgáltatói lét felé, derül ki a PwC kutatásából. A válaszadók mintegy negyedénél nem okozott jelentős, stratégiai változást a vírushelyzet, 8% pedig még feladatkör-bővítést is tervez. A fő kihívásokat a magyarországi SSC-k vezetői leginkább a munkaerő kapcsán látják, ugyanis a megkérdezettek fele tart a bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől. Teljes cikk...
Online épített fel üzleti szolgáltatóközpontot a Covid alatt
4 éve Amikor munkába állt tavaly nyár elején, már itt volt a koronavírus. Néhány hónap alatt hozott létre csapatával Budapesten egy üzleti szolgáltatóközpontot Szende Csaba. Méghozzá úgy, hogy a munkatársak 90 százalékával csak nemrég találkozott személyesen. A Trivium Packaging európai business services centerének (BSC) ügyvezetőjét a virtuális BSC kiépítéséről és az iparág trendjeiről is kérdeztük. Úgy látja, Közép-Európa, mint célpont a Covid alatt felértékelődött. Teljes cikk...
A járvány ellenére is 10 ezerrel többen dolgoztak ebben a szektorban Magyarországon
4 éve A hazánkban működő szolgáltatóközpontokban 670 ezer forint a bruttó átlagbér a teljes munkaidőben dolgozóknál. Teljes cikk...
Mennyit keresnek az üzleti szolgáltató központokban dolgozók?
4 éve Egy pályakezdő könyvelő 380 000 forintra számíthat, logisztikában stratégiai beszerzőként 700 000 forint, míg HR vezetőként 1,3 millió lehet az alapbér. A Hays Hungary Salary Guide című kiadványából az üzleti szolgáltató központokban (shared services center vagy business services center) kínált fizetéseket vesszük nagyító alá. Teljes cikk...
/cimkek/ssc.html