Ergonomikus irodát szeretne? Megmondjuk, mire figyeljen!
Amint ezeket a sorokat olvassa, a számítógép előtt ülve töltött évi 2032 óra egy-egy percét pergeti éppen. Az egészsége múlik rajta, milyen körülmények között üldögéli végig az évet!
Nyugodtan elhihetjük a fenti számok ismeretében, hogy egy fűtött, kényelmes irodában hosszú távon nagyobb veszélynek lehet kitéve az egészségünk, mint egy építkezésen, a magas állványzaton dolgozó embernek.
Az egészségkárosodás kiküszöbölésére – ami ellen azért sporttal is tennünk kell - fejlesztették ki az ergonomikus irodákat, melyeknek több alapkövetelménynek kell megfelelniük.
„A legfontosabb szempontok egyike a szem egészsége, melyet meghatároz az ablak elhelyezkedése, a természetes fény és a mesterséges világítás aránya. A másik nagyon fontos tényező a pszichés komfort, ami múlik a színeken, a fal és a padló árnyalatain (világos fal, sötét padló), de a terek méretén és a zaj mértékén is. Kihagyhatatlan a mozgásszervi prevenció is, melynek legfontosabb tényezői a szék és az asztal.”– mondja Bogárdi Adrienn, aki a The Showroom tanácsadójaként nemcsak számos iroda, de kollégiumok, iskolák, könyvtárak berendezésében vett részt.
A szakértő szerint az ergonomikus szék gázrugós, szinkronmechanikás, fékezett görgős, derékhajlathoz igazítható, állítható fej és kartámasszal rendelkezik. Az ergonomikus asztal lényege az asztal állítható magasságban rejlik. Bogárdi Adrienn azonban felhívja a figyelmet, ez nem összekeverendő azzal, mikor az asztalláb 0-5 cm közötti állítható magasságot tud, hiszen ez a talaj egyenetlensége miatti beállítást hivatott szolgálni. Az ergonomikus asztal a standard 74 cm magason – ülőmagasság - lévő asztaltop további, általában 60-110 cm-rel növelő emelhetőségét jelenti. Ezzel az emelhető terjedelemmel érjük el az álló helyzetű munkavégzés lehetőségét, amely csökkenti a gerincoszlop terhelését, hiszen a gerincnek az ülőhelyzet a legnehezebb pozíció.
„Az irodabútorokban nagyon nincs új a nap alatt, ülni kell valamin és dolgozni kell valamin, így a gyártók többnyire a meglévő funkciók finomra hangolásával fejlesztenek, valamint az anyagok felhasználásában és a designban újítanak. Ma a kifejezetten ergonomikus fejlesztés tudomásom szerint az emelhető asztalnál kimerült. Azt pedig, hogy mindenféle multimédiás eszközt beépítünk a bútorokba, nem sorolnám az ergonomikus megoldásokhoz.” – mondja Adrienn.
Hogy a munkáltatónak miért érheti meg beruházni egy, az ergonómiai alapkövetelményeknek valóban megfelelő irodába?
„A forintban mérhető pontos adatokat csak becsülni lehet, ám az biztos, hogy az évek során kialakult mozgásszervi panasszal, 2-4 hét betegszabira lehet számítani. Nem beszélve a munkaidőbe csúszó terápiás elfoglaltság miatti kiesésre. Műtét esetén pedig akár 3 hónap is lehet a betegszabadság. Egy ergonomikus iroda kialakításához ingyenes felmérést készítünk, s habár a standard asztalok árának kb. háromszorosa egy emelhető asztal, ami nem olcsó, azonban a cégek prevenciós beruházása bizonyosan megtérül.” – vázolja a lehetőségeket a The Showroom irodaszakértője.
(A képek forrása a Délity Bútor és a Quadrifoglio)
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
A járványhelyzet óta jelentősen emelkedett a dolgozókra nehezedő nyomás és stressz, amire a munkáltatóknak is reagálniuk kell, mert a mentális... Teljes cikk
Mindenekelőtt figyelni kell a nőkre és meg kell hallgatni őket. Ez a hozzáállás inspirálta a Mars nemzetközi #HearToBeHeard kutatását, amely 2021... Teljes cikk
A magyarok többsége tisztában van vele, hogy a napközbeni étkezés jelentősen javíthatja vagy épp ronthatja munkahelyi teljesítményünket, a... Teljes cikk
- Minden második európai pedagógust veszélyeztet a stressz, ami a fizikai és mentális egészségükre is hatással van 4 hete
- Forró téma a dolgozók mentális egészségmegőrzése: tippek 4 hete
- Hogyan ismerhetjük fel a pszichoszomatikus betegségeket? 2 hónapja
- Mocskos irodai titkok: Brit dolgozók vallottak munkahelyi higiénés szokásaikról 2 hónapja
- Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége 2 hónapja
- Hogyan érvelj a felsővezetésnél a mentális jóllét mellett? 2 hónapja
- Átadták a Kerékpárosbarát Munkahely díjat 2 hónapja
- Céges kerékpárflottával is fel lehet lépni az ingázás okozta stressz ellen 2 hónapja
- Mozgás ide vagy oda, kimutatták, hány óra ülőmunka káros menthetetlenül az egészségre 3 hónapja
- 5 tipp, amivel megőrizhetjük arcbőrünk hidratáltságát 3 hónapja
- Csontpótlás saját darált csontból? 3 hónapja