kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 5 éve

Az első benyomás - avagy az iroda előbb „kommunikál” mint a HR-es

A munkáltatói márka fontos tényezője a munkakörnyezet, legyen szó akár toborzásról vagy megtartásról. (Ami, ha jobban belegondolunk nem meglepő, hiszen napunk aktív időszakának jelentős részét munkahelyünkön töltjük, így nem mindegy, hogy milyen körülmények között telik el ez az idő.) A munkaerőhiány és a fiatalabb generációk igényeinek egyre hangsúlyosabb megjelenése a munkaerőpiacon a munkáltatókat is rákényszeríti, hogy foglalkozzanak ezen a területen is a dolgozói igényekkel. Erre bátorítja őket Az Év Irodája Verseny is, ahol nem csak a külsőségek, hanem a munkavállalók bevonása az irodai környezet kialakításába, a funkció és a design harmóniája is döntő szempont.

Kutatások bizonyítják, hogy az iroda, a munkakörnyezet egyre nagyobb hangsúlyt kap a munkáltatói márka kommunikációjában, egyre tudatosabban használják a toborzásban is, mondta el a HR Portálnak Fodor Dániel, Az Év Irodája Verseny és az OfficeUP irodatrend konferencia szervezője. Ezt a tendenciát az álláshirdetések is alátámasztják, hiszen tízből nyolc esetben az iroda, mint érv jelenik meg, hogy miért jó az adott cégnél dolgozni, sőt gyakran vizuálisan is megjelenítik a teret, ahol a reménybeli munkavállalót várják.

Bár Az Év Irodája Versenyt kilenc éve rendezik meg, de az elmúlt három-négy évben érzékelhető egyre inkább az a trend, hogy a márka, a cég tevékenysége és identitása is megjelenik az irodai designban. Egyre inkább bevett szokás az is, ami az ingatlanpiacon már régóta jellemző, hogy 360 fokos fotón vagy videóban, sőt innovatív cégeknél akár már VR szemüvegben körbe lehet nézni az irodában. Utóbbi eszközzel a pályázó vagy az új belépő még munkakezdés előtt megszemlélheti akár a munkaállomását is, hogy hozzá képest hol helyezkednek el a kollégák, hol a konyha vagy a közösségi tér.

Második otthonunk

Az iroda tulajdonképpen második otthon - pláne ha 10-12 órát is eltölt ott a dolgozó -, a munkatársak pedig a második családot jelentik - folytatta Fodor Dániel. Ha már ez így van, akkor a fiatalok ezt az időt olyan helyen szeretnék eltölteni, ahol jól érzik magukat, ahol a munkán kívül közösségi tevékenységet is lehet folytatni, illetve a munkaidőn túl akár a hobbijuknak is élhetnek kollégáikkal-barátaikkal. Így az irodák tervezésénél is fokozott hangsúly helyeződött a közösségi terekre, kávézókra. Ugyanis ezek a terek a kellemes időtöltésen túl a hatékonyabb, erőteljesebb kommunikációs kapcsolatot is támogatják a dolgozók között, hiszen kötetlenebb ötletelésre, beszélgetésekre adnak lehetőséget, mint a klasszikus tárgyaló vagy munkaállomás.

Fodor DánielFodor Dániel: Korábban elsősorban vezetői döntés volt az irodai körynezet kialakítása, ma már egyre fontosabb szerepet kap ebben a folyamatban a HR.
A régi iroda-koncepció teljesen megváltozott annak következtében, hogy a keretek, amelyek között dolgozunk, ahogyan a munkát végezzük, elsősorban a technológiai fejlődés nyomán, jelentősen átalakultak. Éppen emiatt fontos az is, hogy a munkahelyi tereket aszerint alakítsák ki, ahogy a dolgozók azokat valóban használják. Ezért már egyáltalán nem ritka eset, hogy mielőtt át- vagy kialakítanak egy irodahelyiséget, azelőtt akár GPS technológia segítségével felmérik, hogy mely területeket használják leginkább a munkavállalók, hol, mennyi időt töltenek. Ennek alapján interaktív térkép készül, és ezen információk birtokában történik a tervezés.

Döntési szerepben a HR

Míg korábban általában vezetői döntés volt az irodai környezet kialakítása, addig ma már egyre fontosabb szerepet kap ebben a folyamatban a HR, ahogy egyre inkább cél az üzleti mellett az emberi szempontok figyelembe vétele is. Másra van szüksége egy IT vagy egy könyvelő cégnek, ahogy a dolgozók különböző csoportjainak is, ezért fontos a funkciónak megfelelő kialakítás, hangsúlyozza Az Év Irodája szervezője.

ACGACG reklámügynökség - Az Év Irodája 2017 Győztes
Érdekes tendencia például, hogy általában kevesebb tárgyalóra van szükség, mint korábban. Ugyanis szintén a kommunikációs technológia fejlődése következtében számos csatornán tudják tartani a kapcsolatot a kollégák, akár folyamatosan, így nincs szükség annyi meetingre. Az is jellemző, hogy a tárgyalók kisebbek lettek, illetve kialakítanak kifejezetten azzal a céllal kisebb helyiségeket, ahová a nyitott irodaterekből elvonulhatnak a dolgozók, ha olyan telefont szeretnének lebonyolítani, amit nem mindenki kell, hogy halljon, vagy éppen szeretnének elmélyülni valamiben külső zavaró tényezők nélkül, vagy tíz perc alatt szeretnének megbeszélni valamit néhányan, amihez nem szükséges tárgyalót lefoglalni. A tárgyalók funkcióját részint átveszik a közösségi terek, bár az előbbiek is megmaradnak formálisabb megbeszélésekre.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az első benyomás - avagy az iroda előbb „kommunikál” mint a HR-es
2. oldal - Költözés - kultúraváltás?
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mire vágynak a dolgozó anyák?

Mindenekelőtt figyelni kell a nőkre és meg kell hallgatni őket. Ez a hozzáállás inspirálta a Mars nemzetközi #HearToBeHeard kutatását, amely 2021... Teljes cikk

Íme néhány meglepő trend a munkahelyi étkezéssel kapcsolatban

A magyarok többsége tisztában van vele, hogy a napközbeni étkezés jelentősen javíthatja vagy épp ronthatja munkahelyi teljesítményünket, a... Teljes cikk

Hogyan hat az ingázás a dolgozók mentális egészségére?

A reggeli csúcsforgalom okozta bosszankodás mellett számos tényező nehezíti meg a mindennapjait azoknak, akik ingáznak a munkahelyükre. A szakértő... Teljes cikk